نگاهی دقیق به گالا (GALA) و اکوسیستم گالاگیمز (GalaGames)

خانهمعرفی پروژهنگاهی دقیق به...

آنچه می‌خوانید...

صنعت بازی‌های بلاک‌چینی مملو از پروژه‌های امیدوارکننده است. از دیسنترالند (Decentraland) و سندباکس (Sandbox) گرفته تا چندین پروژه جدید مانند ایلوویم (Iluvium)، آدرساید (Otherside) و گالا (Gala).

در دنیای بازی‌های بلاک‌چینی، GALA یک پروژه منحصر‌به‌فرد است زیرا فقط یک بازی نیست، بلکه اکوسیستمی متشکل از ناشران مختلف بازی‌های ویدیویی است. حال سوال این است که گالا گیمز چیست؟ چرا ارزشمند است و چه چیزی به ما ارائه می‌دهد؟ در این مقاله از فکت کوینز، اکوسیستم گالا و توکن GALA را با ذکر جزئیات توضیح خواهیم داد.

- Advertisement -

گالاگیمز (Gala Games) و توکن GALA چیست؟

Gala Games یک شرکت بازی‌سازی در بستر بلاک‌چین است که فناوری‌های ان‌اف‌تی (NFT) و کریپتو را در اکوسیستمی متشکل از بازی‌های مختلف پیاده‌سازی می‌کند. Gala Games خود یک پلتفرم شامل ۱۴ بازی مختلف با ۲ بازی در مرحله بتا است. تمام بازی‌های موجود در اکوسیستم رایگان هستند و برای بازی کردن تنها لازم است که در وبسایت آن ثبت‌نام کنید.

GALA یک توکن کاربردی با استاندارد ERC-20 است که برای خرید محصولات مختلف NFT در اکوسیستم GALA از آن استفاده می‌شود. بر اساس گزارش کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)،در تاریخ ۱۱ اوت ۲۰۲۲، توکن GALA با قیمت ۰.۰۶ دلار آمریکا، نود و دومین ارزدیجیتال بزرگ دنیا است. ارزش بازار فعلی GALA نیز ۴۱۸ میلیون دلار است.

Gala games در سال ۲۰۲۱ راه اندازی شد و توسط اریک شایرمیر (Eric Schiermeyer)، یکی از بنیان‌گذاران زینگا (Zynga) رهبری میشود که بازی‌هایی در بستر فیس‌بوک همانند فارم‌ویل (Farmville)، مافیاوارز (Mafia Wars) و پوکر (Poker) را می‌سازد. در حال حاضر پلتفرم GALA دارای ۱.۳ میلیون بازیکن فعال ماهانه است.

Gala games ادعا می‌کند که سازنده «بازی‌های بلاک‌چینی است که واقعاً علاقه به بازی کردن آنها خواهید داشت». بنابراین، تمرکز در این بازی‌ها روی سیستم مالی و خرید و فروش (GameFi) نیست و بازیکنان صرفا برای پول درآوردن بازی نمی‌کنند. برعکس، تاکید Gala Games روی کیفیت است و وعده می‌دهد که هر بازی اول از همه سرگرم‌کننده باشد و سپس قابلیت‌های مالی مانند «بازی کن جایزه ببر» یا «Play to Earn» را برای کسب درآمد به بازی اضافه می‌کند.

بیشتر بخوانید: بازی برای مرگ (Play To Die)؛ سبک جدید بازی‌ در دنیای متاورس

گالا چگونه کار می‌کند؟

Gala games شبیه به پلتفرم‌های استیم (Steam) و اپیک‌گیمز (Epic Games) است که در آنها می‌توانید از بین چندین بازی موجود یکی را انتخاب کنید. تفاوت آن در این است که تمام بازی‌ها در گالا رایگان هستند و مانند یک برنامه غیرمتمرکز (DApp) قابل دسترسی میباشند. این اکوسیستم بر روی شبکه اتریوم ساخته شده است و توکن GALA از استاندارد ERC-20 استفاده می کند.

GALA

از اوایل سال ۲۰۲۱، Gala games با چندین بلاک‌ چین دیگر درحال همکاری است تا از هزینه‌های بالای تراکنش‌های اتریوم جلوگیری کند. در حال حاضر، توکن‌های Gala درشبکه‌‌های پالیگان (Polygon) و بایننس (BNB) نیز در دسترس هستند. همه کاربران اکنون می‌توانند با استفاده از هر دو بلاک‌چین از هزینه‌های پایین و تراکنش‌های سریع بهره ببرند.

همچنین در یک پست وبلاگی، Gala از راه‌اندازی پروژه گایری “Project Gyri” بلاک چین مستقل GALA خبر داد.

بیشتر بخوانید: پالیگان (Polygon) چیست؟

اکوسیستم گالاگیمز (Gala Games)

با ایجاد حساب کاربری در وبسایت GALA می‌توانید به تمام بازی‌های آن دسترسی داشته باشید. در ادامه به معرفی دو مورد از بازی‌های این پلتفرم می‌پردازیم.

تاون استار (Town Star)

اولین بازی گالا، تاون استار است.

تاون استار اولین بازی است که در اکوسیستم GALA راه‌اندازی شد. این بازی بصورت مستقیم توسط تیم بازی‌سازی Gala Games ساخته شده است و در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد. ستاره شهر برنده جایزه بهترین بازی بلاک‌چین در جشنواره ۲۰۲۲ AIBC شد.

تاون استار شما را مسئول شهر کوچکی می‌کند که در آن به تولید کالا و محصولات مختلف میپردازید، سپس آنها را می‌فروشید تا درآمد کسب کنید و به رشد خود ادامه دهید. شما می‌توانید اقلام زیادی از جمله شیر، روغن و سایر محصولات کشاورزی مانند تخم مرغ تولید کنید. هدف تاون استار تولید مداوم محصولات و توسعه و گسترش شهر است.

اصطلاح «بازی کن و پول در بیار» یا P2E مفهومی در بازی‌های بلاک‌چین است که در آن کاربران می‌توانند با بازی کردن، دارایی‌های کریپتو به دست آورند. اینگونه طرح‌ها معمولاً بازیکنان را ملزم به خرید ان‌اف‌تی و موارد دیگر می‌کنند.

شما می‌توانید تاون استار را به صورت رایگان و بدون خرج کردن حتی یک ریال بازی کنید، فقط باید یک حساب کاربری در وب سایت Gala Games ایجاد کنید. در پایان سپتامبر ۲۰۲۱، تاون استار مفهوم «بازی کن و پول در بیار» را از طریق توکن‌های تاون (TOWN) و ان‌اف‌تی‌های مختلف دیگر معرفی کرد.

بازیکنان می‌توانند با کسب امتیاز، در رتبه‌بندی‌های شهر رقابت کنند و توکن تاون دریافت کنند. بازیکنان همچنین می‌توانند ان‌اف‌تی‌های مختلف را به شکل آیتم‌های موجود در بازی خریداری کنند که به بازیکنان در تولید کالا و محصولات کمک میکنند.

در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۲، طرح پاداش توکن تاون بصورت موقت به حالت تعلیق در آمده است تا Gala Games جنبه اقتصادی طرح «بازی کن و پول در بیار» را مورد ارزیابی قرار دهد. Gala Games همچنین تعداد تیم‌های سازنده تاون استار را برای توسعه بیشتر بازی افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: بازی سولچیکس (SolChicks)؛ 3 راه برای کسب توکن های بازی

اسپایدر تانک (Spider Tank)

اسپایدر تانک دومین بازی در اکوسیستم گالا است. برخلاف تاون استار، این بازی توسط یک استودیوی توسعه‌دهنده هلندی بنام گیمیدیا (Gamedia) با چندین دهه تجربه در بازی‌سازی ساخته شده است. در اسپایدر تانک، بازیکنان میتوانند تانک خود را بسازند و با بازیکنان دیگر در یک میدان نبرد بجنگند (این حالت بازی به عنوان PvP یا بازیکن در برابر بازیکن شناخته می شود). شما می توانید این بازی را در وب سایت Gala Games دانلود کرده و بلافاصله شروع به بازی کنید.

GALA Games

اما اگر در بازی ان‌اف‌تی نخرید، تعداد تانک‌هایی که می‌توانید با آنها بازی کنید بسیار محدود است. اینجاست که فناوری‌های کریپتو و بلاک‌چین در بازی ظاهر میشوند.

در فروشگاه گالا، در‌حال‌حاضر صدها اسپایدر تانک بصورت ان‌اف‌تی وجود دارد. این ان‌اف‌تی‌ها معمولاً بخشی از بدنه تانک، سلاح‌ها و عناصر دیگر هستند. با خرید یک ان‌اف‌تی اسپایدر تانک، از مزیت داشتن تانک قدرتمندتری نیز برخوردار خواهید شد. همچنین، با داشتن ان‌اف‌تی، امکان دسترسی به قابلیت «بازی کن و پول در بیار» به شما داده میشود، البته که این ویژگی همچنان در حال توسعه میباشد.

مکانیسم «بازی کن و پول در بیار» به طور رسمی در سه ماهه چهارم ۲۰۲۲ در دسترس بازیکنان قرار میگیرد. Gala Games مقاله‌ای را در خصوص این طرح و همچنین توکن‌های سیلک (SILK) منتشر کرده که به عنوان ارز دیجیتال در بازی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بازار ان‌اف‌تی (NFT) گالا

GALA یک بازار مختص ان‌اف‌تی در اکوسیستم بازی دارد. شما می‌توانید ان‌اف‌تی‌های مختلفی را با استفاده از رمزارزهایی مانند اتریوم (ETH)، بت (BAT) و گالا (GALA) خریداری کنید. Gala Games دارای کیف پول دیجیتال اختصاصی است که برای ذخیره NFT و سایر دارایی‌های مرتبط با GALA استفاده میشود.

شما می‌توانید این مجموعه‌ ان‌اف‌تی‌ها را به عنوان دارایی‌های سرمایه‌گذاری یا مواردی که می‌توانید مستقیماً در بازی و در اکوسیستم GALA از آنها استفاده کنید، خریداری کنید.

در ۳۱ جولای، Galagames اعلام کرد که تمام مجموعه‌های NFT آن را می‌توان مستقیماً در اپن‌سی (OpenSea) خریداری کرد. کاربران برای خرید در اپن‌سی فقط باید حساب‌های خود را از کیف پول GALA به متامسک (MetaMask) منتقل کنند.

بیشتر بخوانید: اینستاگرام بازار NFT خود را راه اندازی می‌کند

بازی‌های در حال توسعه

لیست زیر تمام بازی‌های در حال توسعه در GALA را شامل نمیشود، اما اینها برخی از امیدوارکننده‌ترین بازی‌های در حال ساخت هستند.

  • میراندوس (Mirandus): یک بازی آر‌پی‌جی (RPG) فانتزی با دنیایی بزرگ که در میان اعضای جامعه GALA بسیار محبوب است. ان‌اف‌تی‌های میراندوس را درحال‌حاضر می‌توان خریداری کرد اما بیشتر مجموعه‌های کمیاب آن فروخته شده‌اند.
  • مردگان متحرک، امپراتوری‌ها (The Walking Dead: Empires): Gala Games و ای‌ام‌سی (AMC) قرار است یک بازی زامبی بر اساس مجموعه تلویزیونی مردگان متحرک بسازند. در این بازی، بازیکنان باید همراه با دیگر بازیکنان در یک دنیای آخرالزمانی زنده بمانند.
  • گریت (GRIT): گرت یک بازی بتل رویال (battle royal) است که در آن همه بازیکنان باید در دنیای غرب وحشی با یکدیگر رقابت کنند. گرت حاصل همکاری Gala Games و یکی از بزرگترین پلتفرم‌های بازی جهان یعنی اپیک گیمز (Epic Games) است. علاوه‌بر‌این، گرت تنها بازی بلاک‌چین در فروشگاه اپیک گیمز خواهد بود.
  • سوپیریر (Superior): سوپیریر یک بازی چند نفره است که در آن چندین بازیکن باید با یکدیگر همکاری کرده و با دشمنان قدرتمند بجنگند. سوپیریر توسط دریفتر (Drifter) ساخته شده است، استودیویی متشکل از ده‌ها تیم توسعه‌دهنده باتجربه در صنعت بازیهای ویدیویی.
  • آخرین ماجراجویی (The Last Expedition): آخرین ماجراجویی یک بازی AAA (به معنای اینکه این یک بازی بزرگ با بودجه کلان خواهد بود) است که توسط سرتن افینیتی (Certain Affinity) ساخته شده است، استودیویی که در خلق بازی‌های محبوبی مانند هیلو (Halo) و ندای وظیفه (Call of Duty) مشارکت داشته است.

توکنومیک گالا (Gala)

طبق وب‌سایت کوین گکو (CoinGecko)، حداکثر عرضه GALA پنجاه میلیارد و کل عرضه آن ۳۷.۹ میلیارد واحد است. این یعنی هم‌اکنون حدود ۱۲.۵ درصد از توکن‌های GALA در بازار در گردش است.

توکن GALA برای سرمایه‌گذاری

با نگاهی به نمودار توکن GALA در سال گذشته، به وضوح می‌توان دید که قیمت Gala در این بازار خرسی بشدت نزولی است. توکن GALA بیش از ۹۰ درصد از نقطه اوج خود سقوط کرده است. با این حال، این در واقع زمان خوبی برای تعیین پتانسیل توکن گالا است و پیش‌بینی اینکه آیا می‌تواند به قیمت اوج خود بازگردد یا خیر. در حال حاضر، در تاریخ ۹ اوت ۲۰۲۲ قیمت توکن گالا ۰.۰۶دلار آمریکا است. نقطه مقاومت بعدی حدود ۰.۰۷ دلار است. گالا باید از این قیمت عبور کند و آن را تبدیل به خط حمایت خود کند تا بتواند به حرکت صعودی خود ادامه داده و از روند نزولی بلندمدت خارج شود.

GALA Token

از ۱۴ بازی، ۲ تا از آنها وارد مرحله بتا شده و قابل بازی کردن هستند. Gala games پتانسیل بالایی دارد و ارزش توکن Gala با عرضه بازی‌های جدید افزایش می‌یابد. با این حال، ما نمیدانیم بازی که هنوز در حال توسعه است، آیا در زمان انتشار رسمی موفق خواهد بود یا خیر. سرمایه‌گذاری روی GALA با ریسک بالایی همراه است.

اساسا، پلتفرم Gala پروژه‌های بلاک‌چین منحصربه‌فرد با پتانسیل بالایی در صنعت بازی‌های ویدیویی هستند. با‌این‌حال، این پتانسیل را می توان به عنوان سرمایه‌گذاری با ریسک بالا و عدم اطمینان نیز تعبیر کرد. آیا بازی‌های Gala می‌توانند کاربران زیادی را جذب خود کنند؟ آیا اکوسیستم بازی‌ها ایمن است؟ این شما هستید که تعیین میکنید آیا حاضر به پذیرفتن چنین ریسکی هستید یا خیر.

بیشتر بخوانید: بهترین بازارهای NFT در سال 2022

مزایای اکوسیستم گالاگیمز

  • اکوسیستم بازی‌های متنوع: بازی‌های در حال توسعه در اکوسیستم Gala games بسیار متنوع هستند و طیف وسیعی از بازیکنان را هدف قرار می‌دهند. این استراتژی پتانسیل جذب افراد زیادی با سلیقه‌های مختلف را دارد.
  • سرمایه‌گذاری در پلتفرم: سرمایه‌گذاری در توکن Gala به این معنی است که شما روی پلتفرم‌های بازی و ان‌اف‌تی سرمایه گذاری می‌کنید. گالاگیمز همچنین در حال برنامه‌ریزی برای گسترش پلتفرم خود به منظور اضافه کردن موسیقی، فیلم و مجموعه ان‌اف‌تی‌های بیشتر است.
  • تمرکز تیم بر کیفیت: یکی از اصول Gala games این است که قبل از در نظر گرفتن جنبه مالی (استراتژی P2E،ان‌اف‌تی‌ها و غیره)، باید ابتدا روی کیفیت بازی‌ها تمرکز کرد. گالاگیمز همچنین با تیمی از توسعه‌دهندگان خبره همکاری نزدیکی دارد تا از کیفیت بالای هر بازی اطمینان حاصل کند.

ریسک خرید توکن گالا

  • توکنومیک ضعیف: در حال حاضر تنها ۱۲.۵ درصد (۷.۵ میلیارد از ۵۰ میلیارد) از توکن های Gala در بازار موجود است. این ریسک بزرگی را به همراه دارد زیرا ممکن است در آینده شاهد فشار فروش بالایی باشیم. اپراتورهای نود (سیستم های متصل به بلاک‌چین) و تیم‌های Gala games نیز صاحب درصد بالایی از این توکن هستند. اگر این افراد دارایی خود از توکن Gala را به مقدار زیادی بفروشند، قیمت آن قطعا سقوط میکند.
  • ریسک امنیتی: Gala games قصد دارد از شبکه اتریوم به بلاک‌چین خود کوچ کند. این حرکت قطعا آسان نخواهد بود و Gala باید از ایمنی کاربران خود در برابر هک‌هایی که در صنعت بازی‌های ویدیویی مدام درحال افزایش هستند اطمینان حاصل کند.
  • خطر سرمایه‌گذاری در صنعت بازی‌های بلاک‌چین: صنعت بازی‌های بلاک‌چین دارای ریسک بالایی است، حتی بر اساس استانداردهای بازار کریپتو. ما نمی‌دانیم چه کسی یا چه نهادی پرچم‌دار صنعت بازی‌های بلاک‌چین خواهد بود و بسیاری از پروژه‌ها همچنان در حال توسعه هستند. بنابراین توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در Gala همواره دارای ریسک بالایی است.

Gala Games درحال‌حاضر دارای نقشه راه (road map) رسمی یا یک برنامه واضح نیست. با این‌وجود، تعدادی از پروژه‌های بزرگی که امسال در حال توسعه هستند عبارتند از: Gala Music ، Gala Movie و پروژه گایری (Project Gyri) یا همان بلاک‌چین Gala. علاوه‌بر‌این، برخی از بازی‌ها در مرحله آزمایش با کاربران محدود هستند مانند سوپرییِر (Superior)، واکینگ دد (The Walking Dead: Empires)، لست اکسپدیشن (The Last Expedition)  و گریت (Grit).

سوالات متداول

گالاگیمز چیست؟

گالاگیمز یک شرکت بازی‌سازی بر بستر بلاک‌چین است که فناوری‌های ان‌اف‌تی (NFT) و رمزنگاری را در اکوسیستمی متشکل از بازی‌های مختلف پیاده‌سازی می‌کند. این پلتفرمی است که می‌توانید در آن از بین بازی‌های متعدد یکی را انتخاب کنید. تمام بازی‌ها رایگان هستند و مانند یک برنامه غیرمتمرکز قابل دسترسی هستند. توکن GALA از استاندارد ERC-20 استفاده می‌کند.

آیا سرمایه گذاری در GALA سود به همراه خواهد داشت؟

پلتفرم Gala یک پروژه بلاک‌چینی منحصربه‌فرد با پتانسیل بالایی در صنعت بازی‌های ویدیویی است. با‌این‌حال، این پتانسیل را می توان به عنوان سرمایه‌گذاری با ریسک بالا و عدم قطعیت نیز تعبیر کرد. در نهایت این شما هستید که تعیین می‌کنید آیا حاضر به پذیرفتن چنین ریسکی هستید یا خیر.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان