نسخه آزمایشی پروتکل تارو در شبکه بیت کوین راه اندازی شد

خانهاخبارنسخه آزمایشی پروتکل...

آنچه می‌خوانید...

پروتکل بحث برانگیز تارو (Taro) آماده آزمایش است. نسخه ابتدایی کدهای آن در گیت هاب قرار گرفته و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا در شبکه بیت کوین به مینت، ارسال و دریافت دارایی ها بپردازند. باید توجه داشت که این شرکت هنوز صحبتی راجع به شبکه لایتنینگ نکرده است. لاینتنیگ لبز در پست وبلاگی خود و هنگام اعلام راه انداز تارو وعده داد که پس از تکمیل قابلیت های درون زنجیره ای، روی ادغام این پروتکل و وارد کردن دارایی های آن به شبکه لایتنینگ کار خواهد کرد.

راه اندازی این پروتکل اولین گام از اقدامات بی شماری است که در شبکه بیت کوین صورت خواهد گرفت. بنابر بر پست لایتنینگ لبز، انتشار اولیه تنها برای استفاده در شبکه آزمایشی طراحی شده تا توسعه دهندگان بتوانند کدها را آزمایش کنند.

- Advertisement -

چنین چیزی به معنای آن است که تارو هنوز هیچ ارزش واقعی ندارد. اما تارو چیست؟ پست وبلاگی آن را پروتکلی معرفی می‌کند که از تپ روت بیت کوین نشات گرفته و برای صدور دارایی ها و سپس ارسال آنها در بیت کوین و سپس در شبکه لایتنینگ طراحی شده است.

تارو و قابلیت ارسال استیبل کوین ها در شبکه لایتنینگ

تارو یک پروتکل چند منظوره است که قابلیت های زیادی دارد. با این خال یکی از هیجان انگیزترین ویژگی های آن برای کاربران قابلیت ارسال استیبل کوین ها با شبکه لایتنینگ است. این ویژگی بحث برانگیز است چرا که باید به صادر کننده استیبل کوین اعتماد داشت و در نتیجه شاهد ریسک و خطرات واسطه خواهیم بود. بیت کوین چنین مشکلی را ندارد. با این حال در بخش اولین گام به سمت بیت کوینی کردن دلار، لایتنینگ لبز تلاش خود را کرده تا ارسال استیبل کوین با این شبکه را ایده ای خوب نشان دهد:

«با تارو و جامعه توسعه دهندگان منحصر به فرد آن، می‌توان دنیایی را ساخت که در آن کاربران موجودی دلاری، بیت کوینی و دیگر دارایی ها در یک کیف پول دارند و می‌توانند آنها را از طریق شبکه لایتنینگ ارسال کنند. این جهش رو به جلو باعث سرعت بخشیدن به چند میلیاردی شدن کاربران بیت کوین خواهد شد.»

مطلب مفید: بازی سولچیکس (SolChicks)؛ 3 راه برای کسب توکن های بازی

این پروتکل چگونه کار می‌کند؟

در حالی که درک کردن و استاد شدن در استفاده از این پروتکل های نوظهور دشوار شده است، لایتنینگ لبز سعی کرده با توضیحی به زبان ساده تر کارکرد و قابلیت های پروتکل تارو را ارائه دهد. در پست این شرکت آمده است:

«دارایی های تارو با خروجی های موجود بیت کوین یا UTXO ها ادغام شده است. به این دارایی ها مانند UTXO های نگاه کنید که در یک UTXO قرار گرفته‌اند. توسعه دهننده یک دارایی جدید را از طریق تراکنشی درون زنجیره ای مینت می‌کند. در این تراکنش وی به متا داده های خروجی تپ روت متعهد می‌شود.

هنگام مینت دارایی جدید، برنامه کمکی پروتکل داده های مروبط را تولید کرده و از دارایی کلید خصوصی را می‌خواهد که در اختیار فرد مینت کننده قرار دارد، سپس UTXO بیت کوین ساخته شده را در شبکه منتشر می‌کند. این قابلیت جدید به کلید اصلی دارایی های مینت شده تبدیل شده و به عنوان شناساگر منحصر به فرد پروتکل عمل می‌کند.»

در رابطه با ماهیت دارایی های تارو نیز این پست وبلاگی  اشاره داشت که هر چیزی که کاربر بخواهد، بیت کوین های کاربر می‌توانند تبدیل به دارایی دیگری شوند. به عبارتی مشابه اصطلاح سرگی کوتلیار است که می‌گوید به ارز درخواستی ارسال کننده پرداخت کن و به ارز درخواستی دریافت کننده ارزی را دریافت کن. به صورت ساده تر، هر کیف پول می‌تواند از قابلیت موجودی ابتدایی دلاری بهره مند شود بدون آنکه نیاز باشد به کیف پول اعتماد داشته باشد.

همانطور که اشاره شد این نسخه آلفا تنها برای توسعه دهندگان است و اگر توسعه دهنده ای هستید که مایل به آزمایش پروتکل تارو هستید باید برنامه کمکی را دانلود کرده، مدارک API را بررسی کرده و راهنمای آغاز به کار را مطالعه کنید.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان