top banner adv

۳ روز تا هارد فورک پالیگان؛ چه تغییراتی انجام خواهد شد؟

۳ روز تا هارد فورک پالیگان؛ چه تغییراتی انجام خواهد شد؟
0
بازدید : 7895

توسعه‌دهندگان پالیگان در اطلاعیه‌ای اعلام کردند روز سه‌شنبه، هارد فورکی در این شبکه اجرا خواهد شد. این هارد فورک به منظور مقابله با کارمزد بالای تراکنش‌ها و همچنین بهبود امنیت بلاک‌ها در شبکه‌های جانبی طراحی شده است.

به گزارش کریپتو نیوز، پیشنهاد این هارد فورک نخستین بار در دسامبر سال 2022 به جامعه پالیگان ارائه شد و حالا قرار است تا 3 روز دیگر در این شبکه بلاکچینی اجرایی شود و اقداماتی را جهت مقابله با کارمزدهای بالا و همچنین کمک به سازماندهی مجدد بلاک‌ها انجام دهد. هارد فورک‌ها برخلاف سافت فورک‌ها سازگار با نسخه پیشین خود نیستند و به همین خاطر نیاز است تا تمامی نودها تا زمان مشخص‌شده کلاینت خود را به آخرین نسخه به‌روز کنند.

بیشتر بخوانید : پی پال توسعه استیبل کوین خود را موقتا متوقف کرد

هارد فورک پالیگان چه تغییراتی را به همراه دارد؟

بیشتر بخوانید : ماراتون دیجیتال با احضاریه دیگری از سمت SEC مواجه شد

یکی از تغییراتی که قرار است با هارد فورک پالیگان اتفاق بیفتد، افزایش «BaseFeeChangeDenominator» از 8 به 16 است که باعث می‌شود بیس فی (base fee) تراکنش‌ها در زمان ازدحام شبکه، افزایش‌های شدید را تجربه نکنند. BaseFeeChangeDenominator تابعی است که به طور معکوس، نرخ تغییر کارمزد پایه تراکنش‌ها را در پاسخ به تقاضای شبکه مشخص می‌کند.

بیشتر بخوانید : توقف برنامه وام دهی صرافی کوین بیس؛ فشار کمیسیون بورس جواب داد

همانطور که گفتیم، هدف از این تغییر، هموارسازی نرخ تغییر بیس‌فی است؛ در نتیجه کارمزد گس شبکه پالیگان در زمان تقاضای زیاد شبکه چندان زیاد نشده و تجربه کاربری بهتری را ارائه خواهد داد.

توسعه‌دهندگان پالیگان با آزمایش هارد فورک مذکور با داده‌های پیشین شبکه، اطمینان دارند برای مقابله با کارمزدهای بالا کارساز خواهد بود.

یکی دیگر از مسائلی که شبکه پالیگان قصد دارد با این به‌روزرسانی آن را بهبود بخشد، سازماندهی مجدد بلاک‌ها یا به اصطلاح « Chain Reorgs» است. این هارد فورک طول اسپرینت (sprint length) را از 64 به 16 تغییر خواهد داد و بدین صورت، فرصت تولید بلاک را از 128 ثانیه به 32 ثانیه کاهش خواهد داد. این در نهایت، زمان نهایی‌شدن یک تراکنش را بهبود خواهد بخشید.

بیشتر بخوانید : بررسی پروژه کلاهبرداری و پانزی باغ پول

شایان ذکر است این هارد فورک، هیچ تغییری در میزان پاداش ولیدیتورها ایجاد نخواهد کرد. همچنین برای جلوگیری از هرگونه مشکل و تطابق با این هارد فورک، تمامی نودها باید تا قبل از سه‌شنبه به Bor ارتقا یابند.

بیشتر بخوانید : بنیانگذار صرافی تودکس اتهامات کلاهبرداری از کاربران را رد کرد

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x