بنیانگذار میکر دائو: احتمالا ارزش دلاری استیبل کوین دای از بین خواهد‌ رفت

خانهاخباربنیانگذار میکر دائو:...

آنچه می‌خوانید...

تحریم های وزارت خزانه داری آمریکا علیه میکسر تورنادو کش باعث شده است تا رون کریستنسن، بنیانگذار میکر دائو به این باور برسد که پروتکل سازنده استیبل کوین دای با 3.5 میلیارد دلار پشتوانه و وثیقه کوین USDC در خطر قرار دارد. از نظر وی، تحریم های وزرات خزانه داری میکر دائو را در شرایط خطرناکی قرار داده است که به واسطه آن ممکن است شاهد بی ثباتی دای باشیم.

در دو پیامی که رون کریستنسن در دیسکورد منتشر کرد، وی مدعی شد که این پروتکل به دلیل پشتوانه USDC خود و در پی تحریم های وضع شده در خطر قرار گرفته است. وی در این باره گفت که در حال تحقیق و بررسی بیشتر تبعات این تحریم ها است و شرایط از آن چه در ابتدا به نظر می‌رسیده است جدی تر است. کریستنسن در ادامه نیز گفت که میکر دائو باید خود را برای رویدادی که در آن دای ثبات خود را در برابر دلار از دست بدهد، آماده کند.

- Advertisement -

بانتگ، توسعه دهنده یرن فایننس نیز گفت که میکر دائو در پی خرید 3.5 میلیارد دلار اتریوم است که به نظر نتیجه آن باشد که کریستنسن قصد دارد USDC های خود را در ازای اتریوم به فروش برساند. گفتنی است که در حال حاضر 32.7 % از موجودی پشتوانه دای را USDC تشکیل می‌دهد. بر اساس آخرین داده ها، خزانه میکر دائو 11 میلیارد دلار ارزش دارد.

مطلب مفید: Merge اتریوم و قمار معامله‌گران! تحلیل آنچین هفته سی و دوم (20 مرداد)

تصمیم تبدیل USDC به اتریوم با مخالفت اعضای جامعه کریپتو همراه شد و ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در این باره گفت که در چنین سناریویی سقوط قیمت اتریوم می‌تواند به کل سیستم پشتوانه استیبل کوین دای آسیب بزند.

میکر دائو یک سازنده غیرمترمز استیبل کوین است که با ایجاد وثیقه، کاربران قادر هستند در آن به مینت دای بپردازند. با این حال پس از اعلام تحریم تورنادو کش توسط وزرات خزانه داری آمریکا در روز دوشنبه هفته گذشته، به نظر می‌رسد شرایط برای این پروتکل کمی سخت شده است. گفتنی است که در پی این تصمیم، سیرکل، سازنده استیبل کوین USDC تمامی استیبل کوین های آدرس های اتریومی نقش داشته در این پروتکل را مسدود کرد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان