top banner adv

مونرو به منظور بهبود امنیت و حریم خصوصی شبکه، هارد فورک خود را راه اندازی کرد

مونرو به منظور بهبود امنیت و حریم خصوصی شبکه، هارد فورک خود را راه اندازی کرد
0
بازدید : 9735

ارز دیجیتال مونرو، یکی از مهم ترین پروتکل های خصوصی در اکوسیستم ارزهای دیجیتال روز 13 اوت به روزرسانی مورد انتظار خود را انجام داد تا چندین قابلیت امنیتی و حریم شخصی شبکه خود را بهبود ببخشد. هارد فورک مونرو یا همان به روزرسانی شبکه با موفقیت و به لطف تلاش بیش از 70 توسعه دهنده و پس از 4 ماه از زمان اعلام اولیه، در بلاک شماره 2688888 اجرایی شد.

مونرو قدرتمندتر می‌شود

هارد فورک مونرو بسیاری از باگ های مکانیسم چند امضایی داخلی شبکه را رفع می‌کند تا مبادله اطلاعات و همگام سازی داده ها در کیف پول ها تسهیل شود. در وبسایت این پروژه نوشته شده است:

بیشتر بخوانید : صفحه توییتر پیتر شیف هک شد!

«چند امضایی به معنای آن است که یک تراکنش برای ثبت و اجرایی شدن در شبکه مونرو به چند امضا نیاز دارد. به جای آن که یک کیف پول مونرو، تمامی تراکنش ها را بسازد، امضا و ثبت کند، این وظیفه برعهده گروهی از کیف پول ها است و با همکاری میان آنها تراکنش ها ثبت می‌شوند.»

علاوه بر آن، هارد فورک مونرو باعث شد تا تعداد گروه امضاهای مورد نیاز در یک حلقه از 11 به 16 برسد. امضاهای حلقه اطمینان حاصل می‌کنند که ردگیری منبع تراکنش ها در شبکه مونرو غیرممکن باشد. گفتنی است که این قابلیت دلیل اصلی شهرت مونرو در فضای کریپتو و میان علاقه مندان به حریم خصوصی است.

در زمینه امنیت نیز، پس از هارد فورک مونرو، الگوریتم بولت پروف (Bulletproof) شبکه به بولت پروف پلاس (+bulletproof) به روزرسانی شد. گفتنی است که بولت پروف یک الگوریتم اثبات دانش صفر است که در سال 2018 و به منظور تقویت حریم شخصی شبکه ایجاد شد. این الگوریتم تعداد زیادی تراکنش را مخفی می‌کند و تنها مبدا و مقصد آنها را نشان می‌دهد.

یکی دیگر از بهبودهای قابل توجه که به واسطه به روزرسانی جدید مونرو ایجاد شد، مشاهده برچسب ها (View tags) بود که یک گزینه جدید برای افزایش سرعت همگام سازی کیف پول تا 40 % است. این قابلیت کلید اصلی افزایش و بهبود عملکرد کلی اکوسیستم مونرو است.

مطلب مفید: کپی تریدینگ (Copy Trading) چیست ؟ آیا ریسک زیادی دارد ؟

بیشتر بخوانید : اعلام ورشکستگی پروژه سیف مون؛ سقوط 40 درصدی توکن SFM

تمرکز بر امنیت و حریم شخصی

هارد فورک مونرو با ایجاد انگیزه دائمی برای ماینرها و اتکا به کارمزدهای معقول برای تضمین امنیت و غیرقابل ردگیری بودن تراکنش ها در شبکه باعث ایجاد تفاوت و فاصله گرفتن مدل امنیتی مونرو از شبکه هایی مانند بیت کوین می‌شود. این هارد فورک، پانزدهمین به روزرسانی مونرو است و احتمالا آخرین به روزرسانی شبکه نیز نخواهد بود. در نتیجه می‌توان انتظار داشت که علیرغم فشارهای دولت ها در رابطه با پروتکل ها و شبکه های خصوصی، در زمینه امنیت و حریم شخصی به روزرسانی های بیشتری را از مونرو ببینیم.

بیشتر بخوانید : ایلان ماسک: بیت کوین، اتریوم و دوج کوین آینده خوبی خواهند داشت

هفته گذشته یکی از توسعه دهندگان تورنادو کش به دلیل نقش داشتن در ساخت ابزاری که مجرمان سایبری از آن برای پولشویی استفاده می‌کنند، در آمستردام دستگیر شد. تورنادو کش یک میکسر ارزهای دیجیتال است که تراکنش های وارد شده به پروتکل را میکس می‌کند. این پروژه غیرمتمرکز است با این حال هفته گذشته توسط وزارت خزانه داری آمریکا تحت تحریم قرار گرفت و استفاده از آن ممنوع شد.

بیشتر بخوانید : نگرانی بابت به‌روزرسانی بلاتریکس اتریوم، آیا وضعیت حل خواهد شد؟

در فضای کریپتو، ابزار و شبکه های خصوصی مانند مونرو تبدیل به شمشیر دو لبه برای کاربران شده‌اند. بسیاری از مجرمان با استفاده از چنین پروتکل هایی به پولشویی می‌پردازدند و مقامات و دستگاه های دولتی ناظر نیز به آنها دسترسی ندارند. با این حال بسیاری از کاربران نیز تنها می‌خواهند از ناشناس ماندن بهره مند باشند و از حق خود در حریم شخصی تراکنش های ارسالی و دریافتی استفاده کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : شبکه zkSync Era راه‌اندازی شد؛ آیا گام بعدی ایردراپ خواهد بود؟

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x