ماجرای از دسترس خارج شدن نیمی از نودهای شبکه کاردانو چه بود؟

خانهاخبارماجرای از دسترس...

آنچه می‌خوانید...

کاربران و اپراتورهای استخر سپرده‌گذاری (SPO) شبکه کاردانو روز گذشته گزارش دادند که برای مدت کوتاهی حدود نیمی از نودهای کاردانو از دسترس و شبکه خارج شده‌اند. شرکت اینپوت اوتپوت، توسعه‌دهنده این بلاک چین روز گذشته در یک پست تلگرامی اشاره داشت که حدود 50% از نودهای کاردانو از شبکه خارج و پس از مدت کوتاهی دوباره راه‌اندازی شده‌اند.

ناهنجاری چند دقیقه‌ای در شبکه کاردانو

به نقل از کوین تلگراف و بر اساس داده‌های شرکت توسعه‌دهنده کاردانو به نظر دلیل این اتفاق ناهنجاری گذرا در واکنش نودها بوده که باعث رخ دادن دو اتفاق شده است. برخی نودها از شبکه خارج شده و برخی دیگر با ایجاد استثنا دوباره راه‌اندازی شده‌اند.

- Advertisement -
توییت ریک مک کراکن

گفتنی است که علیرغم اختلال لحظه‌ای، کاردانو بدون دخالت خارجی بهبود یافت و کار خود را از سر گرفت. در پست شرکت اینپوت اوتپوت نیز اشاره شد که مسائل گذرا و این‌چنینی در طراحی نودها و اجماع شبکه در نظر گرفته شده و سیستم‌ها مطابق انتظار رفتار کرده‌اند.

در زمان ناهنجاری که میان بلاک‌های 8300569 و 8300570 رخ داد، تولید بلاک ادامه داشته اما سرعت انجام آن بسیار کاهش داشته است. همچنین تأثیر این اتفاق بر شبکه بسیار کم بوده و تنها باعث تاخیرهایی شده که در عملیات شبکه اتفاقی معمول هستند. گفتنی است که پس از اتمام ناهنجاری، بیشتر نودها بر اساس اپراتور سپرده‌گذاری خود به حالت اولیه بازگشته‌اند.

مطلب مفید: ۷ نکته مهم برای هولدرهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳

در زمان نگارش این مطلب هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که چه چیزی باعث رخ دادن این ناهنجاری در شبکه کاردانو شده است. شرکت توسعه‌دهنده شبکه در اعلامیه‌ای رسمی گفت که در حال تحقیق هستند تا علت ریشه‌ای این موضوع را پیدا کنند و اقدامات لازم و فرایندهای نظارتی تازه‌ای را اعمال کنند.

تام استوکس، هم‌بنیانگذار نود شارک و یکی از اپراتورهای سپرده‌گذاری این بلاک چین روز گذشته در گزارشی اشاره داشت که بیش از 50% نودهای لیست شده تحت تأثیر این ناهنجاری قرار گرفته‌اند. وی همچنین نموداری را به اشتراک گذاشت که نشان می‌دهد پارامتر همگام‌سازی شبکه برای حدود 300 نود از 100 به 40% سقوط کرده است.

توییت spo کاردانو

بر اساس صحبت‌های وی، همگام‌سازی شبکه به سرعت به سطح 87 درصدی بازگشته است اما در لحظه نتوانسته به سطح ابتدایی 100 درصدی برسد. یکی دیگر از اپراتورها کاردانو نیز روز گذشته اظهاراتی مشابه با استوکس را مطرح کرد اما افزود که برخی از اپراتورها تحت تأثیر قرار نگرفته‌اند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان