آیا اعلام نرخ بهره آمریکا پایانی بر روزهای صعودی بیت کوین خواهد بود؟

خانهاخبارآیا اعلام نرخ...

آنچه می‌خوانید...

در حالی که چهارشنبه، 2 نوامبر تصمیم نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا اعلام می‌شود قیمت بیت کوین و کل بازار ارزهای دیجیتال به نظر در حال تشکیل سقف قیمتی هستند. به نقل از بین کریپتو، ممکن است با اعلام داده‌های اقتصاد کلان شاهد ریزش قیمت‌ها باشیم و این اتفاق پایانی بر روزهای صعودی اخیر باشد.

نرخ بهره

همانطور که اشاره شد اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا برای فردا شب برنامه ریزی شده است و پس از آن نیز جروم پاول، رئیس این نهاد درباره رویکردهای فدرال رزرو در ماه پیش رو سخنرانی خواهد کرد. انتظار می‌رود که این نهاد برای ششمین ماه متوالی نرخ بهره را افزایش دهد.

عدد مورد انتظار بر اساس بررسی‌های صورت گرفته 0.75% است. به طور معمول اگر نرخ بهره مطابق انتظار اعلام شود بازار یا به صورت خنثی حرکت می‌کند یا با رشد همراه می‌شود. با این حال باید انتظار داشت که اگر نرخ بهره بیش از میزان مورد انتظار افزایش یابد، فروشندگان کنترل بازار را در اختیار خواهند گرفت.

الگوی سقف در ارزش کل بازار

در حالی که بیت کوین یک الگوی سقف دو قلو تشکیل داده است، ارزش کل بازار کریپتو نیز به نظر در حال تشکیل الگوی سر و شانه است و خط گردن آن نیز در محدوده 929.4 میلیون دلاری قرار گرفته است. در حال حاضر قیمت در محدوده 967.1 میلیون دلاری قرار دارد و احتمال دارد با حمایت شدن در خط گردن شاهد شکل گیری شانه سمت راست باشیم. اگر ارزش بازار پس از تشکیل شانه سمت را ست به زیر خط گردن سقوط کند شاهد سقوط بازار و قیمت دارایی‌های دیجیتال خواهیم بود.

مطلب مفید: 5 فاکتور کلیدی که در هفته پیش رو برای بیت کوین باید مدنظر قرار دهید (9 آبان)

نمودار ارزش کل بازار
نمودار ارزش کل بازار

الگوی سقف دوقلو در بیت کوین

قیمت بیت کوین در روزهای اخیر علیرغم روند رو به رشدی که داشته موفق به عبور از سطح 0.382 فیبوناچی اصلاحی در سطح 20850 دلاری نشده است. در بازه زمانی روزانه بسته شدن کندل بالای این سطح برای تایید و حفظ رالی صعودی فعلی الزامی است.

در همین حین اما، با شکست قیمت در عبور از سطح 21000 دلاری، الگوی سقف دوقلو ایجاد شده و خط گردن آن نیز در محدوده 20000 دلاری است. این سطح ثابت کرده که حمایت مهمی از نظر تکنیکالی و روانی است. با این وجود اگر نرخ بهره بیش از حد انتظار اعلام شود، احتمال از دست رفتن این حمایت و سقوط یکجا تا سطح 19000 دلاری دور از ذهن نخواهد بود.

نمودار بیت کوین
نمودار بیت کوین

از سویی دیگر، اگر نرخ بهره مطابق انتظار و 0.75% اعلام شود، مقداری احساس مثبت در بازار ایجاد خواهد شد. این اتفاق تاثیر بسزایی در بازار نخواهد داشت اما مانع از ریزش قیمت خواهد شد. اگر نرخ بهره 0.50% افزایش یابد احتمال فراوانی وجود دارد که الگوی سقف دوقلو بیت کوین بی‌اعتبار شود و شاهد رشد قیمت و شکست مقاومت مهم 21000 دلاری باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان