از فروپاشی FTX چه درسی می‌توان گرفت؟ ویتالیک بوترین پاسخ می‌دهد

خانهاخباراز فروپاشی FTX...

آنچه می‌خوانید...

ویتالیک بوترین، خالق اتریوم به تازگی درباره سقوط صرافی FTX صحبت کرده و تفکرات و نکات مثبتی را که از نظرش در این اتفاق وجود داشته را با جامعه ارزهای دیجیتال به اشتراک گذاشته است. به نقل از کوین تلگراف، وی در مصاحبه‌ای با بلومبرگ اشاره داشت که در فروپاشی FTX درس‌هایی وجود دارد که برای کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال ارزشمند است.

بوترین اذعان کرد که ثبات دفتر کل توزیع شده و فناوری که اقتصاد دارایی‌های رمز ارزی را تقویت می‌کند زیر سوال نرفته است. از نظر وی مشکل در این نمونه و چندین مورد قبل از آن فناوری نبوده بلکه مردم بوده‌اند. وی افزود که سقوط FTX یک تراژدی بزرگ است اما اضاقه کرد که این اتفاق موضع بسیاری از اعضای جامعه درباره متمرکزسازی اتریوم را تایید می‌کند.

- Advertisement -

بسیاری در جامعه اتریوم این وضعیت را به عنوان تاییدی بر اعتقادات خود می‌بینند. بدین ترتیب که هرچیز متمرکز شده به طور پیش‌فرض باید مشکوک و متهم شناخته شود. او افزود که این اخلاق شامل اعتماد به کد باز و شفاف بالاتر از انسان‌ها است. در آخر هفته، بوترین راهنمای داشتن یک صرافی متمرکز ایمن با اثبات تسویه شوندگی را منتشر کرد.

ویتالیک بوترین خواستار آن شد تا در عوض وابسته بودن به روش‌های فیات مانند مجوزهای دولتی، بازبینی‌ها، بررسی گذشته شرکت‌ها و افراد حاضر در آن، صرافی‌ها گواهی رمزنگاری شده‌ای ایجاد کنند که نشان دهد سرمایه هولد شده توسط آنها می‌تواند پوشش دهنده بدهی‌های آنها به کاربران باشد.

مطلب مفید: گواه اثبات ذخایر (Proof of Reserves) چیست و چرا مهم است؟

توییت ویتالیک بوترین

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اینطور برداشت می‌شود که مشکل FTX ریشه در استفاده صرافی از واریزی‌های کاربران به پلتفرم داشته است. پس از آنکه اوایل ماه جاری درخواست‌های برداشت زیادی در این پلتفرم صورت گرفت، FTX متوجه شد که توانایی لازم برای پاسخگویی به چنین حجمی از درخواست برداشت را ندارد.

باید اشاره داشت که ویتالیک بوترین تنها فرد برجسته در حوزه ارزهای دیجیتال نیست که درباره فروپاشی FTX اظهارنظر کرده است. روز 17 نوامبر، چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز در رابطه با اتفاق رخ داده اشاره داشت که قانون گذاری در این حوزه بسیار مهم است اما از آن مهم‌تر آن است که فعالان این حوزه از چنین اتفاقاتی درس بگیرند. وی همچنین توضیح داد که فاجعه FTX احتمالا صنعت کریپتو را چندین سال به عقب بازگرداند و شاهد ورود سختگیرانه قانون گذاران به این حوزه باشیم.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان