قیمت بیت کوین در نزدیکی هزینه تولید؛ تاثیر آن بر ماینرها چه خواهد بود؟

خانهاخبارقیمت بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

اکنون مدتی است که قیمت بیت کوین زیر سطح 20000 دلاری معامله می‌شود و داده های منابع تحلیلی حاکی از آن هستند که قیمت این ارز به طرز خطرناکی در حال نزدیک شدن به هزینه تولید بیت کوین است. چنین اتفاقی بر اساس داده های پلتفرم تحلیلی گلسنود می‌تواند باعث ایجاد بحران در میزان درامد صنعت استخراج شود.

نزدیکی قیمت با هزینه تولید بیت کوین

هزینه تولید یک بیت کوین شامل تمام هزینه هایی است که ماینرها باید پرداخت کنند. این هزینه ها شامل قبوض برق، اجاره، حقوق، سخت افزار و … می‌شود اما تنها به آنها محدود نمی‌شود. پلتفرم گلسنود به تازگی و در گزارشی فاش کرده است که با بررسی تمامی این هزینه ها، تولید یک بیت کوین تقریبا 18300 دلار هزینه در بر دارد. در گزارش این پلتفرم آمد است:

«قیمت بیت کوین از زمان فروش گسترده در ماه ژوئن برای اولین بار در نزدیکی هزینه تولید قرار گرفته است. مدل بازگشت سختی در نزدیکی 18300 دلار قرار دارد و چنین چیزی احتمال بحران در درآمدهای صنعت استخراج بیت کوین را افزایش می‌دهد.»

مدل difficulty regession

در حالی که قیمت بیت کوین یک هفته گذشته را زیر 20000 دلار سپری کرده است، اکنون به نظر می‌رسد خریداران قصد دارند این مقاومت مهم را شکسته و بیت کوین را از آن عبور دهند.

علیرغم داده های بالا و همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی و منطقه ای در جهان، همانطور که پوشش داده شد، هش ریت بیت کوین موفق شد اوج تازه ای را ثبت کند.

هش ریت بیت کوین
هش ریت بیت کوین

هش ریت کنونی در محدوده 242 اگزاهش در ثانیه است. بنابر داده های گلسنود، چنین چیزی معادل آن است که  تمامی مردم کره زمین هر کدام تقریباً 30 میلیارد بار در هر ثانیه یک محاسبه هش SHA-256 را تکمیل کنند.

مطلب مفید: کدام کشورها قوانینی مبنی بر محدودیت یا ممنوعیت بیت کوین دارند؟

بدترین اتفاق هنوز رخ نداده است

داده های گلسنود حاکی از آن است که اندیکاتور هش ریبان ر اواخر ماه اوت تغییر وضعیت داد و به همراه آن وضعیت استخراج بیت کوین کمی بهبود پیدا کرد. با این حال قیمت بیت کوین در دنبال کردن این مسیر ناکام بود، در همین حین اما گلسنود می‌گوید که به صورت تاریخی در گذشته نیز ابتدا اندیکاتور تغییر مسیر داده و با فاصله چند ماهه قیمت به دنبال آن حرکت کرده است.

چنین چیزی به معنای آن نیست که اکنون در مسیر صعودی قرار داریم. بازگشت احتمالی قیمت باید با کاهش فاز تسلیم شدن همراه باشد و داده های گلسنود نشان می‌دهند که چنین اتفاقی هنوز و حداقل در مقایسه با سال های گذشته رخ نداده است.

اندیکاتور هش ریبان
اندیکاتور هش ریبان

نمودار بالا میانگین زمان بلاک را نسبت به هدف 600 ثانیه اندازه گیری می‌کند. پایین قرار داشتن داده ها نشان دهنده آن است که بلاک ها از هدف مشخص شده سریع تر هستند و هش ریت با سرعتی بیش از تنظیمات سختی در حال افزایش است. از طرفی دیگر بالا قرار داشتن داده ها خلاف توضیحات قبل را نشان می‌دهد و معمولا پاسخی به شوک ها و اتفاقات مهم در این صنعت مانند رویداد تسلیم شدن ماینرها است.

بدین ترتیب تصویر بالا هیچگونه رویداد مهم و دراماتیکی را برخلاف سال گذشته نشان نمی‌دهد. باید دید که آیا رویداد تسلیم شدن فعلی آرام تر از سال های قبل خواهد بود و یا این که نشان دهنده یک پویایی جدید در این صنعت است چرا که بیشتر قدرت هش بیت کوین در اختیار شرکت های بزرگ و سرمایه دار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان