نگرانی و هشدار دولت چین درباره توسعه حوزه AI و تاثیر آن بر امنیت ملی

خانهاخبارنگرانی و هشدار...

آنچه می‌خوانید...

مقامات کشور چین به‌تازگی درباره ریسک‌های احتمالی از صنعت در حال پیشرفت هوش مصنوعی هشدار داده‌اند و خواستار انجام اقدامت جدی‌تر و سخت‌گیرانه‌تری در رابطه AI و تاثیر آن بر امنیت ملی شده‌اند. باید اشاره داشت که کشور چین و حوزه AI ارتباط نزدیکی دارند و روز گذشته ودر جلسه‌ای میان ژی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و اعضای حزب کمونیست در رابطه با این موضوع و همچنین جاه‌طلبی چین برای تبدیل شدن به رهبر توسعه فناوری در دنیا صحبت شد.

به نقل از کوین تلگراف و بنا بر داده‌های رسانه‌های داخلی، رهبران کشور چین در جلسه روز گذشته درباره نیاز مبرم کشور به تلاش و افزایش امنیت سیاسی و حاکمیتی درزمینهٔ داده‌های اینترنت و AI صحبت کردند. دولت چین معتقد است که این کشور باید برای بدترین سناریو ممکن آماده باشد. کشور باید بتواند در برابر تمامی مشکلات قد علم کند و پیروز از این آزمایش‌ها خارج شود.

- Advertisement -

چین و حوزه AI

رئیس‌جمهور چین در این جلسه اشاره داشت که مشکلات امنیت ملی به‌طور قابل‌توجهی افزایش داشته است و کشور نیاز دارد تا با ساختار و الگوی توسعه جدید امنیتی به مقابله با این مسائل بپردازد. باید اشاره داشت که این اولین باری نیست که مقامات در رابطه با حوزه هوش مصنوعی و AI اقداماتی را صورت می‌دهند. در ماه آوریل، دولت اعلام کرد که تمام سرویس‌های هوش مصنوعی باید پیش از استفاده توسط عموم مورد بررسی و بازبینی قرار گیرند.

مطلب مفید: توکن REKT چیست؟ آشنایی با توکن پولساز این روزها!

اقدامات پیرامون قانون‌گذاری AI در حالی صورت گرفته است که دولت چین به‌شدت در حال توسعه صنعت هوش مصنوعی است. قابل‌توجه است که توسعه‌دهندگان محلی موفق شده‌اند راهکارهایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا درزمینهٔ جلوگیری از دسترسی چین به تراشه‌های شرکت انویدیا پیدا کنند.

همچنین باید اشاره داشت که چین تنها ابرقدرتی نیست که چشم به توسعه AI و هوش مصنوعی دوخته است. در آمریکا، مقامات پایتخت این کشور به‌تازگی جلساتی را برگزار کرده‌اند تا به بررسی تأثیرات نظارت با هوش مصنوعی بر کارکنان بپردازند.

در همین حین، رئیس‌جمهور این کشور اخیراً از شرکت‌های فناوری خواسته تا ریسک‌ها و خطرات پیرامون این صنعت را به حداقل برسانند. قابل‌ذکر است که مدیران شرکت‌ها از تأثیرات توسعه بدون بررسی این حوزه باخبر هستند و در همین راستا از قانون‌گذاران خواسته‌اند تا دستورالعمل و قوانینی را برای این فضای رو به رشد تعیین کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان