فعال کسب و کارهای اینترنتی: در کشورمان نگاه به رمز ارزها خصمانه است

خانهاخبارفعال کسب و...

آنچه می‌خوانید...

یک فعال حوزه کسب و کارهای اینترنتی و رمز ارزها معتقد است نگاه به رمز ارزها در کشور خصمانه است و جای اصلاح دارد.

سامان کریمی شاد، دارای دکترای مدیریت کسب‌وکار، دانشجوی دکترای کارآفرینی و دانشجوی مهندسی بلاکچین، نویسنده کتاب‌های راهنمای ارزهای دیجیتال، راهنمای جامع متاورس، راهنمای جامع Trading View، راهنمای جامع فارکس و راه‌اندازی کارخانه پولسازی با اینستاگرام معتقد است:

ناآگاهی برخی از مسئولین نسبت به کاربرد دقیق و درست رمز ارزها که به نوبه خود می‌توانند نقش بسزایی در بهره‌برداری کلان اقتصادی کشور داشته باشند، می‌تواند بزرگترین ضربه را به عرصه سرمایه‌گذاری این مرز و بوم وارد کند. همچین اگر نسبت به ارزهای دیجیتالی توجه و حمایت‌های همه‌جانبه صورت بگیرد، این عرصه به نوبه خود خواهد توانست ضمن غلبه بر اختلاس، تاثیر بسزایی را در حوزه سرمایه‌گذاری، صادرات، واردات و به طور کل حوزه اقتصادی و معاملاتی ایران داشته باشد.

- Advertisement -

کریمی شاد تصریح کرد:

ارزهای دیجیتال، این روزها علاوه بر اینکه بین مردم به عنوان یک راه ضد تورم تلقی می‌شود و محبوبیت زیادی یافته، یک ابزار قدرتمند میان دولت‌ها، کمپانی‌ها و مراودات مالی به حساب می آید که حتی می‌توان به آن‌ها با چشم‌اندازی فراتر از سرمایه‌گذاری نگریست. با این حال همه این موارد گاهی به دلیل قرار گرفتن در حصار ناآگاهی و نداشتن اطلاعات که ساده‌ترینش شاید قدرت بلاکچین باشد، سبب شده جامعه و حتی اقشار دولتی استفاده از ارزهای دیجیتالی را نوعی کلاهبرداری بدانند و به این حوزه آنچنان که باید، اعتماد نداشته باشند. البته در کنار این ناآگاهی‌ها، آنچه که جای تاسف دارد، عدم تلاش افراد در راستای به دست آوردن اطلاعات دقیق و درست پیرامون ارزهای دیجیتالی که آنچنان هم سخت و دشوار نیست بوده و همین امر زمینه سودجویی بسیاری از سودجویان را فراهم کرده است.

وی معقتد است در تمام جهان به دلیل ابعاد بزرگ و گسترده رمز ارزها، مطالعات و بررسی‌های وسیعی را روی آن‌ها انجام داده‌اند و به طور کل کمپانی‌های بزرگ تلاش کرده‌اند تا از تمام ابعاد این بستر بزرگ مثل متاوِرس و ان‌اف‌تی‌ها در بحث سرمایه‌گذاری استفاده کنند تا از منافع رمز ارزها بهره ببرند. بسیاری از کشورها و دولت‌ها نیز قانونی را برای تبیین و استفاده از رمز ارزها اتخاذ نموده و حتی آن را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته‌اند، ولی در کشور ما استفاده از آن‌ها اگرچه غیرقانونی نیست و بندهایی هم برایش نوشته شده، اما متاسفانه هنوز وزارت صمت در تلاش است تا بتواند آن‌ها را به عنوان یک صنعت بشناسد و با بهره‌گیری از همه جوانب ارزهای دیجیتالی، اطلاعات درست، دقیق و کاربردی آن‌ها را به جامعه تزریق نماید.

همچنین بخوانید: مصوبه استخراج رمز ارزها ابلاغ شد

کریمی شاد در پاسخ به این سوال که تغییر نگاه به رمز ارزها و همچنین ناستفاده و گرایش همگانی به سمت ارزهای دیجیتال مستلزم چه تغییراتی است، عنوان کرد:

مهمترین مبحث در این زمینه، تغییرات ساختاری در بخش آموزشی است تا نگاه خصمانه‌ای که در کشور ما نسبت به این عرصه وجود دارد، با آگاهی بخشی برداشته شود و حداقل در یک بسترهای رسانه‌ای مثل صداوسیما با دعوت از افراد آگاه نسبت به‌ رمز ارزها، اطلاعات بهتری داده شود و آن زمان است که مردم به تدریج درمی‌یابند که این عرصه نیز همچون سایر مباحث اقتصادی و معاملاتی، هم جنبه‌های خطرناک دارد و هم جنبه‌های جذاب. بنابراین سیر بهره‌گیری از ارزهای دیجیتال در جامعه و رواج آن‌ها مستلزم یاری و کمک رسانه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط همچون سازمان آموزش و پرورش و وزارت علوم است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان