top banner adv

نقد و بررسی کیف پول کوینومی (Coinomi)

نقد و بررسی کیف پول کوینومی (Coinomi)
1
بازدید : 10832

کیف پول کوینومی در سال ۲۰۱۴ توسط تیمی از متخصصان فناوری بلاک چین تحت عنوان Coinomi معرفی شد. سرمایه‌گذاران جدید و باتجربه به دلیل رابط کاربری کاربرپسند و ویژگی‌های امنیتی قوی این کیف پول از آن استفاده می‌کنند. کیف پول Coinomi از طیف گسترده‌ای از دارایی‌های رمزنگاری شده در ۱۲۵ بلاک چین متفاوت پشتیبانی می‌کند و آن را به یکی از همه‌کاره‌ترین نرم‌افزارهای جهانی تبدیل می‌کند که ۱۶۸ ارز فیات را به ۲۵ زبان ارائه می‌دهد. اما این کیف پول چه مزایا و معایبی دارد و از چه امکاناتی برخوردار است؟ در همین راستا، در این مقاله، شما را با کیف پول Coinomi آشنا می‌کنیم.

مشخصات کیف پول کوینومی

نوع کیف پول

کیف پول نرم‌افزاری که در چند پلتفرم از جمله دسکتاپ (مک، لینوکس، ویندوز) و موبایل (آی او اس و اندروید) در دسترس قرار دارد

بیشتر بخوانید : آموزش جامع و کامل کیف پول متامسک (Metamask)

قیمت

رایگان

کارمزدها

کارمزدهای شبکه، کارمزدهای قابل تنظیم، برداشت از کارمزدهای صرافی

تعداد ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده

بیش از ۱۷۷۰ ارز دیجیتال

از بیت کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند؟

بله

کسب درآمد از استیک/پاداش ها

بله

خدمات ارتباط با مشتری

پشتیبانی ۲۴ ساعته در 7 روز هفته از طریق صفحه راهنما، چت آنلاین، ارسال تیکت

ویژگی‌های درون برنامه

خرید، فروش، سواپ، مبادله

قابلیت سازگازی با سخت‌افزار

خیر

SPV یا Full Node

تاییدیه پرداخت ساده (SPV)

اپلیکیشن موبایلی

دارد

مزایای کیف پول کوینومی

کیف پول Coinomi مزایای زیادی دارد و یکی از دلایل محبوبیت این کیف پول، ویژگی‌های خوب آن است. در ادامه، به برخی از مزایای کیف پول Coinomi اشاره می‌کنیم.

پشتیبانی از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال و ۱۲۵ بلاک چین

کیف پول کوینومی به کاربران امکان مبادله و استفاده از بیش از ۱۷۷۰ دارایی رمزنگاری شده در بیش از ۱۲۵ بلاک‌چین را می‌دهد.

مبادله داخلی

با پشتیبانی از یک قابلیت مبادله داخلی، کاربران می‌توانند یک ارز دیجیتال را به ارز دیگر تبدیل یا مبادله کنند.

کارمزد صفر

کاربران کیف پول Coinomi، هیچگونه کارمزدی برای تراکنش‌های داخلی و خارجی نمی‌پردازند. کارمزد تراکنش‌ها فقط به ماینرهایی که بلاک ها را تایید میکنند و تراکنش زا بلاک چین اضافه می‌کنند تعلق می‌گیرد.

رابط کاربری کاربرپسند

استفاده از کیف پول Coinomi راحت است؛ زیرا نیازی به مراحل اضافی ندارد و یک فرآیند پرداخت زنجیره‌ای را با یک کلیک ارائه می‌دهد.

چند زبانه و امنیت بالا

کوینومی به بیش از ۲۵ زبان از جمله انگلیسی، فرانسوی، اسپانیایی، و بسیاری دیگر عرضه شده است.

معایب کیف پول کوینومی

کیف پول Coinomi با وجود مزایای زیادی که دارد بی‌عیب و نقص نیست و همانند هر کیف پول دیگری معایبی هم دارد که شاید از دید کاربران چندان خوشایند نباشد. در ادامه به معایب کیف پول Coinomi اشاره می‌کنیم.

منبع باز نیست

کوینومی در ابتدا منبع باز بود اما به دلیل “کلون‌های مخرب” به یک منبع بسته منتقل شد. بسیاری از کاربران فعالیت در پلتفرم های منبع بسته را نمی‌پسندند. زیرا میزان شفافیت آن‌ها مانند پلتفرم‌های منبع باز نیست.

از احراز هویت ۲ عاملی (2-FA) پشتیبانی نمی‌کند

احراز هویت ۲ عاملی، یک ویژگی امنیتی است و معمولا برای ارائه یک لایه حفاظتی بیشتر اجرا می‌شود که در کیف پول کوینومی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید : صرافی Bitunix؛ شانسی تازه برای ایرانی‌ها

ویژگی‌های کیف پول Coinomi

کیف پول Coinomi، یک گزینه عالی برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال است تا بتوانند به طور ایمن سبدهای دارایی خود را در یک پلتفرم مدیریت کنند. این کیف پول نرم‌افزاری که هم نسخه موبایلی و هم نسخه دسکتاپ آن در دسترس قرار دارد به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال جدید و با تجربه، رابط کاربری با ناوبری آسان ارائه می‌کند.

علاوه بر نمایندگی‌های خدمات مشتری آنلاین، این کیف پول، مجموعه‌ای از قابلیت های کسب درآمد مانند مانند استیک گذاری دارد که فرصت کسب درآمد غیرفعال را برای کاربرانش فراهم می‌کند و از امکان سواپ داخلی لازم برای تبدیل یک ارز دیجیتال به دارایی دیگر برخوردار است. کیف پول Coinomi از بیش از ۱۷۷۰ دارایی رمزنگاری پشتیبانی می‌کند که عبارتند از:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • آوالانچ
  • بایننس کوین

امنیت

کیف پول کوینومی یکی از قدیمی‌ترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که ویژگی‌های امنیتی قدرتمندی دارد. به غیر از یک مشکل امنیتی که در فوریه ۲۰۱۹ اتفاق افتاد که البته برطرف شد، این کیف پول در جامعه ارزهای دیجیتال شهرت خوبی به دست آورده است.

کیف پول کوینومی
آموزش کیف پول کوینومی

کوینومی، یک کیف پول غیر حضانتی است و همچنین به کاربران امکان کنترل کامل کلیدهای خصوصی خود را می‌دهد. حتی اگر سرورهای کیف به خطر بیفتند، مهاجمان به وجوه موجود در کیف پول کاربر دسترسی نخواهند داشت. کیف پول Coinomi مجهز به ویژگی Digi-ID مبتنی بر بلاکچین است که از آن می‌توان به جای اعتبارنامه‌های قدیمی و ناامن برای افزایش امنیت خود استفاده کرد.

حفظ حریم خصوصی و ناشناس بودن

Coinomi ویژگی حفظ حریم خصوصی و ناشناس ماندن با کیفیت را فراهم می‌کند. کاربران مجبور نیستند برای دسترسی به وجوه خود، فرآیند تأیید دقیق احراز هویت مشتری یا فرایند لینک‌دهی هویت را طی کنند.

نصب و راه‌اندازی کیف پول Coinomi

نصب و راه‌اندازی کیف پول Coinomi بسیار آسان است، اما رویه آن در دو پلتفرم دسکتاپ و موبایل متفاوت است. در نسخه موبایل نصب و اجرای کلی کیف پول در سه مرحله انجام می‌گیرد:

  • دانلود کیف پول
  • تهیه نسخه پشتیبان از آن با عبارت بازیابی ۱۲ تا ۲۴ حرفی
  • استفاده از رمز عبور برای ایمن کردن کیف پول.

نصب و اجرای کیف پول کوینومی در دسکتاپ

بیشتر بخوانید : وین ریت (WinRate) چیست؟آموزش کامل سایت Winrate.io

برای نصب و راه‌اندازی کیف پول کوینومی در دسکتاپ، به سایت www.coinomi.com مراجعه نموده و روی گزینه «Download» در گوشه سمت راست بالای وبسایت کلیک کنید. در این قسمت می‌توانید نرم‌افزار کیف پول Coinomi را برای ویندوز، آی او اس یا لینوکس دانلود کنید. نرم‌افزار سازگار با دستگاه‌های فوق را دانلود کنید.

پس از دانلود نرم‌افزار کیف پول، برای نصب اپلیکیشن، فایل را باز کنید. پس از آن، اپلیکیشن را باز کرده و روی گزینه «Create a new wallet» کلیک کنید. در مرحله بعد، یک عبارت ۱۲ تا ۲۴ حرفی به شما داده می‌شود که پلتفرم شما را مجبور می‌کند تا در مرحله بعدی به عنوان یک لایه امنیتی اضافی آنها را انتخاب کنید. پس از این مرحله، کاربران برای ایجاد رمز عبور ایمن به صفحه بعد هدایت می‌شوند. به عنوان یک قاعده کلی، توصیه می‌شود همه کاربران کیف پول رمز عبور خود را با کسی به اشتراک نگذارند.

در مرحله بعد، کوینومی یک آدرس جدید برای تمام بلاک‌چین‌های پشتیبانی شده ایجاد می‌کند. همچنین به شما فرصتی داده می شود تا یک فایل پشتیبان از کیف پول را دانلود کنید. شما باید آن را نزد خود نگه دارید؛ زیرا اگر دستگاه شما آسیب ببیند یا گم شود، برای بازیابی کیف پول خود به آن نیاز خواهید داشت.

نصب و اجرای کیف پول کوینومی در موبایل

برای نصب کیف پول Coinomi در موبایل، به اپ استور اپل برای سیستم عامل آی او اس یا فروشگاه گوگل پلی برای سیستم عامل اندروید مراجعه کنید و کیف پول کوینومی را جستجو کنید. پس از دانلود کیف پول، فایل آن را باز کنید.

با پیروی از مراحل نصب نسخه دسکتاپ کیف پول، کیف پول را در گوشی هوشمند خود نصب و اجرا کنید. به خاطر داشته باشید که رمز عبور خود را در اختیار هیچ شخص ثالثی نگذارید.

کیف پول کوینومی

اگر می‌خواهید از همان کیف پول Coinomi در رابط کاربری دسکتاپ یا تلفن همراه خود استفاده کنید، باید کیف پول خود را در این پلتفرم‌ها همگام‌سازی کنید تا به دارایی‌های رمزنگاری خود دسترسی داشته باشید. عبارت بازیابی شما در این فرآیند مفید خواهد بود.

بیشتر بخوانید : دریافت کد رفرال ( کد دعوت ) صرافی بایننس

به عنوان مثال، اگر کیف پول Coinomi را روی تلفن همراه خود دارید و می‌خواهید آن را روی دستگاه دسکتاپ خود هم داشته باشید کافی است نسخه دسکتاپ نرم‌افزار این کیف پول را دانلود کنید. در مرحله بعد، به جای انتخاب گزینه «Create a new wallet»، گزینه «recover wallet» را انتخاب کنید و با وارد کردن عبارت و رمز عبور خود به کار با آن ادامه دهید.

قابلیت استفاده در موبایل و دسکتاپ

در نسخه دسکتاپ، کیف پول Coinomi به کاربران این امکان را می‌دهد که از طریق نسخه دسکتاپ به دارایی‌های رمزنگاری خود در رایانه دسترسی داشته باشند. اگرچه این کیف پول با سخت‌افزار سازگار نیست، اما دارای یک رابط کاربرپسند است که می‌تواند پرداخت‌های زنجیره‌ای را در عرض چند دقیقه پردازش کند.

بیشتر بخوانید : صرافی والکس؛ از معرفی تا واریز و برداشت

با اجازه دادن به کاربران برای دانلود نسخه موبایلی کیف پول کوینومی در پلتفرم‌های اندروید و آی او اس، کاربران کوینومی می‌توانند به سبد رمزنگاری شده خود در گوشی‌های هوشمند دسترسی پیدا کنند. در فروشگاه گوگل پلی برای اندروید، کوینومی دارای امتیاز ۴.۴ / ۵.۰ ستاره است. اکثر نظرات گواهی بر امنیت و رابط کاربری کاربرپسند این کیف پول چندمنظوره است.

خدمات به مشتری

Coinomi هفت روز و ۲۴ ساعت هفته به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند از طریق صفحه راهنمای وبسایت، چت زنده و سیستم پشتیبانی تیکت با تیم پشتیبانی کیف پول Coinomi ارتباط برقرار کنند.

هزینه و کارمزدها

کوینومی، یک کیف پول کاملا رایگان است. دریافت کوین رایگان است زیرا فرستنده هزینه‌ها را پرداخت می‌کند. با این حال، هنگامی که کاربران ارز دیجیتال ارسال می‌کنند، باید هزینه شبکه را بپردازند. هزینه شبکه، هزینه صنعتی معمولی است که به کوینومی تعلق نمی‌گیرد، بلکه به استخراج‌کنندگان کوین تعلق می‌گیرد.

توجه به این نکته ضروری است که هزینه‌های شبکه به ارزهای دیجیتال مورد نظر بستگی دارد. به عنوان مثال، هزینه‌های پرداختی برای توکن اتریوم (ETH) و سایر توکن‌های ERC-20 مستقیماً با هزینه‌های گس اتریوم اندازه‌گیری شده در Gwei ربط دارد.

کیف پول Coinomi به کاربران این امکان را می دهد تا کارمزد تراکنش‌ها را تنظیم کنند. معمولا کیف پول سه گزینه پویا ( کم، معمولی و زیاد) ارائه می‌دهد و به طور خودکار بهترین کارمزد مربوط به معاملات را پیدا می‌کند. کاربران می‌توانند به طور متناوب، هزینه‌های خود برای تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده را تعیین کنند.

سخن نهایی

کیف پول کوینومی به‌عنوان یک کیف پول نرم‌افزاری چندمنظوره به خوبی در برابر رقبا ایستاده و به کاربران اجازه می‌دهد بیش از ۱۷۷۰ دارایی دیجیتال موجود در بیش از ۱۲۵ بلاک‌چین را در یک مکان بخرند، بفروشند و مبادله کنند.

کوینومی برای آن دسته از سرمایه‌گذاران جدید و با تجربه ارزهای دیجیتال مناسب است که به حریم خصوصی اهمیت می‌دهند و می‌خواهند مجموعه‌های ارزهای دیجیتال متنوع خود را در یک جا مدیریت کنند. این کیف پول همچنین به دلیل لیست طولانی ویژگی‌هایش از جمله قابلیت عملیات‌های داخلی کیف پول، رابط کاربرپسند، ویژگی‌های امنیتی سخت‌گیرانه و کارمزدهای صفر، محبوب شده است.

2
1
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    1 دیدگاه
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    Mohamad
    2 سال ago

    تراست ولت قابل اطمینان تره

    محل تبلیغ
    ramzarzy
    1
    0
    نظر خود را بنویسید !x