نماینده کرج: بانک مرکزی باید ابهامات رمز ریال را رفع کند

خانهاخبارنماینده کرج: بانک...

آنچه می‌خوانید...

مهدی عسگری، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی، در روز گذشته و در جلسه علنی مجلس توضیح داد که رمز ریال همچنان ابهامات اقتصادی و اجتماعی زیادی دارد. در نتیجه، بانک مرکزی قبل از انجام هر اقدامی باید ابهامات موجود را رفع نماید.

به گزارش ایسنا، عسگری در این جلسه بیان کرد که ایران در بسیاری از مسائل نوظهور مثل کرونا با رویکردی سطحی و مقطعی نگاه می‌کند. به همین خاطر، بدون داشتن دیدگاهی پویا قوانین مربوط به آن‌ها را وضع می‌نماید.

- Advertisement -

او با اشاره به ارزهای دیجیتال ملی و رمز ریال توضیح داد که در این پروژه، ایران صرفاً با تغییر شکل پول مواجه نیست. در نتیجه، نمی‌توان تنها از نظر فنی و اقتصادی آن را بررسی کند. به نظر او پروژه رمز ریال مانند یک اسب تروا است که ایران را با یک نظم نوین و دنیای جدید روبه‌رو می‌کند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که ریال در عمر صد ساله خود بی‌ارزش‌تر شده‌ و عملاً در سیطره دلار قرار داشته‌ است. علاوه بر این، ارزش ذاتی و پشتوانی واقعی خود را هم از دست داده‌ است. در نتیجه، خلق یک پول دیجیتال بر مبنای آن این آشوب اقتصادی را شدیدتر می‌کند.

عسگری در جلسه علنی مذکور توضیح داد که اتحادیه اروپا و آمریکا هم هنوز ارز دیجیتال ملی خود را به دلیل ابهامات موجود اجرایی نکرده‌اند. او توضیح داد که بانک مرکزی نرم‌افزارها و زیرساخت‌های بلاک چینی خود را شرکت‌های خارجی و آمریکایی دریافت کرده‌ و زیرساخت پولی کشور را در اختیار کسانی قرار داده‌ است که ایران را تحریم کرده‌اند.

طبق گفته‌های عسگری، رمز ریال یا همان ریال دیجیتال مشکلات و ابهامات اقتصادی، اخلاقی، فقهی، اجتماعی و امنیتی زیادی دارد. علاوه بر این، شورای نگهبان هم همچنان اصطلاح رمز پول و رمز ارز را در طرح‌های بانکداری مبهم می‌داند. در نتیجه عسگری پیشنهاد داده‌ است که تا زمان رفع این ابهامات از هرگونه اقدام غیرضروری توسط بانک مرکزی جلوگیری شود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان