به‌روزرسانی میمبل ویمبل (MWEB) در شبکه لایت کوین فعال شد

خانهاخباربه‌روزرسانی میمبل ویمبل...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: در نهایت و پس از دو سال که از معرفی افزونه بلاک های میمبل ویمبل (MWEB) توسط لایت کوین می‌گذرد، این شبکه به صورت رسمی خبر از فعال سازی پروتکل داد. روز 2 مه، لایت کوین پس از ماه ها صحبت با ماینرهای مختلف به آستانه اجماع 75 درصدی شبکه و مورد نیاز برای فعال سازی میمبل ویمبل دست یافت. در پی این اتفاق پروتکل به طور رسمی در بلاک 2257920 فعال شد.

ادغام میمبل ویمبل در لایت کوین

میمبل ویمبل یک پروتکل غیرمتمرکز با تمرکز بر حریم خصوصی است که نام خود را از مجموعه کتاب های هری پاتر گرفته است. این پروتکل به کاربران اجازه می‌دهد تا داده های تراکنش ها را به صورت محرمانه درآورند و در عین حال به بلاک چین ها کمک می‌کند تا قابلیت استفاده از توکن های خود را بهبود ببخشند.

- Advertisement -

با افزونه بلاک های میمبل ویمبل کاربران شبکه می‌توانند انتخاب کنند که تراکنش هایشان به صورت محرمانه صورت گیرد. هدف اصلی این به روزرسانی بهبود و ترقی لایت کوین به عنوان یک ارز قابل معاوضه است که می‌توان از آن به لطف کارمزدهای پایین، گنجایش شبکه، مقیاس پذیری و حریم خصوصی قدرتمند در تراکنش های واقعی استفاده کرد. گفتنی است که دیوید بورکت، کارشناس میمبل ویمبل و توسعه دهنده Grin ++، وظیفه توسعه این پروتکل در لایت کوین را به عهده داشت.

چارلی لی، بنیانگذار لایت کوین درباره راه اندازی این پروتکل گفت:

«در زمینه قابلیت معاوضه و حریم خصوصی، من معتقد هستم که میمبل ویمبل 90 درصد کار را انجام می‌دهد. برای اکثر مردم چنین چیزی کافی است. این مانند زندگی در یک خانه شیشه ای و خانه ای با تعدادی پنجره است. کسانی که 100 % حریم خصوصی می‌خواهند باید در خانه ای بدون پنجره زندگی کنند.»

ورود میمبل ویمبل به بیت کوین

لایت کوین در گذشته به عنوان شبکه آزمایشی بیت کوین ایفای نقش کرده است. مهم ترین مثال در این زمینه SegWit بوده است که خود چارلی لی نیز شاهد آن بوده است. این به روزرسانی در سال 2017 در شبکه لایت کوین فعال شد و چند ماه بعد شاهد حضور آن در شبکه بیت کوین نیز بودیم.

مطلب مفید: اچ بار (HBAR) رمزارز هدرا هش گراف چیست؟

اکنون نیز در رابطه با میمبل ویمبل، ولاد کاستیا، بنیان گذار Bitcoin Takeover گفت که امیدوار است شاهد ورود این پروتکل به بیت کوین باشد. این در حالی است که آدام بک، مدیرعامل بلاک استریم تحت تاثیر میمبل ویمبل قرار نگرفته است و در پاسخ به توییت حامیان بیت کوین که امیدوار به راه اندازی این پروتکل در شبکه بودند اظهار داشت که میمبل ویمبل باعث بهبود و پیشرفت در حریم خصوصی شبکه نخواهد شد. وی افزود:

«از نظر من این پروتکل نقش خاصی در بهبود حریم خصوصی ندارد چرا که تاریخچه تراکنش ها حتی در صورت حذف یا ادغام شدن نیز ثبت خواهند شد. همچنین مقیاس پذیری نیز تنها در تراکنش های بسیار بزرگ موفقیت آمیز خواهد بود و علاوه بر آن آنلاین بودن دریافت کننده نیز خود یک مشکل دیگر است.»

طراحی پروتکل میمبل ویمبل از ایده تراکنش های محرمانه ای پشتیبانی و حمایت می‌کند که آدام بک مدتی پیش به آنها اشاره داشت و حتی طرح آن را پیشنهاد داد. کمی پس از آن شاهد اجرایی شدن این طرح توسط گرگ مکسول و پیتر وویل بودیم. اکنون باید دید که آیا در طرح های بهبود بیت کوین (BIP) شاهد حضور MWEB خواهیم بود یا خیر.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان