موزیلا شرکت اکتیو رپلیکا را خرید؛ ورود توسعه‌دهندگان فایرفاکس به متاورس

خانهاخبارموزیلا شرکت اکتیو...

آنچه می‌خوانید...

موزیلا، توسعه دهنده وب که آن را بیشتر به دلیل مرورگر فایرفاکس می‌شناسیم به پلتفرم‌های اینترنتی پیوسته که وارد فضای توسعه متاورس و وب 3 شده‌اند. به نقل از کوین تلگراف، روز 30 نوامبر، این شرکت اعلام کرد که پلتفرم اکتیو رپلیکا (Active Replica) را خریداری کرده است و از آن برای توسعه اهداف متاورسی خود استفاده خواهد کرد.

ورود موزیلا به متاورس

اکتیو رپلیکا به پلتفرم مرکزی موزیلا اضافه خواهد شد تا در ساخت رویدادهای مجازی به این شرکت کمک کند. باید اشاره داشت که در اوایل سال جاری، این توسعه‌دهنده تجارب مجازی با موزیل در فستیوال هنری و فناوری Mozfest همکاری کرده است. به گفته شرکت، خرید پلتفرم همچنین برای سرعت بخشیدن به کارهای مورد تقاضا، اشتراک شخصی سازی شده، بهبودهای داخلی و افزودن ویژگی‌های جدید به موتورهای مرکزی فایرفاکس مهم خواهد بود.

در بیانیه رسمی، موزیلا اعلام کرد که هر دو شرکت از چنین همکاری سود خواهند برد. ان شرکت در ادامه افزود که با همکاری یکدیگر فرصت‌های بسیار کلیدی بیشتری برای ایجاد نوآوری‌ خواهیم داشت.

اکتیو رپلیکا نیز در بیانیه خود اشاره داشت که همچنان با شرکای قبلی خود کار خواهد کرد اما خریده شده توسط این شرکت به آنها در اهداف بلند مدت کمک خواهد کرد. یک روز پس از خرید اکتیو رپلیکا، موزیلا اعلام کرد که پالس (Pulse)، توسعه دهنده یادگیری ماشین را نیز خریداری کرده تا شاهد عزم راسخ این شرکت و تمرکز آن بر آینده اینترنت باشیم.

مطلب مفید: مارک زاکربرگ: علیرغم تردیدهای موجود، متا برنامه متاورسی خود را پیش می‌برد

به نظر می‌رسد توسعه‌های اخیر موزیلا در رابطه با ایجاد پروژه متاورسی در پی بیشتر شدن توجه اعضا جامعه و سرمایه گذاران به حوزه متاورس ایجاد شده باشد. در همین رابطه می‌توان به پروژه متاورسی متا اشاره کرد. این شرکت علیرغم زیان سنگین و اخراج بخش زیادی از کارکنان خود گفته است که ساخت این پروژه را ادامه خواهد داد.

در همین حال، با سرازیر شدن فعالیت‌ها به واقعیت دیجیتال، رهبران جهانی مانند مجمع جهانی اقتصاد شروع به فکر کردن در مورد یک سیاست جهانی برای متاورس کرده‌اند. باید اشاره داشت که در حال حاضر، هیچ خط مشی فراگیری در این حوزه وجود ندارد. با این وجود، در پی افزایش فعالیت و همچنین احتمال سوء استفاده از این حوزه، نیاز برای توجه و استانداردهای اخلاقی بیشتر شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان