هفت پلتفرم برتر برای استیک اتریوم در سال 2022

خانهمقالاتهفت پلتفرم برتر...

آنچه می‌خوانید...

استیک اتریوم روش خوبی برای کسب سود از یکی از معروف‌ترین رمزارزهای جهان است. استیکینگ همچنین روشی برای پشتیبانی از بلاکچین و اکوسیستم در حال رشد اتریوم است. با این حال، برای سپرده گذاری اتریوم شما به دانش فنی یا داشتن اطلاعات در مورد پلتفرم‌های استیکینگ نیاز دارید.

آیا تغییر از مدل ماینینگ به مدل استیکینگ مهم است؟ آیا هنوز هم می‌توانید از سپرده گذاری اتریوم در سال 2022 سود کسب کنید؟ در این مقاله از فکت کوینز بهترین پلتفرم‌های استیکینگ اتریوم را به دقت بررسی خواهیم کرد. اتریوم یکی از ارزشمندترین و معروف‌ترین ارزها در بازار ارز دیجیتال است. اگرچه این ارز را می‌توان در بسیاری از پلتفرم‌ها خرید و فروش کرد، اما سپرده‌گذاری آن تنها تحت شرایط خاصی سود به همراه دارد.

- Advertisement -

ظرفیت پایین شبکه اتریوم (ETH) باعث شده است که هزینه‌های تراکنش آن بسیاری از مواقع به شدت افزایش پیدا کند. اتریوم 2.0 (ETH2) یک به‌روزرسانی چندمرحله‌ای است. هدف این به‌روزرسانی افزایش امنیت و مقیاس‌ شبکه با ایجاد تغییرات قابل توجه در زیرساخت آن است. این تغییرات شامل انتقال از مدل اثبات کار (PoW) به مدل اثبات سهام (PoS) است.

در حال حاضر شبکه اتریوم 15 تراکنش در ثانیه را پردازش می‌کند. این حجم پردازش در مقایسه با شبکه‌های مالی سنتی بسیار پایین است. بلاکچین اتریوم به زودی با استفاده از PoS قادر به پردازش صد هزار تراکنش در ثانیه خواهد بود. این انتقال دامنه اپلیکیشن‌ها و پروژه‌هایی را که می‌توان بر روی این بلاکچین ساخت را به طرز قابل توجهی گسترش می‌دهد.

ETH 2.0

اتریوم 2.0 که با نام‌های «Eth2« یا «سرنیتی« نیز شناخته می‌شود، ارتقای بلاکچین اتریوم است. این اپگرید برای بهبود سرعت، کارایی و مقیاس‌پذیری شبکه اتریوم اجرا شده است. هدف از این اپگرید پردازش تراکنش‌های بیشتر و کاهش گلوگاه‌های شبکه است. اساساً، این حرکتی برای کارآمدتر کردن بلاکچین اتریوم است.

استیک اتریوم
ETH 2.0

سرمایه‌گذارانی که تصمیم می‌گیرند ETH های خود را استیک کنند، به امنیت و حاکمیت شبکه اتریوم کمک خواهند کرد. «اعتبارسنج» یا «استیکر اتریوم» شخصی است که اتریوم را سپرده‌گذاری می‌کند. آنها مسئول پردازش تراکنش‌ها و همچنین اضافه کردن بلاک‌های جدید به بلاکچین هستند. استیکر در ازای تلاش خود پاداشی قابل قبولی دریافت می‌کند. همچنین می‌توان از سپرده‌گذاری اتریوم به عنوان یک منبع درآمد منفعلانه استفاده کرد.

7 پلتفرم برتر برای سپرده‌گذاری اتریوم

1. راکت پول (Rocket Pool) و استیک اتریوم

راکت پول ( (Rocket Pool یک استخر استیک اتریوم 2.0 است. این پروتکل نیاز به سرمایه و سخت‌افزار را برای استیک کردن ETH 2.0 برطرف می‌کند. این پلتفرم به امنیت و غیرمتمرکز بودن شبکه اتریوم نیز می‌افزاید.

هدف اصلی این پروتکل این است که هم به افرادی که می‌خواهند استیک کنند و هم به کسانی که می‌خواهند گره‌های خود را راه‌اندازی کنند، خدمت کند. این پلتفرم زیرساخت و نقدینگی لازم برای سپرده‌گذاری اتریوم را فراهم می‌کند. RPL توکن بومی و حاکمیتی این پروتکل است.

راکت پول برای ایجاد یک پلتفرم عمومی و بی‌نیاز به اعتماد از قراردادهای هوشمند استفاده می‌کند. علاوه بر این، دائوی ((DAO این شبکه امکان حاکمیت غیرمتمرکز توسط کاربران را فراهم می‌کند. شبکه منحصر به فرد دائو شبکه اصلی ETH1 را به زنجیره‌های بیکن (beacon chains) متصل می‌کند. این به کسانی که منابع مالی محدودی دارند اجازه می‌دهد تا از مزایای استیکینگ بهره‌مند شوند و نرخ سود سالیانه خود را افزایش دهند.

شبکه ETH2 پاداش‌های به دست آمده توسط اعتبارسنج‌ها را حفظ می‌کند. هیچ راهی برای بازگرداندن آنها به شبکه ETH1 وجود ندارد، بنابراین اعتبارسنج‌ها می‌توانند هر طور که می‌خواهند از آن استفاده کنند. تا زمانی که شبکه ETH1 و شبکه ETH2 با هم ادغام شوند و شما بتوانید وجوه خود را برداشت کنید، آنها به دریافت پاداش ادامه خواهند داد.

توزیع پاداش‌ها

برای کسب پاداش‌ در پلتفرم راکت پول، کاربران می‌توانند حداقل 0.01 ETH واریز کنند. پس از واریز ETH، کاربران توکن rETH دریافت می‌کنند. این توکن با گذشت زمان بر اساس نحوه عملکرد اپراتورهای گره، به کاربران سود می‌دهد. توکن rETH را می‌توان معامله کرد، وام داد یا به عنوان وثیقه استفاده کرد.

کاربران در پلتفرم راکت پول فقط به سپرده‌گذاری 16 ETH برای تبدیل شدن به یک اعتبارسنج نیاز دارند، بر خلاف استیکرهای انفرادی که باید 32 ETH سپرده‌گذاری کنند. سپس این 16 ETH به یک استخر استیکینگ staking pool)) اضافه می‌شود که تحت عنوان مینی پول (mini pool) هم شناخته می‌شود. زمانی که استیکرها با هم هستند زنجیره‌های بیکن آنها را به عنوان اعتبارسنج‌های عادی شناسایی می‌کنند. قراردادهای هوشمند راکت پول تمامی فرآیندهای برداشت‌، اهدای پاداش‌ و تفویض اختیار را برای بلاکچین ETH1 انجام می‌دهد. این باعث می‌شود آنها کاملاً غیرمتمرکز باشند.

شما در ازای سپرده‌گذاری ETH، یک توکن rETH دریافت می‌کنید. اگر 10 ETH را در Rocket Pool سپرده‌گذاری کنید، 10 rETH دریافت خواهید کرد. rETH یک توکن ERC-20 است که نمایانگر 1 ETH است. تا زمانی که توکن‌های ETH شما در دست اپراتورهای گره Rocket Pool قرار دارد، کاربران می‌توانند هر کاری که دوست دارند با rETH خود انجام دهند. این توکن به شما امکان می‌دهد تا در دیگر پروتکل‌های دیفای نیز فعالیت داشته باشید.

آنچه باید بدانید

راکت پول یکی از اولین پلتفرم‌های سپرده‌گذاری غیرمتمرکز اتریوم است. رمزارزهای شما با استفاده از قراردادهای هوشمند ممیزی شده و متن باز این پلتفرم امن نگه داشته می‌شوند. سرمایه‌گذاران می‌توانند بخشی از ETH خود را با توکن‌های rETH معامله کنند. مبلغ ETH موجود در این استخرها با توکن rETH نشان داده می‌شود که ممکن است با گذشت زمان ارزش پیدا کند.

راکت پول پس از سپرده‌گذاری اتریوم توسط کاربران بلافاصله توکن rETH را به آن‌ها ارائه می‌دهد. توکن‌های استیک شده با گذشت زمان سود دریافت می‌کنند و نیازی به ذخیره‌سازی ندارند. کاربران می‌توانند آنها را هر زمان که بخواهند معامله کنند، بفروشند یا نگه دارند تا نقدینگی کاربران را تأمین کنند.

RPL توکن حاکمیتی پروتکل راکت پول است و برای مدیریت این پلتفرم استفاده می‌شود. همچنین می‌توان آن را به عنوان بیمه گره‌های راکت پول استیک کرد. این سرویس در پلتفرم‌هایی مانند Uniswap، CoinEx یا Bvnex موجود است.

2. لیدو (Lido) و استیک اتریوم

لیدو (Lido) یک پلتفرم سپرده‌گذاری مبتنی بر اتریوم است که به کاربران اجازه می‌دهد تا هر چقدر که می‌خواهند اتریوم استیک کنند. این پلتفرم سپرده‌ها را قفل نمی‌کند.

در سال‌های اخیر، دارندگان ETH تمایلی به سپرده‌گذاری توکن‌های خود نداشتند. تاکنون فقط 8 درصد از توکن‌های واجد شرایط سپرده‌گذاری شده‌اند. اتریوم برای تکمیل انتقال به مدل اثبات سهام همچنان باید کاربران را به استیک کردن تشویق کند. این فرصتی را برای پلتفرم‌های استیکینگ نقدینه مانند لیدو ایجاد کرده است.

برآوردهای اخیر نشان داده است که لیدو بیش از 80 درصد از سهم بازار استیکینگ اتریوم را در اختیار دارد. رشد لیدو در سال 2021 پانزده هزار درصد بود. این یک نشانه دلگرم کننده از تمایل عموم برای سپرده‌گذاری اتریوم است.

نحوه توزیع پاداش

Lido به عنوان یک دائو (DAO) نیز عمل می‌کند. ETH سپرده‌گذاری شده بین گره‌های معتبری که عضوی از این دائو هستند، توزیع می‌شود. هنگامی که کاربران از طریق استخر Lidos اتریوم استیک می‌کنند، توکن eETH دریافت خواهند کرد. این توکن نمایانگر ETH استیک شده آنها و همچنین پاداش‌ها و مجازات‌های احتمالی است.

کل فرآیند ساده است و کاربران می‌توانند اتریوم را در Lido سپرده گذاری کنند تا 3.7٪ سود سالیانه به دست آورند. کاربرانی که ETH را در پلتفرم Lido استیک می‌کنند، توکن‌های stETH با نسبت 1:1 دریافت می‌کنند. stETH برابر با مقدار ETH سپرده‌گذاری شده آنها است. کاربران Lido می‌توانند از توکن‌های stETH خود برای کسب سود یا وام دادن بهره ببرند. موجودی stETH کاربران همچنین نمایانگر پاداش‌های سپرده‌گذاری روزانه آنهاست.

در حال حاضر نمی‌توان ETH استیک شده در Beacon Chain را آزاد کرد. با این حال، کاربران این امکان را دارند که توکن‌های stETh خود را با ETH معمولی مبادله کنند.

آنچه باید بدانید

LDO توکن حاکمیتی دائوی لیدو است. این توکن به دارندگان آن اجازه می‌دهد تا در رأی‌گیری‌ها شرکت کنند و تصمیماتی در مورد آینده پروتکل بگیرند. در حال حاضر، این توکن در چندین صرافی معتبر از جمله بایننس و جمینی لیست شده است.

لیدو به چند دلیل در حال افزایش محبوبیت است. استیک کردن در این پلتفرم ریسک کمتری دارد. با این حال، سود کمتری نسبت به سرمایه‌گذاری در برخی از پلتفرم‌های استاندارد دیفای (DeFi) دارد. امروزه یک کاربر می‌تواند تنها با سپرده گذاری 32 ETH یا با استفاده از یک صرافی متمرکز مانند بایننس استیک کند.

لیدو امیدوار است از طریق پلتفرم استیکینگ غیرمتمرکز خود به هر دوی این مشکلات رسیدگی کند. هیچ حداقل سپرده‌ای برای پیوستن به یک استخر استیکینگ وجود ندارد. با این حال، لیدو 10 درصد کارمزد روی سپرده اعمال می‌کند. سود به دست آمده در این پلتفرم نیز شامل کارمزد می‌شود.

3. بلاکفای (BlockFi)

بلاکفای (BlockFi) یکی از شرکت‌هایی است که امیدوار است در دنیای خدمات مالی نوآوری کند. شرکت بلاکفای که در سال 2017 تأسیس شد قصد دارد شکاف بین پلتفرم‌های مدیریت سرمایه سنتی و ارزهای دیجیتال را پر کند. در صورت تحقق آن، این امر هم به سرمایه‌گذاران سازمانی و هم به سرمایه‌گذاران فردی کمک خواهد کرد. در حال حاضر بلاکفای بیش از 12 میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند. دفتر مرکزی بلاکفای در نیوجرسی است و این شرکت در خارج از ایالات متحده و همچنین در سطح ملی به رشد خود ادامه می‌دهد.

استیک اتریوم
استیک اتریوم در بلاکفای

چرا محصولات مالی بلاکفای محبوب هستند؟ بازده وام‌‌های ارز دیجیتال بلاکفای اغلب بیشتر از وام بانک‌های سنتی است. کاربران در سرویس استیکینگ بلاکفای می‌توانند اجازه دهند که توکن‌هایشان برای تراکنش‌های روی بلاکچین مورد استفاده قرار گیرد. مکانیزم تشویقی بلاکفای، سرمایه‌گذاری در این پلتفرم را به یک تجارت پررونق تبدیل کرده است. بسیاری از کوین‌ها و بلاکچین‌های جدید برای جذب اعتبارسنج‌ها رقابت می‌کنند و سود سالیانه بزرگی را به آن‌ها وعده می‌دهند.

بلاکفای در سال 2022 اعلام کرد که به دنبال تأییدیه SEC است. این امر بلاکفای را به اولین شرکت کریپتو در نوع خود تبدیل می‌کند که این کار را انجام می‌دهد. با این حال، این امر منجر به محدود شدن محصولات ارائه شده به شهروندان آمریکا نیز می‌شود. با این حال، همکاری با SEC باعث افزایش بیشتر اعتماد به این شرکت خواهد شد.

توزیع پاداش استیک اتریوم

بلاکفای خدمات معامله‌گری ارز دیجیتال، حساب‌ سپرده و وام‌دهی را ارائه می‌دهد. حساب سپرده بلاکفای (BIA) بسته به ارز دیجیتال انتخابی، می‌تواند تا 10 درصد APY در ماه برای کاربران به ارمغان بیاورد. این فرآیند ساده است و کاربران فقط باید یک حساب کاربری در بلاکفای ایجاد کنند.

در زمان نگارش این مقاله، بلاکفای یک APR سه درصدی را برای سپرده‌گذاری اتریوم ارائه می‌دهد. نرخ سود سپرده بسته به بازدهی که یک صرافی می‌تواند ایجاد کند می‌تواند متغیر باشد. مزیت استفاده از بلاکفای برای سپرده‌گذاری نسبت به سایر صرافی‌ها این است که رمزارزها همیشه قابل نقد شدن هستند و کاربر در هر زمانی می‌تواند آن‌ها را معامله کند. این بدان معناست که کاربران دسترسی بیشتری به سرمایه‌های خود دارند.

آنچه باید بدانید

کارمزدها در بلاکفای تا 1% برای هر معامله است. در حال حاضر، بلاکفای از 13 ارز مختلف، از جمله اتریوم پشتیبانی می‌کند. هیچ شرط حداقل موجودی برای کسب سود وجود ندارد. علاوه بر این، هیچ کارمزدی برای معامله ارزهای دیجیتال یا استیبل‌کوین‌ها اعمال نمی‌شود. بلاکفای یک پلتفرم بزرگ را برای دسترسی کاربران به خدمات مالی متعدد از جمله وام، پس‌انداز ارزهای دیجیتال و حتی کارت‌های اعتباری بلاکفای ارائه می‌کند.

همانطور که قبلاً ذکر شد، مشتریان جدید آمریکایی واجد استفاده از حساب‌های سپرده بلاکفای نیستند. مشتریان قدیمی این پلتفرم که شهروند امریکا هستند یا در امریکا دارایی دارند نمی‌توانند دارایی جدیدی را به حساب بلاکفای خود منتقل کنند. بلاکفای به دنبال راهی سریع برای حل این مشکل است.

4. سلسیوس (Celsius)

سلسیوس (Celsius) شرکت دیگری است که به عنوان یک جایگزین برای مؤسسات مالی سنتی تأسیس شده است. الکس مشینسکی و دانیل لئون این شرکت را در سال 2017 تأسیس کردند. بسیاری در فضای کریپتو سلسیوس را رقیب مستقیم شرکت‌هایی مانند بلاکفای می‌دانند.

استیک اتریوم
سلسیوس (Celsius)

سلسیوس شاهد گسترش جهانی خود از تنها صد هزار کاربر در سال اول به نزدیک به 1 میلیون کاربر است. حدود 90 درصد مشتریان از این پلتفرم برای کسب بهره استفاده می‌کنند. سلسیوس طی دو سال گذشته شاهد رشد فوق‌العاده دارایی‌های خود بوده و اکنون بیش از 22 میلیارد دلار دارایی دارد.

نحوه توزیع پاداش

نرخ سود سالیانه برای سپرده‌های اتریوم در پلتفرم سلسیوس تا 7.8٪ برای کاربران ممتاز و تا 6٪ برای کاربران عادی است. با این حال، این پلتفرم سود بالاتری را در سایر ارزهای دیجیتال مانند Synthetix ارائه می‌دهد.

سلسیوس از معروف‌ترین ارزهای دیجیتال از جمله بیت‌کوین و اتریوم پشتیبانی می‌کند. این پلتفرم مانند بانکی عمل می‌کند که پول را از مشتریان قرض می‌گیرد و به مشتریان وام می‌دهد.

آنچه باید بدانید

نرخ سود در سلسیوس بسته به شرایط شما متفاوت است. برای رسیدن به بالاترین سطح وفاداری و دریافت بهترین نرخ‌ها، باید توکن سلسیوس (CEL) را سپرده گذاری کنید. سطوح وفاداری سلسیوس به نسبت موجودی توکن CEL شما بستگی دارد. با این حال، در حال حاضر، این وب‌سایت برخی از بالاترین سودها را در بین هر پلتفرمی که به کاربران اجازه می‌دهد اتریوم را سپرده‌گذاری کنند، ارائه می‌دهد.

در سال 2022، گزارش شد که سلسیوس در حال صحبت با رگلاتورهای آمریکا است. هدف آن‌ها این است که اطمینان حاصل شود که این شرکت با مقررات مطابقت دارد. در نهایت، این شرکت ها باید از حفظ شفافیت و امنیت دارایی‌ها اطمینان حاصل کنند.

5. بایننس (Binance) و استیک اتریوم

بایننس بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال از نظر حجم معاملات است. پلتفرم استیکینگ بایننس برای توکن‌های اثبات سهام مانند اتریوم 2.0 در دسامبر 2020 راه‌اندازی شد.

این صرافی از استیکینگ غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می‌کند. این سرویس از رمزارزهایی مانند DAI، Tether، Binance USD (BUSD)، BTC و Binance Coins (BNB) پشتیبانی می‌کند. سود سالیانه برخی از توکن‌ها اکنون تا 300٪ هم می‌رسد.

طبیعتاً، سپرده‌گذاری یا استیکینگ دارای مزایایی است که کاربران می‌توانند رمزارزهای بیشتر و نرخ سود بالایی به دست بیاورند. ممکن است بتوانید در برخی موارد سالانه 10% یا 20% سود روی رمزارزهای معتبر کسب کنید. بسیاری از کاربران ارز دیجیتال این را راهی خوب برای سرمایه‌گذاری پول خود می‌دانند. استفاده از مکانیسم‌های استیکینگ در سایت‌هایی مانند بایننس معمولاً فرآیندی ساده است.

نحوه توزیع پاداش

در حال حاضر، کاربران می‌توانند تا 5.20 درصد سود سالیانه با سپرده‌گذاری اتریوم در بایننس به دست بیاورند.

بایننس انواع مختلفی از برنامه‌های کسب سود ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند از گزینه Flexible Savings برای سپرده‌گذاری رمزارزهای خود و کسب سود استفاده کنند، با این گزینه که می‌توانند رمزارزهای خود را در هر زمانی به فروش برسانند. محاسبه سود از روز دوم شروع می‌شود. این سرویس به شما یک APY تقریبی 0.3 الی 4.4 درصدی می‌دهد.

از سوی دیگر، در سرویس Locked Staking سپرده شما به منظور پشتیبانی از عملکرد یک شبکه بلاکچین در کیف پول‌های ارز دیجیتال نگهداری می‌شود. در این سیستم سپرده شما برای یک دوره معین قفل می‌شود.

آنچه باید بدانید

بایننس برای قفل کردن سپرده یا استیک کردن توکن‌های شما هزینه‌ای دریافت نمی‌کند. نرخ سود سپرده این صرافی معمولاً کمتر از نرخ سپرده‌گذاری مستقیم روی بلاک چین‌ها یا کیف پول‌های پروژه‌ها است. با این حال، نرخ سود استیکینگ اتریوم در بایننس ارزش بررسی را دارد.

اگر کاربران رمزارزهای استیک شده خود را زودتر از موعد به فروش برسانند، سودی دریافت نخواهند کرد. معمولاً 1 تا 2 روز طول می‌کشد تا رمزارزها فروخته شوند.

6. کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس یک پلتفرم آنلاین است که به کاربران امکان خرید، فروش، انتقال و ذخیره ارز دیجیتال را می‌دهد. همچنین یکی از معروف‌ترین‌ها در نوع خود است. برایان آرمسترانگ این پلتفرم را در سال 2012 تأسیس کرد. این صرافی یکی از رهبران سیستم مالی بین‌المللی ارزهای دیجیتال است. کوین بیس همچنین خدمات متنوعی را برای میلیون‌ها مشتری خود ارائه می‌دهد.

کوین بیس برای سپرده‌گذاری اتریوم شرط حداقل موجودی (Minimum Balance) ندارد. این صرافی توکن‌های سرمایه‌گذاران را برای اجرای گره‌ها جمع‌آوری می‌کند.

نحوه توزیع پاداش

بسیاری از افراد استیکینگ اتریوم را به عنوان روشی برای کاهش ضررهای احتمالی ناشی از نوسانات قیمت با دریافت پاداش استیکینگ مشاهده می‌کنند. به عبارت دیگر، حتی اگر ارزش رمزارزهای کاربر کاهش یابد، وی همچنان سود غیرفعال دریافت می‌کند.

در کوین‌بیس، کاربران می‌توانند از سپرده‌گذاری اتریوم تا ۳.۶۵ درصد سود کسب کنند. این استراتژی به خصوص برای سرمایه‌گذارانی مفید است که کاهش گاه و بیگاه قیمت رمزارز برای آنها مهم است.

کوین‌بیس فرآیند ملحق شدن به یک استخر را آسان می‌نماید. پاداش استخرهای استیکینگ در کوین‌بیس می‌تواند به شکل توکن اتر (ETH) باشد.

آنچه باید بدانید

کوین‌بیس برای هر پاداشی که از طریق استیک به دست می‌آید، ۲۵ درصد کمیسیون دریافت می‌کند. در حال حاضر، صرافی کوین‌بیس شهروندان غیر آمریکایی را از استیک کردن اتریوم منع می‌کند. این می‌تواند برای برخی مشکل ساز باشد.

7. کراکن (Kraken)

صرافی کراکن (Kraken) در ژوئیه 2011 تأسیس شد و از آن زمان تاکنون به یکی از صرافی‌های برتر ارز دیجیتال تبدیل شده است. این پلتفرم به کاربران امکان معامله و خرید انواع ارزهای دیجیتال را می‌دهد. همچنین به کاربران کمک می‌کند تا اتریوم را استیک کنند.

برای اعتبار سنجی در کراکن باید 32 ETH یا بیشتر سپرده‌گذاری کنید. با این حال، این پلتفرم به شما این امکان را نیز می‌دهد که با تأمین 0.0001ETH به یک استخر استیکینگ بپیوندید.

نحوه توزیع پاداش

طبق وب‌سایت این شرکت، نرخ سود سالانه در کراکن بین 4٪ تا 7٪ متغیر است. رمزارزهای دیگری که برای سپرده گذاری در کراکن در دسترس هستند عبارت‌اند از Cardano، Cosmos، Flow یا Polkadot.

شما می‌توانید با خرید اتریوم یا واریز آن به حساب کراکن خود، سود ETH کسب کنید. این گزینه از قسمت Earn در بالای صفحه وب‌سایت در دسترس است. از اینجا می‌توانید گزینه Stake و سپس Ethereum را انتخاب کنید. همانطور که گفته شد، کاربران کراکن می‌توانند کمتر از 32 اتریوم را در پلتفرم خود به استیک کنند و به اجرای این شبکه کمک کنند و همچنین بخشی از پاداش سپرده‌گذاری را به دست آورند.

آنچه باید بدانید

کراکن 15 درصد کارمزد برای استیک اتریوم دریافت می‌کند. با این حال، این کمتر از کارمزد 25 درصدی صرافی کوین بیس است.

کراکن در حال حاضر به کاربران اجازه نمی‌دهد تا توکن‌های استیک شده ETH خود را معامله کنند. این پلتفرم قصد دارد بازاری برای مبادله اتر‌های استیک شده و اترهای عادی ایجاد کند. با این حال، این سرویس در ایالات متحده و کانادا در دسترس نخواهد بود.

آیا استیک کردن اتریوم در سال 2022 سود زیادی به همراه خواهد داشت؟

رمزارزها و فناوری بلاکچین مانند گذشته در حال ورود به جریان عمومی هستند. این تا حدی به دلیل جایگزینی است که آنها برای سیستم بانکداری سنتی ارائه می‌دهند و این روند بدون توجه به ریزش بازار در سال 2022 ادامه خواهد داشت.

بر اساس بسیاری از برآوردها، اتریوم همچنان یکی از مهم‌ترین بازیگران در فضای ارزهای دیجیتال خواهد بود. انتقال این بلاکچین به مکانیزم PoS و معرفی فناوری استیکینگ، باعث تقویت و رشد شبکه و اکوسیستم اطراف آن می‌شود. با در نظر گرفتن همه این موارد، استیک اتریوم در سال 2022 بسیار سودآور خواهد بود.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان