ایلان ماسک: اقتصاد آمریکا به زودی دچار رکود خواهد شد

خانهاخبارایلان ماسک: اقتصاد...

آنچه می‌خوانید...

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت های تسلا و اسپیس ایکس به تازگی درباره مسیر حرکتی اقتصاد آمریکا به مردم هشدار داده است. وی در صحبت های خود گفته است که اگر فدرال رزرو باری دیگر نرخ بهره را به میزان زیادی افزایش دهد، نتیجه آن رکود اقتصادی در آمریکا خواهد بود. این هشدار ماسک در حالی صورت گرفته که انتظار می‌رود در جلسه بعدی فدرال رزرو شاهد افزایش نرخ بهره باشیم.

باید توجه داشت که ماسک از جمله افراد معروفی نیست که در رابطه با اقتصاد آمریکا سناریوهای نابود کننده و مبهم ارائه کند. مایکل بری، موسس شرکت مدیریت سرمایه Scion از سویی دیگر فردی است که بحران اقتصادی سال 2008 را به درستی پیش بینی کرد. در همین حین، پیتر شیف، اقتصاد دان مطرح درباره ابر تورم هشدار داده است. وی معتقد است که فدرال رزرو به زودی به تسهیل کمی روی خواهد آورد و نتیجه آن افزایش ناگهانی تورم در اقتصاد آمریکا خواهد بود.

- Advertisement -

پیش بینی رکود اقتصادی توسط ایلان ماسک

ایلان ماسک معتقد است که یک افزایش نرخ بهره دیگر توسط فدرال رزرو منجر به رکود خواهد شد. رکود به معنای کاهش قیمت کالاها و خدمات است و به واسطه فاکتورهای زیادی از جمله تولید بیشتر، تقاضای کمتر و یا انقباض در موجودی پول یک کشور می‌تواند رخ دهد.

مطلب مفید: اثبات حضور (Proof of Attendance) چیست؟

بنابر صحبت های ماسک، ریسک فعلی رکود اقتصادی آمریکا به دلیل انقباض موجودی پول است چرا که فدرال رزرو به منظور مقابله با تورم خود را درگیر سیاست سخت کردن کمی کرده است. علاوه بر آن، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جلسه اخیر خود گفته بود که کسب و کارها و افراد خانوار باید خود را برای شرایط دشوار پیش رو آماده کنند. وی همچنین اشاره داشت که فدرال رزرو تلاش خود را برای تقویت قدرت دلار آمریکا و کمک به مصرف کنندگان در مقابله با تورم خواهد کرد.

باید توجه داشت که رکود می‌تواند برای مصرف کنندگان خبر خوبی باشد چرا که در این صورت با دارایی قبلی خود قدرت خرید بیشتری در اختیار دارند. با این حال اگر چنین پدیده ای ادامه دار شود و برای مدت طولان شاهد آن باشیم، نتیجه کوچک شدن اقتصاد کشور خواهد شد.

جلسه بعدی فدرال رزرو برای تصمیم گیری درباره افزایش نرخ بهره در تارخ 21 سپتامبر صورت خواهد گرفت. در حال حاضر ابزار CME فدرال رزرو حاکی از احتمال 91 درصدی برای افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره در این ماه است. علاوه بر آن، بانک بزرگ گلدمن ساکس نیز که پیش تر گفته بود فدرال رزرو 0.5% نرخ بهره را افزایش خواهد داد، پیش بینی خود را تغییر داده و این عدد را به 0.75% رسانده است. باید گفت که داده های نرخ تورم در روز 13 سپتامبر نیز تاثیر بسزایی در این تصمییم خواهد داشت.

برا اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان