مرجع راهبرد امور مالی بریتانیا: صرافی FTX بدون مجوز در این کشور فعالیت می‌کند

خانهاخبارمرجع راهبرد امور...

آنچه می‌خوانید...

مرجع راهبرد امور مالی (FCA)، قانون‌گذار اصلی امور مالی در بریتانیا نسبت به صرافی FTX مستقر در باهاما هشدار داد و مدعی شد این صرافی بدون مجوز در انگلستان فعالیت می‌کند. به دنبال این هشدار، صرافی FTX به لیست طویل کسب و کارهای بدون مجوز مرتبط با ارزهای دیجیتال در انگلستان پیوست.

مرجع راهبرد امور مالی در تاریخ 16 سپتامبر در یادداشتی مدعی شد صرافی FTX ممکن است خدمات یا محصولات مالی را بدون مجوز در بریتانیا به شهروندان این کشور ارائه کند و به مشتریان احتمالی این صرافی هشدار داد در صورتی که اتفاق ناگواری صورت گیرد، آنها نمی‌توانند پول خود را پس بگیرند و برنامه‌ای برای جبران خسارت آنها در میان نخواهد بود.

- Advertisement -
صرافی ftx

تا پایان ماه آگوست (مرداد) تنها 37 شرکت مرتبط با ارزهای دیجیتال از جمله صرافی Crypto.com در بریتانیا ثبت شده‌اند. شرکت‌های مطرح دیگری مانند eToro UK، DRW Global Markets LTD، Zodia Markets (UK) Limited، Uphold Europe Limited، Rubicon Digital UK Limited و Wintermute Trading LTD نیز به دنبال آن هستند تا با طی کردن مراحل لازم، تاییدیه‌های مرتبط با مقررات مبارزه با پولشویی را به دست آورند.

مطلب مفید: آیا می‌دانید فناوری دفتر کل توزیع شده (DLT) چگونه عمل می‌کند؟

در ژانویه (دی) 2020، شرکت‌های فعال در حوزه رمزارزها برای فعالیت در بریتانیا، ملزم به اخذ مجوز مرجع راهبرد امور مالی این کشور و مطابقت با مقررات ضد پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم شدند.

سخنگوی مرجع راهبرد امور مالی در ماه آگوست (مرداد) در این رابطه اظهار داشت:

اخذ مجوز موفقیت‌آمیز به شرکتی بستگی دارد که حداقل استانداردهای مورد انتظار ما برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم را رعایت کند. با این کارها بسیاری از جرایم مربوط به این حوزه کاهش یافته است.

هیچ چیز مشخصی از پیامدهای آنی برای نهادهای ثبت‌نشده در کشور انگلستان وجود ندارد اما مرجع راهبرد امور مالی این کشور ممکن است هرآن از فعالیت این شرکت‌ها جلوگیری کند. به عنوان مثال، شرکت ePayments، یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان پرداخت الکترونیکی در انگلستان سه سال پس از دریافت هشدار مرجع راهبرد امور مالی مبنی بر ضعف در مدیریت و کنترل جرایم مالی، مجبور به توقف فعالیت‌های خود در این کشور شد.

این نخستین بار نیست که صرافی FTX مورد توجه قانون‌گذاران قرار می‌گیرد. این صرافی در تاریخ 19 آگوست نیز مورد اتهام شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) قرار گرفت. FDIC مدعی شد صرافی FTX برخی مشتریانش را در رابطه با بیمه محصولات گمراه کرده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان