آموزش گام به گام ساخت NFT در کاردانو

خانهآموزش هاآموزش گام به...

آنچه می‌خوانید...

NFT در کاردانو دارایی‌های دیجیتال و منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند با استفاده از قراردادهای هوشمند ایجاد شده و سپس در بازارهای NFT معامله شوند.
کاردانو (Cardano) یک پلتفرم اثبات سهام (PoS) است که در سپتامبر 2017 توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیان‌گذار اتریوم راه‌اندازی شد. این شبکه در سپتامبر 2021 قابلیت پشتیبانی از قراردادهای هوشمند را اضافه کرد. امری که راه را برای توسعه برنامه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) هموار کرد. در سال 2022 نیز NFTها وارد بلاک چین کاردانو شدند.
پیاده‌سازی قراردادهای هوشمند باعث ایجاد بازارهای NFT از جمله CNFT.IO و Jpg.store در Cardano شد. این بازارها پروژه‌های NFT را به روشی مقرون‌به‌صرفه و مقیاس‌پذیر ایجاد کرده و بسیاری از علاقه‌مندان به توکن‌های غیر مثلی را جذب می‌کنند. آن‌هایی که به دنبال یک پلتفرم کاربرپسند برای سازندگان و معامله‌گران NFT با کارمزد تراکنش‌های کم هستند.
در این مقاله از فکت کوینز با روش ضرب NFT در بلاک چین کاردانو آشنا می‌شوید.

روش ضرب یا مینت NFT در کاردانو

ضرب کردن و تولید کلکسیون‌های NFT دیگر مانعی برای ورود علاقه‌مندان غیرمتخصص به این حوزه نیست. زیرا ضرب کردن NFT در Cardano مشابه انجام آن در اتریوم یا سولانا است. این پلتفرم با ارائه دستورالعمل‌های ساده خود، افراد را در این فرآیند کمک می‌کند.
امروزه هر چیزی از یک اثر هنری واحد گرفته تا مجموعه‌ای از آیتم‌های منحصربه‌فرد می‌تواند به یک NFT تبدیل شود. مانند مجموعه NFT باشگاه میمون‌های کسل (Bored Ape Yacht Club) و مجموعه CryptoPunks که در بلاک چین اتریوم ایجاد شده‌اند.
اما معمولا ابتدا یک اثر هنری تولید می‌شود و سپس به یک NFT تبدیل خواهد شد. مرحله بعدی در این فرایند، یافتن پلتفرم مناسب برای تولید NFT و بازار مناسب برای فروش آن است.

بیشتر بخوانید: ایپ کوین (APE Coin) چیست؟

- Advertisement -
نحوه ساخت NFT در کاردانو
نحوه ساخت NFT در کاردانو

مراحل ضرب NFT در کاردانو

در اینجا نحوه ساخت NFT در کاردانو شرح داده شده:
– راه‌اندازی کیف پول و ذخیره عبارت سید (عبارت بازیابی)
– واریز مقداری ارز ADA به کیف پول مورد نظر برای پرداخت کارمزد مینت (Mint) و تراکنش‌ها
– انتخاب یک پلتفرم ساخت NFT سازگار با کاردانو (مانند پلتفرم NFT-maker.io)
– کلیک بر روی دکمه “Mint NFT”
– انتخاب موزیک یا فایل تصویری موردنظر و آپلود آن
– انتخاب متادیتا مانند عنوان، نویسنده و غیره و اضافه کردن آن‌ها
– استفاده از سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) برای ذخیره‌سازی بهتر و ایمن‌تر
– ارسال مقداری ارز ADA به آدرس پرداخت و تکمیل فرآیند
درنهایت NFT به کیف پول شما که ارز ADA را از آن واریز کرده‌اید ارسال می‌شود.

کیف پول کاردانو NFT

کیف پول Cardano کاربران را قادر می‌سازد تا از اکوسیستم ADA برای ارسال، دریافت و ذخیره توکن‌های قابل تعویض و غیرقابل تعویض ADA و Cardano استفاده کنند. کیف‌پول‌های NFT در Cardano امکان دسترسی به برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین (DApps) مانند صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX)، برنامه‌های DeFi و بازارهای NFT را به کاربران می‌دهند. به هر حال، بهتر است قبل از انتخاب کیف پول و برای جلوگیری از خطر، امنیت و شهرت آن را بررسی کنید.

بیشتر بخوانید: NFT تقسیم شده (FNFT) چیست ؟ آشنایی با مفهوم NFT با مالکیت اشتراکی

1.کیف پول Nami

Nami یک کیف پول افزونه مرورگر است که در مرورگرهایی مانند Brave، Google Chrome و Microsoft Edge قابل استفاده خواهد بود. رابط کاربری ساده Nami، آن را به یک کیف پول کاربرپسند برای مدیریت تمام توکن‌های Cardano، ازجمله NFT در کاردانو و ایجاد چندین حساب بدون مشکلات زیاد تبدیل می‌کند.
این کیف پول می‌تواند به تمام بازارهای DApps و NFT در Cardano متصل شود و با بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند Trezor و Ledger سازگار است. همچنین کاربران می‌توانند ارز دیجیتال ADA را در کیف پول Nami سپرده‌گذاری (استیکینگ) کنند.

کیف پول Nami
نحوه ساخت NFT در کاردانو

2.کیف پول Daedalus

Daedalus یک کیف پول دسکتاپ و متن باز است که توسط شرکت تحقیقاتی و مهندسی زیرساخت بلاک چین IOG توسعه یافته است. این کیف پول بسیار امن است و با ویندوز، مک و لینوکس سازگاری دارد.
کاربران می‌توانند تمام توکن‌های بلاک چین کاردانو، ازجمله دارایی‌های بومی و NFT های کاردانو را با کیف پول Daedalus مدیریت کنند. برخلاف Nami، کیف پول Daedalus به کاربران اجازه می‌دهد تا ارز ADA خود را بین چند استخر تقسیم کنند. این کیف پول با تمام کیف پول‌های سخت‌افزاری اصلی از جمله Ledger و Trezor سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید: توکن BONE چیست؟ نگاهی به شیباسواپ و آینده توکن آن

کیف پول Daedalus NFT در کاردانو

3.کیف پول Flint

کیف پول Flint یک افزونه Cardano در انواع مرورگرها است. کاربران Flint مانند اکثر کیف پول‌ها می‌توانند به Cardano Dapps، Cardano DEXs و Cardano NFT متصل شوند. همچنین با Ledger، Trezor و اکثر کیف پول‌های سخت‌افزاری محبوب سازگار است.

بیشتر بخوانید: پالس چین (Pulsechain) چیست؟ آشنایی با توکن PLS و PulseX

بازارهای NFT در کاردانو

از آنجایی که Cardano یک پلتفرم به سرعت در حال رشد برای ساخت و فروش NFT است، بازارهای جدید پیوسته در آن پدیدار می‌شوند. در اینجا چند پلتفرم محبوب و قدیمی برای خرید و فروش توکن‌های غیر مثلی در کاردانو آورده شده است.

1.جی.پی.جی استور (Jpg.store)

جی.پی.جی استور یک بازار NFT کاربرپسند و مبتنی بر قرارداد هوشمند است که امکان ایجاد، خرید و فروش NFTها را به کاربران می‌دهد. استفاده از این بازار بسیار ساده است و خریداران می‌توانند به لیستی از مجموعه‌های برتر آن دسترسی داشته باشند و NFT را بر اساس قیمت و ویژگی‌های مورد نیاز خود انتخاب کنند. بازار Jpg.store همچنین حق امتیاز را برای سازندگان هرگونه دارایی ازجمله NFTها فراهم می‌کند.

جی.پی.جی استور (Jpg.store)

2.کاردا هاب (Cardahub)

کاردا هاب یک بازار عمده NFT در کاردانو است که در آن کاربران می‌توانند NFTها را بخرند، بفروشند و ضرب کنند. این بازار طیف وسیعی از ابزارهای NFT را برای سازندگان، گردآورندگان دارایی‌های دیجیتال و سرمایه‌گذاران فراهم می‌سازد. همچنین خانه مجموعه‌های برتر توکن‌های غیر مثلی مانند Clay Nation است که بیش از 10 هزار NFT را در خود جای می‌دهد.

کاردا هاب (Cardahub)
NFT در کاردانو

3.کاردانو کیوب (Cardano Cube)

کاردانو کیوب چیزی بیش از یک بازار NFT است و یک تامین کننده زیرساخت NFT به‌شمار می‌رود. کاردانو کیوب فهرستی بیش از 1000 برنامه و پروژه غیرمتمرکز مبتنی بر کاردانو را در خود جای داده است. بازار Cardano Cube یک پلتفرم آموزشی برای همه مسائل مربوط به اکوسیستم کاردانو هم محسوب می‌شود.

کاردانو کیوب (Cardano Cube)

بیشتر بخوانید: بازار Blur؛ آشنایی با جدیدترین بازار NFT‌ و توکن BLUR

4.سی.ان.اف.تی (CNFT)

CNFT اولین بازار NFT در کاردانو است که در ژوئیه 2021 تاسیس شد. از زمان شروع آن، این بازار هزاران NFT منحصر به فرد و صدها پروژه هنری و موسیقی NFT را راه‌اندازی کرده است. بنابراین در صدر رقابت مستقیم با سایر بازارهای اصلی NFT مانند OpenSea و Foundation قرار می‌گیرد.
بازار CNFT از انواع کیف پول‌های Cardano مانند Nami، Gero Wallet، Eternl و Flint Wallet پشتیبانی می‌کند. همچنین ابزارهای کمکی جالبی مانند تقویم CNFT را ارائه می‌کند که صعود و نزول قیمت NFTها را پوشش می‌دهد.
CNFT گسترده‌ترین پایگاه داده خودکار NFT و پلتفرم تجزیه و تحلیل بازار است. سی.ان.اف.تی نیز پروژه‌های Cardano را مانند سایر بازارها فهرست می‌کند. با این حال، CNFT به نادر بودن توکن‌ها اولویت زیادی می‌دهد.

سی.ان.اف.تی (CNFT)

روش معامله NFTها در CNFT

هنگامی که NFT در کاردانو ایجاد و ضرب شد، معامله‌گر باید در بازار CNFT ثبت‌نام کند تا بتواند معامله‌ در این پلتفرم را آغاز نماید. در اینجا به نحوه خرید و فروش NFTها در بازار CNFT اشاره شده است.
• ابتدا باید یک حساب کاربری ایجاد کنید. سیستم در این مرحله از شما نام کاربری، آدرس ایمیل و رمز عبور خواهد خواست.
• برای فروش توکن‌های غیرمثلی خود باید کیف پول مرتبط با NFT را به حساب جدید CNFT خود متصل کنید. CNFT.io از هر کیف پول سازگار با NFTهای Cardano ازجمله Nami و Daedalus پشتیبانی می‌کند.
• سپس بر روی“wallets” کلیک کنید و کیف پول خود را در آنجا اضافه نمایید. شما می‌توانید با اسکن کد QR یا کپی کردن آدرس عمومی، کیف پول را به CNFT اضافه کنید.
• ارز ADA را به مقدار مورد نیاز برای اتصال کیف پول خود به پلتفرم ارسال کنید.
• هنگامی که کیف پول Cardano-NFT خود را به بازار متصل کردید، آماده خرید و فروش NFTها خواهید بود.

بیشتر بخوانید: چطور ارزش واقعی NFT ها را بسنجیم؟

پروژه‌های NFT در کاردانو

در سالیان اخیر، تعداد پروژه‌های NFT در کاردانو به‌طور پیوسته افزایش یافته است. علیرغم رقابت سخت، کاردانو شاهد افزایش حجم معاملات و تقاضای قابل توجه برای پروژه‌های NFT و متاورس بوده و محبوبیت کاردانو به عنوان یک پلتفرم NFT دائما در حال افزایش است.

1.پروژه SpaceBudz

پروژه SpaceBudz در مارس 2021 در بلاک چین کاردانو راه‌اندازی شد. از آن زمان به سرعت رشد کرد و به یکی از محبوب‌ترین پروژه‌ها در این بلاک چین تبدیل شد. این پروژه NFT نقش پیشگام را در کاردانو به‌عنوان یکی از اولین مجموعه‌ها بازی می‌کند. SpaceBudz مجموعه‌ای از 10 هزار NFT از حیوانات فضانورد بامزه را در خود جای داده است.
پروژه SpaceBudz استاندارد ابر داده NFTها را توسعه داد و اولین مجموعه کاملا هوشمند و مبتنی بر قرارداد را راه‌اندازی کرد. کاربران برای شرکت در این پروژه منبع باز Cardano می‌توانند حیوانات موجود در این مجموعه را که برخی نادرتر از دیگران هستند، تشکیل دهند، پیشنهاد بدهند، بخرند یا بفروشند.

پروژه SpaceBudz
NFT در کاردانو

2.پروژه Pavia

پروژه Pavia یک بازی NFT غیرمتمرکز مبتنی بر متاورس است که هدف آن جمع‌آوری قطعات زمین برای ایجاد فضاهای پایدار برای کاربران خواهد بود. نام این پروژه از نام شهری گرفته شده است که جرولامو کاردانو (Gerolamo Cardano)، ریاضیدان ایتالیایی در قرن شانزدهم در آن متولد شد. پلتفرم کاردانو نیز نام خود را از این ریاضیدان عصر رنسانس ایتالیا الهام گرفته است.

پروژه Pavia

3.پروژه Yummi Universe

پروژه Yummi Universe اکوسیستمی از موجودات، کارت‌ها و دیگر آثار هنری کلکسیونی NFT در کاردانو است. این NFT شامل پس‌زمینه، پوشش سر، بدن و صورت با ویژگی‌های کمیاب است. این پروژه امکان همکاری با یک برند تجاری بریتانیایی را بر اساس شخصیت خیالی Naru Naru و ماجراجویی‌های او برای یافتن غذا ارائه می‌دهد. ایده مجموعه آن است که موجوداتی مانند Pokémon، Digimon و Moshi Monsters را به بلاک چین بیاورد.

پروژه Yummi Universe

جمع‌بندی

سال 2023 از نظر بسیاری به‌عنوان سال بهبود بازار ارزهای دیجیتال خواهد بود. به‌نظر می‌رسد که صنایع NFT، DeFi و متاورس توجه رسانه‌ها، علاقه‌مندان و سرمایه‌گذاران جدید را به خود جلب کند.
قیمت‌های بالای گس اتریوم و مشکلات سولانا در مورد رابطه‌اش با FTX و Alameda ممکن است اوضاع را به‌نفع کاردانو تغییر دهد. به‌ویژه که رویکرد آن در خصوص مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری بین بلاک چینی آن می‌تواند نتایج قابل توجهی را ایجاد کند.
علیرغم بازار نزولی و اخبار منفی ارزهای دیجیتال، اکوسیستم ساخت NFT در کاردانو به یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌هایی تبدیل شده است که در چند سال آینده با آن روبرو هستیم. بنابراین انتظار می‌رود تعداد کاربران جدید این اکوسیستم در طول سال 2023 و پس از آن افزایش یابد.

سوالات متداول

هزینه ساخت NFT در Cardano چقدر است؟

هزینه ساخت NFT در Cardano بین 17 تا 1.5 ADA (0.13 تا 1.15 دلار) است.

بهترین پروژه‌های NFT کاردانو کدامند؟

سه مجموعه محبوب NFT کاردانو عبارتند از Skyweaver، Etheremon و Spells of Genesis. هر مجموعه شامل انواع دارایی‌های دیجیتال از جمله شخصیت ها، حیوانات و مناظر است.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان