نهنگ‌های اتریوم بی اهمیت نسبت به اتفاقات بازار در حال انباشت هستند

خانهاخبارنهنگ‌های اتریوم بی...

آنچه می‌خوانید...

علیرغم زیان و ضربه سنگینی که ماه گذشته اتریوم در پی سقوط FTX متحمل شد، بازار خنثی این ارز در روزهای گذشته فرصت مناسبی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده است. به نقل از زی‌کریپتو، دومین ارز بزرگ بازار، هفته گذشته را در روندی خنثی سپری کرده و بیش از 3% در جهت صعودی یا نزولی نوسان نداشته است. به نظر می‌رسد دلیل آن، رویکرد بدون ریسک تریدرها پیش از جلسه دادگاه مربوط به FTX باشد. در همین حین اما به نظر نهنگ‌های اتریوم بدون در نظر گرفتن اخبار در حال خرید هستند.

باید اشاره داشت که از زمان رسیدن به کف چند ماه خود، اتریوم با رشد 16 درصدی همراه بوده تا نشانه‌هایی از تغییر روند در آن را شاهد باشیم.

خرید سنگین نهنگ‌های اتریوم در قیمت پایین

علیرغم یک فعالیت آنچین قابل توجه در شبکه اتریوم، یکی از دلایل مهم رشد قیمت در هفته‌های اخیر علیرغم اخبار ضد و نقیض در بازار، انباشت از سوی نهنگ‌ها بوده است. بنابر داده‌های پلتفرم تحلیلی سانتیمنت، در یک ماه گذشته، آدرس‌های هولدر 100 تا 1 میلیون اتریوم حدود 1.36% از موجودی این ارز را انباشت کرده‌اند. گفتنی است که این گروه از نهنگ‌های اتریوم، 561 هزار کوین به ارزش 690 میلیون دلار را در 5 و 6 دسامبر به موجودی خود اضافه کرده‌اند.

داده‌های سانتیمنت

لازم به ذکر است که این گروه از سرمایه‌گذاران، حدود دو سوم از موجودی اتریوم را در اختیار دارند و در کاهش فشار نزولی بر این ارز نقش مهمی ایفا کرده‌اند. سانتیمنت معتقد است ورود این نهنگ‌ها به بازار سیگنالی مثبت برای اتریوم خواهد بود.

مطلب مفید: معضل سه‌گانه بلاک چین (Blockchain Trilemma) چیست؟

افزایش سرمایه خروجی از صرافی‌ها

در کنار انباشت نهنگ‌های اتریوم، ک نکته مثبت دیگر برای دومین ارز بازار نیز کاهش موجودی صرافی‌ها است. به نقل از سانتیمنت، در ماه اخیر، موجودی اتریوم در صرافی‌ها به شدت کاهش یافته است. همچنین بنابر داده‌های IntoTheBlock، در یک هفته اخیر حدود 4.78 میلیارد دلار اتریوم از صرافی‌ها خارج شده و 3.92 میلیارد دلار کوین وارد شده است. پلتفرم تحلیلی در این باره افزود:

«آخرین چیزی که نیاز داریم، ورود اتریوم به صرافی‌ها پس از ریزش بیش از 75 درصدی قیمت در 13 ماه اخیر است. اتفاقی که حاکی از سقوط بیشتر قیمت خواهد بود. نمی‌توان قطعی گفت که فشار فروش تمام شده اما خروج سرمایه و ورود نهنگ‌های اتریوم می‌تواند بیش از پیش نشان از رسیدن به کف قیمتی داشته باشد.»

باید اشاره داشت که علیرغم نشان‌های مثبت نهنگ‌های اتریوم و خروج سرمایه، داده‌های دیگری وجود دارند که هنوز در حالت خنثی هستند و صعودی شدن آنها برای افزایش قیمت ضروری است. از زمان سقوط FTX، فاندینگ ریت اتریوم در حالت خنثی باقی مانده و در کنار آن، بسیاری از تریدرها درباره جهت کلی بازار احساسی خنثی دارند. به منظور آنکه لیکوئید شدن بعدی معاملات بتواند تاثیر خود را روی قیمت نشان دهد، این تریدرها باید از حالت خنثی خارج شده و وارد فاز ترس یا طمع شوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان