همبستگی بیت کوین و بورس در حال کاهش است

خانهاخبارهمبستگی بیت کوین...

آنچه می‌خوانید...

با توجه به کاهش همبستگی بیت کوین و بورس در ماه گذشته، تفاوت مسیر حرکت این دو شاخص مهم اقتصادی به بالاترین حد خود در سه ماه گذشته رسیده است.

کاهش همبستگی بیت کوین و بورس

به نقل بلاک، از ضریب همبستگی 30 روزه، داده‌های مربوط به همبستگی بیت کوین و بورس را بین 0.1- و 0.3- را برای شاخص نزدک 100، S&P  500 و شاخص صنعتی داو جونز نشان می‌دهد.

قیمت بیت کوین پس از افزایش 3 درصدی و رسیدن به 24 هزار دلار، در روز دوشنبه با 0.2 درصد کاهش به 23 هزار و 500 دلار رسید. در همین حال، شاخص‌های اقتصادی ایالات متحده بین 0.2٪ و 0.6٪ بالاتر از روز قبل بسته شدند.

ضریب 1 نشان دهنده همبستگی مثبت قوی بین دو قیمت است، در حالی که ضریب 0 نشان دهنده عدم همبستگی است. ضریب 1- دلالت بر یک همبستگی منفی قوی دارد. بدین معنی که قیمت بیت کوین و یک دارایی معین تمایل دارند در جهت مخالف هم حرکت کنند.

داده‌ها نشان می‌دهد که در سال 2022، ارزهای دیجیتال و سهام ایالات متحده تا حد زیادی با هم حرکت می‌کردند. بنا بر داده‌ها، تا زمان سقوط صرافی FTX در ماه نوامبر، همبستگی بیت کوین و بورس در محدوده منفی قرار نگرفت.

در اواخر دسامبر، ضریب همبستگی بیت کوین و بورس شروع به بازیابی خود از کمترین میزان ثبت شده در دو سال گذشته کرد. در اواخر ژانویه ضریب همبستگی به بالاترین حد خود رسید. جایی که از سپتامبر تاکنون به آن دست نیافته بود.

همبستگی بیت کوین و بورس در حال کاهش است

وضعیت نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال چطور است؟

سیلویا تو (Sylvia To)، سرپرست تحقیقات صرافی Bullish گفت:

«اگرچه نقدینگی هنوز در بازارهای سهام ایالات متحده در گردش است، اما سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال محتاط هستند و سرمایه در گردش در حال کاهش است.»

وی ادامه داد که در حال حاضر نقدینگی در بازار رمز ارزها بسیار ناچیز است. در چند هفته گذشته شاهد لیکوئید شدن تعدادی از پوزیشن‌های فروش بودیم، چرا که قیمت بیت کوین با برخورد با سطح حمایت خود در منطقه 20 هزار دلاری، دوباره به سمت بالا بازگشت.

این اتفاقات در حالی رخ داده است که بر اساس داده‌های گلسنود (Glassnode)، تعداد نهنگ‌های بیت ‌کوین به کمترین حد خود در سه سال گذشته یعنی به عدد ۱۶۶۳ رسیده است.

طبق گزارشات گلسنود، این معیار می‌تواند به عنوان یک علامت مثبت برای رمز ارزها تفسیر شود. زیرا این مسئله می‌تواند به غیرمتمرکز شدن مالکیت اشاره داشته باشد.

نهنگ‌های بیت کوین بر اساس استانداردهای گلسنود، افرادی هستند که بیش از 1000 بیت کوین در اختیار دارند. این افراد به طور بالقوه می‌توانند شرایط بازار را به دلیل توانایی خرید یا فروش مقادیر زیادی از دارایی به طور همزمان تغییر دهند.

داده‌های گلسنود همچنین نشان می‌دهد که مقدار بیت‌کوینی که در حال حاضر نگهداری می‌شود (نه تعداد بیت کوینی که معامله می‌شود یا برای تراکنش‌ها به صورت فعال استفاده می‌شود) به بالاترین حد خود در پنج سال گذشته یعنی بالای ۷.۶ میلیون BTC رسیده است.

این رقم نشان می‌دهد که مقدار زیادی بیت‌کوین در حال حاضر با دید بلند مدت نگهداری می‌شود و در دسترس معامله‌گران نیست. گفتنی است که چنین چیزی معمولاً یک سیگنال صعودی به شمار می‌رود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان