نهنگ بیت کوین با تراکنشی 30 میلیون دلاری از خواب 8 ساله بیدار شد

خانهاخبارنهنگ بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

فکت کوینز: پس از 8 سال، یکی از نهنگ های قدیمی بیت کوین به طور ناگهانی و غیرقابل انتظار 30 میلیون دلار از این ارز را از کیف پول خود منتقل کرد. بنابر گزارش ها، این آدرس در ماه نوامبر سال 2013، حدودا 1000 کوین به ارزش 567 هزار دلار را دریافت کرد و در این مدت حتی یکبار هم چیزی از آن را منتقل نکرده بود. جالب است بدانید قیمت بیت کوین در زمان خریدهای این نهنگ 567 دلار بوده است.

بیت کوین های کیف پول تا زمانی که به عنوان بخشی بزرگ تر در یک انتقال 2100 بیت کوینی به دو کیف پول دیگر قرار بگیرند، دست نخورده باقی مانده بودند. پس از آن یکی از آدرس ها 2000 بیت کوین و دیگری 99.99 کوین را دریافت کردند.

- Advertisement -

انتقالات بیت کوین در کیف پول های قدیمی

1000 بیت کوینی که منتقل شد ارزشی برابر 30 میلیون دلار دارد که ارزش آن 53 برابر زمانی است که این نهنگ در سال 2013 اقدام به خرید بیت کوین کرده است. همچنین کارمزد پرداختی برای خرید این مقدار 0.0016 بیت کوین بوده است که در همان زمان ارزشی معادل 47 دلار داشته است.

در طول 8 سال اخیر، این نهنگ غیرفعال 23 بار مقادیر بسیار کمی بیت کوین دریافت کرد که به نظر می‌رسد این کوین ها برای حملات داستینگ بوده‌اند. در این حملات هکرها و کلاهبرداران به منظور شکست حریم خصوصی کیف پول ها مقادیر بسیار کمی بیت کوین یا دیگر رمز ارزها را به آن کیف پول ارسال می‌کنند.

پلتفرم Whale Alert تراکنش این نهنگ را دنبال کرد و در توییتر بیان داشت:

«یک آدرس حاوی 1000 بیت کوین پس از 8.5 سال فعال شده است و بیت کوین های خود را منتقل کرده است.»

پلتفرم تحلیلی Blockchair کیف پول دیگری را پیدا کرده است که آن نیز از سال 2012 تاکنون غیرفعال بوده اما روز پنجشنبه از خواب بلند مدت خود بیدار شده و 500 بیت کوین را منتقل کرده است. اولین باری که این کیف پول کوین های خود را دریافت کرده است به تاریخ 5 آوریل 2012 باز می‌گردد. پس از آن کیف پول مذکور 499 بیت کوین دیگر به حساب خود اضافه می‌کند. https://littlescholarsnyc.com نکته قابل توجه قیمت 5.2 دلاری هر واحد بیت کوین در آن زمان است.

مطلب مفید: معرفی 7 کیف پول دیجیتال غیرحضانتی

این کیف پول نیز مانند نهنگ قبلی در طول زمان شاهد دریافت مقادیر بسیار کمی بیت کوین بوده است که به نظر می‌رسد به وسیله کلاهبرداران و با هدف سرقت سرمایه های صاحب این آدرس صورت گرفته است.

خالق بیت کوین سال‌هاست هیچ صحبتی نکرده و هیچکس نمی‌داند که هویت واقعی او کیست. با این حال زمانی که یک کیف پول قدیمی بعد از مدتی دوباره فعال می‌شود شایعات در فضای مجازی در رابطه با ارتباط آن کیف پول با ساتوشی ناکاموتو قوت می‌گیرند.

ناکاموتو بلاک جنسیس یا آغازین را در 3 ژانویه 2009 راه اندازی کرد. از آن زمان تاکنون بنابر گزارش ها بیش از 19 میلیون عدد بیت کوین با موفقیت استخراج شده است. ساتوشی در دسامبر سال 2010 و زمانی که نرم افزار کلاینت شبکه بیت کوین در نسخه 0.3.19 قرار داشت حضور خود در اینترنت را تایید کرد. این در حالی است که نرم افزار مذکور اکنون در نسخه 22.0 قرار دارد.

بیت کوین در ماه های اخیر نوسانات شدیدی را تجربه کرده است و در هفته های اخیر با فشار فروش سنگینی همراه شد تا شاهد سقوط قیمت از 36000 دلار به کف قیمتی 25401 دلاری باشیم. در حال حاضر بیت کوین کمی با رشد همراه شده است و در زمان نگارش این مطلب در محدوده 29350 دلاری در حال معامله است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارزهای دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان