نرخ تورم آمریکا در ماه دسامبر اعلام شد

خانهاخبارنرخ تورم آمریکا...

آنچه می‌خوانید...

دقایقی پیش، داده‌های مربوط به نرخ تورم و شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا منتشر شد. بر این اساس، نرخ تورم سالانه آمریکا از ۷.۱٪ در ماه نوامبر، به ۶.۵٪ در ماه دسامبر رسیده است که کمترین میزان رشد ۱۲ ماهه از دوره منتهی به اکتبر ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

به گزارش کوین گیپ، شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)، معیار اقتصادی مهمی است که میانگین تغییر هزینه‌های پرداخت‌شده توسط مصرف‌کنندگان برای کالاها و خدمات مختلف را اندازه‌گیری می‌کند. داده‌های منتشرشده از این شاخص حاکی از کاهش قابل توجه تورم در ماه دسامبر ۲۰۲۲ به پایین‌ترین سطح در یک سال اخیر هستند. کاهش تورم می‌تواند به عنوان کاتالیزور مهمی برای قیمت دارایی‌های نوسانی مانند بیت کوین عمل کند.

خالص تورم یا Core CPI که تغییرات قیمت‌ها را بدون درنظر گرفتن هزینه‌های مرتبط با مواد خوراکی و انرژی محاسبه می‌کند نیز ۰.۳٪ نسبت به ماه قبل افزایش یافته است و دقیقا با انتظارات بازار مطابقت دارد. همچنین، بر اساس داده‌های اداره کار آمریکا، قیمت‌های مصرف‌کننده کمترین میزان رشد را در 15 ماه گذشته داشته است و بنابراین، شرایط برای فدرال رزرو فراهم شده تا در سیاست افزایش نرخ بهره خود تغییر ایجاد کند.

از نرخ تورم کنونی آمریکا برای تعیین میزان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو استفاده خواهد شد. قرار است در تاریخ 31 ژانویه تا 1 فوریه (11 تا 12 بهمن) نشست کمیته بازار آزاد فدرال آمریکا برگزار و نرخ بهره جدید اعلام شود. کارشناسان انتظار دارند طی این نشست، نرخ بهره 0.25 واحد دیگر افزایش یابد.

بازار ارز دیجیتال به نرخ تورم اعلام‌شده واکنش تا بدین جای کار واکنش مثبتی نشان داده و بیت کوین با 4.43% افزایش، در حوالی 18.172 دلار معامله می‌شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان