top banner adv

zkSync با هدف افزایش مقیاس پذیری اتریوم، نسخه 2.0 شبکه اصلی خود را راه اندازی می‌کند

zkSync با هدف افزایش مقیاس پذیری اتریوم، نسخه 2.0 شبکه اصلی خود را راه اندازی می‌کند
0
بازدید : 8995

بر اساس داده ها به نظر می‌رسد، zkSync، پلتفرم فراهم کننده راهکارهای لایه 2 اتریوم قصد دارد در ماه اکتبر نسخه 2.0 شبکه اصلی خود را راه اندازی کند. بدین ترتیب پس از اجرایی شدن این به روزرسانی مهم و مورد انتظار شاهد مقیاس پذیری و همچنین امنیت بیشتری برای شبکه اتریوم خواهیم بود.

روز گذشته تیم توسعه این پلتفرم در پستی توییتری اشاره داشت که به تولید اولین رول آپ دانش صفر ماشین مجازی اتریوم با همین مدل اثبات نزدیک شده‌اند. در ادامه تیم zkSync از همکاری با چندین پروژه و شرکت مختلف نیز خبر داد.

بیشتر بخوانید : واکنش‌ها به تعلیق مجوز ازکی: بیانیه‌ی رسمی انجمن فین‌تک ایران

zkSync، یک پلتفرم مقیاس پذیری است که از رول آپ های دانش صفر استفاده می‌کند تا تراکنش ها را دسته بندی کند و توان عملیاتی شبکه را افزایش دهد. رول آپ دانش صفر داده های زیادی از تراکنش را در خارج از زنجیره پردازش می‌کند. این رول آپ با تولید اثبات های رمزنگاری شده که به کاربران اجازه می‌دهد تا وجود داده های خاص در آن را تایید کنند چنین کاری را انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید : کلاه‌برداری ۲۵ هزار دلاری کارمند یونی سواپ

بیشتر بخوانید : صرافی بایننس تا اتمام به روزرسانی مرج، واریز و برداشت اتریوم و رپد اتریوم را متوقف می‌کند

آینده مقیاس پذیری اتریوم رول آپ های دانش صفر هستند

بیشتر بخوانید : اولین DAO قانونی جهان در آمریکا راه‌اندازی شد

متر لبز (Matter Labs)، شرکت توسعه دهنده zkSync، با هدف رفع مشکل سه گانه بلاک چین اتریوم نسخه 2.0 شبکه را راه اندازی می‌کند. مشکل ذاتی بلاک چین ها آن است که نمی‌توان از سه ویژگی مقیاس پذیری، امنیت و غیرمتمرکزسازی، دو تا را بدون قربانی کردن دیگری افزایش داد. اتریوم در حال  حاضر از امنیت و غیرمتمرکز بودن بالایی برخوردار است اما مقیاس پذیری آن کم است.

مطلب مفید: کدام کشورها قوانینی مبنی بر محدودیت یا ممنوعیت بیت کوین دارند؟

استیو نیوکام، مدیر محصولات شرکت متر لبز هفته گذشته و در مصاحبه ای با رسانه بلاک توضیح داد که یک راهکار مقیاس پذیری خوب از 5 عنصر کلیدی تشکیل می‌شود که شامل داشتن یک رول آپ دانش صفرعمومی شده، سازگاری با ماشین مجازی اتریوم، کار درست و بادوام، منبع باز بودن، غیرمتمرکز بودن و داشتن یک اقتصاد توکنی خوب می‌باشد.

بیشتر بخوانید : رشد 309 درصدی آلت کوین گالا (GALA) در پی لیست شدن در کوین بیس

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم در گذشته گفته بود که از نظرش آینده مقیاس پذیری لایه 2 اتریوم در گرو رول آپ های دانش صفر خواهد بود. این به دلیل سرعتی است که کاربران می‌توانند وجوه خود را بین لایه 1 و لایه 2 جابجا کنند. موتور ماشین مجازی اتریوم دانش صفر باعث قدرت بخشیدن به رول آپ شده و انتظار می‌رود که بتواند در همکاری با شاردینگ اتریوم تا 100 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

نسخه 2.0 zkSync با محصولی به نام رمپ (Ramp) عرضه می‌شود. این محصول که 150 کشور را پوشش می‌دهد، ارائه دهنده روش های پرداختی مختلفی مانند کارت های اعتباری، انتقالات بانکی و همچنین اپل پی است. علاوه بر آن، در حالی که جزئیاتی مبنی بر ایردراپ توکن zkSync منتشر نشده است، بسیاری معتقدند که شاهد چنین رویدادی نیز خواهیم بود.

گفتنی است که zkSync، ششمین راهکار لایه 2 بزرگ اکوسیستم شبکه های لایه 2 اتریوم است و ارزش کل قفل شده آن به 52.7 میلیون دلار می‌رسد. ارزش کل قفل شده اکوسیستم لایه 2 به 4.65 میلیارد دلار می‌رسد که سهم عمده آن متعلق به آربیتروم و آپتیمیزم است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x