top banner adv

همه چیز درباره آدا فایننس (ADA FINANCE) ؛ توکن ADAFI

همه چیز درباره آدا فایننس (ADA FINANCE) ؛ توکن ADAFI
0
بازدید : 10073

زمانی که یک اکوسیستم دیفای (DeFi) در یک بلاکچین جدید معرفی می‌شود، نوآوری در آن دیفای به یک سنت تبدیل خواهد شد. ارز دیجیتال آدا فای (AADA) نیز به این سنت احترام گذاشته و به طور موازی بر روی بلاکچین‌های آوالانچ (Avalanche) و کاردانو (Cardano) عرضه می‌شود. بدین ترتیب امکان انتخاب بین شبکه‌های مختلف را به کاربران خواهد داد. در این مقاله فکت کوینز، اطلاعاتی جامع را در مورد شبکه آدا فایننس (ADA Finance) و ارز دیجیتال بومی آن ADAFI ارائه خواهیم کرد.

شبکه آدا فایننس چیست؟

پروژه آدا فایننس (ADA Finance) یک اکوسیستم دیفای (DeFi) است که با اجازه دادن به کاربران برای ایجاد یک شبکه ارجاعی (referral) به فعالیت‌های شبکه و کاربر پاداش می‌دهد. این اکوسیستم از طریق یک سیستم ارجاع بر اساس دستیابی به نقاط عطف آدرس، نوآوری را به صنعت دیفای معرفی می‌کند. آدا فای سواپ (ADAFi Swap) نیز آن دسته از معاملات مارجینی را ارائه می‌دهد که از پیشنهاد‌های وام همتا به همتا در پروژه آدا فایننس گرفته می‌شوند.

این اکوسیستم دیفای با برنامه خودمختار غیرمتمرکز (ADAFi DAO) خود فرصت سرمایه‌گذاری جدیدی را برای درآمدهای غیرفعال به ارمغان می‌آورد. هدف و ماموریت این شبکه ارائه نوآوری‌های دیفای به دو اکوسیستم نوظهور کاردانو (Cardano) و آوالانچ (Avalanche) با توسعه زنجیره‌ای دوگانه به صورت موازی است.

ADA Finance یک برنامه ارجاع پاداش و یک برنامه DAO را برای به حداکثر رساندن رشد پلتفرم و جوایز مبتنی بر فعالیت کاربر معرفی می‌کند. این شبکه با ارائه مشتقات رویکرد غیرمتمرکز در آدا فای سواپ (ADAFi Swap) قصد دارد با استفاده از خوراک قیمت غیرمتمرکز، با رویدادهای انحلال دست‌کاری شده در واحدهای متمرکز مقابله کند.

به‌طورکلی ماموریت این شبکه و توکن بومی آن یعنی ارز دیجیتال آدا فای معرفی فرصت‌های درآمد غیرفعال خلاقانه و شفاف است. زیرا اکوسیستم ADA Finance به وجود اعتماد و شفافیت در صنعت کریپتو اعتقاد دارد.

شبکه آدا فایننس چیست

بیشتر بخوانید : NFT تقسیم شده (FNFT) چیست ؟ آشنایی با مفهوم NFT با مالکیت اشتراکی

اکوسیستم متقاطع دوزنجیره‌ای دیفای

شبکه آدا فایننس یک اکوسیستم دیفای با زنجیره دوگانه است که اکوسیستم خود را به طور موازی در آوالانچ (Avalanche) و کاردانو (Cardano) توسعه می‌دهد. دو گروه توسعه مجزا به نام‌های Haskell و Solidity روی قراردادهای هوشمند این دو شبکه کار می‌کنند. بدین ترتیب اکوسیستم در هر دو بلاکچین گسترش می‌یابد و این امکان را به کاربران می‌دهد تا ارز دیجیتال ADAFI را در هرکدام از این دو بلاکچین اکوسیستم دیفای اجرا کنند.

چرا کاردانو و آوالانچ؟

شبکه کاردانو (Cardano) در سال 2015 و توسط چارلز هاسکینسون، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم تاسیس شد. توسعه این پروژه نیز توسط بنیاد کاردانو در زوگ مورد نظارت قرار می‌گیرد. کاردانو طی 3 سال گذشته در جهت باز کردن اکوسیستم خود برای استقرار دی اپ (dApp) در شبکه اصلی توسعه یافته است.

بیشتر بخوانید : Price Impact : اولین «مشکل پیش‌بینی نشده» در بازار دیفای

بلاکچین کاردانو در صدر تبدیل مصرف انرژی استخراج ارزهای دیجیتال به یک کلاس موضوع جهانی قرار دارد که آن را به بهترین شریک ممکن برای پروژه ADA Finance تبدیل می‌کند.

شبکه آوالانچ (Avalanche) نیز بهترین مستندات را برای توسعه دی اپ (dApp) مالی ارائه می‌کند. هدف آدا فایننس برای همکاری با بلاکچین آوالانچ این است که به کاربران این امکان را بدهد تا بتوانند ارز دیجیتال آدا فای را بر روی هر کدام از این بلاکچین‌ها اجرا کنند.

در حال حاضر اکوسیستم کاردانو در آستانه انفجار قرار دارد. مردم هم انتظار دارند که نوزادی به نام کاردانو در یک ماراتن دیفای شرکت کند. اما بلاکچین کاردانو هنوز برای پاسخ به تقاضای فرکانس بالای یک اکوسیستم دیفای آمادگی ندارد. بنابراین، اکوسیستم ADA Finance به توسعه خود در کاردانو و آوالانچ می‌پردازد تا از ازدحام شبکه و مرگ کاردانو در دوران کودکی خود جلوگیری می‌کند.

شبکه آدا فایننس اکوسیستم متقاطع دوزنجیره‌ای دیفای

اتصال کیف پول‌های دیجیتال

اتصال به آدا فایننس از طریق کیف پول‌های غیر حضانتی (non-custodial) انجام می‌شود. بنابراین اکوسیستم ADA Finance در ابتدای کار و به منظور ارائه هاب دیفای به بیشترین تعداد ممکن با کیف پول‌های زیر ادغام می‌شود.

  • برای کاردانو با کیف پول یورویی (Yoroi) و کیف پول نامی (Nami).
  • برای آوالانچ با کیف پول متامسک (MetaMask) و کیف پول آوالانچ (Avalanche).

بیشتر بخوانید: چگونه داخل کیف پول Yoroi رمز ارز کاردانو (ADA) استیک کنیم

پلتفرم آدا فایننس هنگام اتصال به یک کیف پول بارگیری می‌شود و تجربه کاربر را با انعکاس تمام موجودی‌های آن کیف پول بهینه می‌کند. همچنین به بسته‌بندی دارایی‌های بلاکچین‌های آوالانچ و کاردانو با استفاده از پل‌های توکن می‌پردازد.

این پل‌های زنجیره‌ای اتصالات سریع و ایمن بین بلاکچین‌ها را ممکن کرده و مقیاس‌پذیری و قابلیت همکاری بین شبکه‌ها را تسهیل می‌کنند. کاربران آدا فایننس نیز می‌توانند دارایی‌های خود را با استفاده از این پل‌های توکنی از سایر بلاکچین‌ها به آوالانچ یا کاردانو منتقل کنند.

شبکه آدا فایننس و اتصال کیف پول های دیجیتال

بسته‌بندی دارایی‌های دیجیتال

کاربران برای بسته‌بندی دارایی باید با استفاده از قرارداد هوشمند پل توکن (Token Bridge) دارایی خود را به آدرس قرارداد هوشمند ارائه شده ارسال کنند. سپس دارایی قفل می‌شود و یک نسخه بسته‌بندی و انتخاب شده توسط کاربر بر روی بلاکچین مورد نظر قرار می‌گیرد.

دارایی‌های دیجیتال با نسبت 1 به 1 و با یک مدل ضرب و سوزاندن مداوم بسته‌بندی می‌شوند. همچنین کاربران می‌توانند هر زمان که بخواهند دارایی بسته‌بندی شده را باز کنند. اوراکل نیز این فرآیند را نادیده می‌گیرد تا مطمئن شود که نسبت 1 به 1 حفظ خواهد شد. در عین حال هنگام استفاده از قابلیت‌های پل توکن، کارمزد 0.01 درصدی از کاربر دریافت می‌شود.

هنگامی که دارایی دیجیتال در بلاکچین کاردانو یا آوالانچ بسته‌بندی شد، می‌توان از آن برای موارد زیر استفاده کرد.

  • مبادله در شبکه آدا فایننس یا دریافت وام و استقراض
  • سرمایه‌گذاری روی محصولات دیفای مانند استیکینگ (Staking) و ییلد فارمینگ (Farming)
  • ارائه نقدینگی به سواپ ADAFi
  • ارائه نقدینگی به ADA Finance

توجه داشته باشید که باز کردن یک دارایی فوراً اتفاق می‌افتد و یک آدرس قرارداد هوشمند برای ارسال دارایی بسته‌بندی شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دارایی بسته‌بندی شده سوزانده می‌شود تا کاربر بتواند دارایی بومی را در آدرس ارائه شده خود آزاد کند. سادگی، سرعت و شفافیت را می‌توان 3 عنصر کلیدی اکوسیستم آدا فایننس دانست.

مبادله با ارز دیجیتال آدا فای

آدا فای سواپ (ADAFi Swap) با یک بازار ساز خودکار (AMM) کار می‌کند. بازار ساز خودکار یک قرارداد هوشمند است که تجارت ارزهای دیجیتال را تنظیم می‌کند. از آنجایی که قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز هستند، کاربران مجبور نیستند دفترچه سفارش یک صرافی را معامله کنند. در عوض، آن‌ها به طور موثر با نقدینگی ارائه شده توسط سایر کاربران معامله می‌کنند.

1. نحوه تجارت

کاربرانی که دارای توکن‌های ARC20 یا ارزهای دیجیتال بومی کاردانو هستند، می‌توانند با اتصال کیف پول‌های غیر حضانتی خود، از آن‌ها برای معامله در آدا فای سواپ (ADAFi Swap) استفاده کنند. درواقع ترید ارزهای دیجیتال هرگز به این آسانی نبوده است.

اما مجوز معاملات مارجین تنها به مقدار محدودی از دارایی‌ها در مارجین 3 برابر و در زمان راه‌اندازی صادر می‌شود. درواقع مقیاس انجام معاملات مارجین با ادامه رشد استخرهای نقدینگی در آدا فای سواپ تعیین خواهد شد.

بیشتر بخوانید : مقایسه جامع و کامل وب 2 و 3؛ تفاوت را در این مقاله بخوانید

2. فهرست بندی

هر کسی می‌تواند دارایی دیجیتال خود را در آدا فای سواپ (ADFi Swap) فهرست کند. اما باید یک میزان حداقلی از نقدینگی را برای مدت 12 ماه قفل نماید. کاربران می‌توانند توکن‌های تکراری و مخرب را گزارش کرده و پاداش خود را برای مشارکت در محافظت از معامله‌گران با ارز دیجیتال آدا فای دریافت کنند. سایر پروژه‌ها نیز ممکن است استخرهای فارمینگ را برای تشویق تامین‌کنندگان نقدینگی در شبکه ADA Finance ایجاد کنند.

3. هزینه مبادلات

کارمزد پروژه آدا فایننس برای مبادله ارزهای دیجیتال 0.3 درصد و برای کوین‌های پایدار (استیبل کوین‌ها) یا جفت ارزهای اصلی 0.05 درصد خواهد بود. این کارمزدها بین تأمین‌کنندگان نقدینگی، متناسب با سهم آن‌ها در استخر ذخایر نقدینگی تقسیم می‌شود.

این کارمزدهای مبادلات بلافاصله به استخرهای نقدینگی واریز خواهند شد. این امر ارزش کوین‌های درون نقدینگی را افزایش داده و برای همه ارائه‌دهندگان نقدینگی، متناسب با سهم آن‌ها در استخر به عنوان پاداش عمل می‌کند. کارمزدها با سوزاندن توکن‌های نقدینگی جمع‌آوری می‌شوند و عملاً سهم متناسبی از ذخایر اساسی حذف خواهد شد.

شبکه آدا فایننس و مبادله ارزهای دیجیتال

شبکه آدا فایننس و دیفای

دنیای مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای تحولی را در صنعت بلاکچین و ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. زیرا فرصتی کاملاً جدید برای کسب درآمدهای غیرفعال و متعدد به ارمغان می‌آورد. دیفای با مشوق‌ها، ایمنی و پاداش‌هایی که برای کاربران این پلتفرم فراهم می‌کند، تعامل قرارداد هوشمند را به سطوح بالاتری سوق می‌دهد.

اکوسیستم آدا فایننس نیز که شامل آدا فای سواپ (ADAFi Swap) است، مشوق‌های دیفای را به‌گونه‌ای فراهم می‌کند که هیچ پروژه دیگری تاکنون انجام نداده است. هزینه‌های سهامداری در ADA Finance به صورت فصلی و به شرح زیر توزیع می‌شوند.

شبکه آدا فایننس و دیفای

1. سرمایه‌گذاری در استخرهای آدا فایننس

در آدا فایننس خبری از قفل کردن سرمایه وجود ندارد. زیرا کاربران باید بتوانند مبلغ سرمایه‌گذاری شده خود را در هر زمان برداشت کنند یا پاداش خود را بدون هیچ‌گونه تاخیری مطالبه نمایند. هر پروژه فهرست شده در آدا فای سواپ باشد نیز می‌تواند درخواست خود را برای بهره‌مندی از سهام ارائه کند.

ارز دیجیتال آدا فای (ADAFI) نیز دارای یک مدل پاداش پیش‌رونده است. بنابراین کاربران برای تعامل طولانی‌مدت انگیزه خواهند داشت. درواقع هر چقدر که یک کاربر ارز دیجیتال آدا فای را مدت زمان بیشتری در اختیار داشته باشد، درنهایت پاداش بیشتری هم دریافت خواهد کرد.

این پاداش‌ها در هر ثانیه تخصیص داده می‌شود و به صورت رایگان قابل ادعا یا ترکیب هستند. از آنجایی که کاربر از سرمایه‌گذاری خود سود می‌برد، مشوق‌ها نیز اگرچه نه برای همیشه اما تا زمانی که ممکن است در دسترس خواهند بود.

به همین دلیل، نه‌تنها برای پر کردن مجدد استخر مشوق‌ها، بلکه برای همکاری شما در فروش (با بازگشت سود احتمالی) نیز پاداش‌هایی در نظر گرفته می‌شود. به این ترتیب، همه برای فعالیت خود در شبکه ADA Finance سود می‌برند و پاداش می‌گیرند.

شبکه آدا فایننس و سرمایه گذاری در استخر آن

2. آدا فایننس فارمینگ (ADA Finance Farming)

استخراج نقدینگی که با نام ییلد فارمینگ نیز شناخته می‌شود، نشان‌دهنده راه جدیدی برای استفاده از ارزهای دیجیتال با ارائه نقدینگی به صرافی‌های غیرمتمرکز است. هدف اولیه یک مبادله در پروتکل مبادله نقدینگی کسب سود است. بنابراین DEX ها یا صرافی‌های غیرمتمرکز به دنبال پاداش دادن به کاربرانی هستند که مایل به آوردن سرمایه به پلتفرم آن‌ها باشند.

شرکت‌کنندگان با ارائه نقدینگی به استخرها در آدا فای سواپ به کسب امتیاز نقدینگی (LP) خواهند پرداخت. این امتیازات نقدینگی سهم کارمزدهای تولید شده از معاملات در استخر نقدینگی را تعیین می‌کند. یعنی مبادله کننده ارز دیجیتال برای معامله در آدا فای سواپ باید کارمزد 0.3 درصدی بپردازد. اما ارائه‌دهنده نقدینگی برای ارائه نیاز نقدینگی اولین کاربر، ارز دیجیتال آدا فای به دست خواهد آورد.

بیشتر بخوانید : بهترین صرافی غیرمتمرکز ارز دیجیتال در سال 2022 کدام است؟

در اصل، هرچه امتیاز نقدینگی یا LP فرد بزرگ‌تر باشد، می‌تواند سهم بیشتری از کارمزد معاملاتی را به دست آورد. به عنوان مثال، اگر شما مالک 10 درصد از استخر نقدینگی هستید، 10 درصد از کارمزد سواپ را هم دریافت خواهید کرد.

شبکه آدا فایننس و فارمینگ

3. استخرهای فارمینگ

شبکه آدا فایننس استخرهای فارمینگ را برای تشویق کاربران و تبدیل کردن آن‌ها به یک ارائه‌دهنده نقدینگی ایجاد می‌کند. این استخرها به عنوان سهام نقدینگی نیز شناخته می‌شوند و برای تجارت جفت ارزها در آدا فای سواپ به کار می‌روند. کاربران با شرکت در استخرهای فارمینگ امتیاز نقدینگی خود را به قرارداد هوشمند تبدیل می‌کنند. بنابراین و بر اساس امتیاز نقدینگی سپرده‌گذاری خود می‌توانند سهم منصفانه‌ای را از یک مجموعه پاداش ثابت دریافت کنند.

در طول مدت زمانی که LP ها یا امتیازهای نقدینگی سرمایه‌گذار در قرارداد هوشمند فارمینگ ثبت می‌شود، او همچنان خود را از کارمزد مبادله دریافت خواهد کرد. اما این سهم به عنوان پاداش در بالای قرارداد فارمینگ در نظر گرفته خواهد شد.

پروژه‌های مایل به جمع‌آوری کمک‌های مالی در آدا فای لانچ پد (ADAFi Launchpad) نیز موظف به راه‌اندازی یک استخر فارمینگ در اکوسیستم آدا فایننس هستند. این کار به جامعه ADA Finance انگیزه می‌دهد تا به ارائه نقدینگی در آدا فای سواپ بپردازند.

شبکه آدا فایننس و استخرهای فارمینگ

وام کریپتو چیست؟

وام کریپتو یک استراتژی سرمایه‌گذاری جایگزین است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد که ارز دیجیتال خود را در ازای دریافت بهره به وام‌گیرندگان ارائه دهند. این سیستم وام‌دهی فقط دارای 2 طرف یعنی وام‌دهنده و وام‌گیرنده خواهد بود و به واسطه نیازی ندارد.

اما گرفتن وام کریپتو به وثیقه نیاز دارد. وام‌دهنده در ازای وام از وام‌گیرنده بهره دریافت می‌کند. در حالی که دارایی‌های دیجیتال وام‌گیرندگان به عنوان وثیقه برای تضمین بازگشت سرمایه وام‌دهندگان منظور می‌شود. این کار درواقع به عنوان تضمینی برای وام‌دهنده عمل می‌کند. اگر هم مشکلی پیش بیاید، وثیقه به عنوان نوعی غرامت استفاده خواهد شد.

شبکه آدا فایننس و وام کریپتو

وام کریپتو در شبکه آدا فایننس

نحوه عملکرد وام دادن در اکوسیستم آدا فایننس مشابه وام‌دهی همتا به همتا خواهد بود. وام‌دهندگان و وام‌گیرندگان می‌توانند از طریق پلتفرم ADA Finance با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. با این حال، سیستم وام‌دهی آدا فایننس به جای ارز فیات از ارزهای دیجیتال استفاده خواهد کرد. در این روش، وام‌دهندگان دارایی‌های دیجیتال خود را با نرخ‌های سفارشی تخصیص می‌دهند.

به‌طورکلی، کاربران اغلب ارزهای دیجیتال خود را به دو دلیل اصلی وام مارجین و استفاده شخصی قرض می‌دهند. ابتدا وام‌گیرنده که فکر می‌کند قیمت یک کوین خاص افزایش خواهد یافت به یک صندوق وام‌دهی مانند ADA Finance رجوع می‌کند. سپس از پلتفرم درخواست می‌کند که بخشی از موجودی صندوق در آن لحظه را قرض بگیرد. درنهایت وام‌گیرنده ارز دیجیتال وام گرفته شده خود را با نرخ بهره تعیین شده بازپرداخت خواهد نمود.

خوراک قیمت غیرمتمرکز

یک خوراک قیمت غیرمتمرکز با اعتماد و شفافیت خود می‌تواند انحلال‌های دست‌کاری شده را برای وام‌گیرندگان و معامله‌گران مارجین رد کند. بنابراین شبکه ADA Finance با اوراکل چارلی 3 (Charli3) در یک مشارکت استراتژیک برای اتخاذ رویکردی کاملاً غیرمتمرکز درگیر شده است. چارلی 3 اولین اوراکل فید قیمت با موفقیت در شبکه اصلی کاردانو به شمار می‌رود.

چارلی 3 به عنوان یک اوراکل زنجیره‌ای آگنوستیک به ADA Finance اجازه می‌دهد تا اطلاعات خارج از زنجیره را در جریان داده‌های خود ادغام کند. ساخته شدن چارلی 3 بر روی بلاکچین کاردانو به آن اجازه می‌دهد تا یک پلتفرم قوی و مقیاس‌پذیر با حداقل هزینه تراکنش باشد.

عملکرد آدا فایننس با هدف تثبیت دنیای ارزهای دیجیتال است، جایی که نوسانات بازار بر احساسات معامله‌گران و تصمیمات مالی آن‌ها تأثیر منفی می‌گذارد. این امر منجر به رشد یک چشم‌انداز با هدف ایجاد یک اکوسیستم منسجم برای سود بیشتر سرمایه‌گذار معمولی می‌شود. این همان حلقه گمشده مورد نیاز و هیجان‌انگیز در حوزه دیفای است.

اوراکل چارلی 3 نه‌تنها ADA Finance را قادر می‌سازد تا یک رویکرد انحلال واقعاً غیرمتمرکز را حفظ کند، بلکه به آن‌ها امکان می‌دهد گزارش‌های انحلال را در خود بلاکچین ارائه نمایند. ADA Finance به لطف این فناوری‌ها به یکی از پیشرفته‌ترین و شفاف‌ترین پلتفرم‌های صنعت کریپتو تبدیل می‌شود.

شبکه آدا فایننس و خوراک قیمت غیر متمرکز

معاملات مارجین در آدا فایننس

آدا فای سواپ یک محیط امن و شفاف را برای تجارت افراد در بازار مشتقات فراهم می‌کند. البته معاملات مارجین فقط برای دارایی‌های پشتیبانی‌کننده از خوراک قیمت غیرمتمرکز در دسترس خواهد بود. زیرا انحلال‌ها از طریق خوراک قیمت غیرمتمرکز در اوراکل‌ها آغاز می‌شود. این یعنی آدا فایننس درواقع اولین فرآیند انحلال واقعا غیرمتمرکز را در صنعت کریپتو داراست.

معامله‌گران برای باز نگه داشتن موقعیت‌های اهرمی باید درصد مشخصی (105 درصد) از ارزش موقعیت را به عنوان وثیقه نگه دارند. در صورت عدم تحقق این درصد، موقعیت سرمایه‌گذار به شکل خودکار منحل خواهد شد. درواقع هر گونه سپرده، برداشت و معامله با مارجین متقاطع می‌تواند بر سطح وثیقه و درنتیجه سطح انحلال سرمایه فرد تأثیر بگذارد.

درخواست‌های مارجین در شبکه ADA Finance توسط ارائه‌دهندگان نقدینگی یا وام‌دهندگان پر می‌شوند. افراد می‌توانند سفارش‌های خود را به صورت دستی در بخش دیفای پلتفرم وام‌دهی آدا فایننس یا به طور مستقیم و با بهترین نرخ بهره ممکن در آدا فای سواپ ثبت کنند.

البته این احتمال وجود دارد که با گرفتن مارجین از طریق آدا فای سواپ، مدت زمان قراردادهای وام‌دهی متغیر باشد. اما کارمزد معاملات مارجین حدود 0.4 درصد خواهد بود که به شرح زیر توزیع می‌شود.

  • ·       0.3 درصد برای ارائه‌دهندگان نقدینگی آدا فای سواپ
  • ·       0.1 درصد هم برای پشتیبانی پلتفرم از معاملات مارجین
شبکه آدا فایننس و معاملات مارجین

ارائه نقدینگی به شبکه آدا فایننس

داشتن یک سرمایه‌گذاری غیرفعال که به طور خودکار و از طریق یک پلتفرم انجام شود، هرگز آسان‌تر از این نبوده است. فرد می‌تواند نقدینگی را به آدا فایننس ارائه دهد و این پلتفرم باقی کار را برای او انجام خواهد داد.

ADA Finance دفترچه‌های سفارش وام‌دهی را تا میزان 2 درصد روزانه و به طور خودکار برای کاربر تغذیه کرده و یا از وجوه برای اجرای انحلال استفاده می‌کند. 50 درصد از هزینه انحلال نیز بر اساس سهم ارائه‌دهندگان نقدینگی ADA Finance و به شکل منصفانه بین آن‌ها تقسیم خواهد شد.

آدا فای لانچ پد

آدا فای لانچ پد (ADAFi Launchpad) فضای لازم برای رشد پروژه‌های ساخته شده بر روی آوالانچ و کاردانو را فراهم می‌کند. یک پروتکل لانچ پد که به خوبی کار می‌کند، موجب ایجاد محیطی امن و سرشار از اعتماد برای جمع‌آوری سرمایه ارزهای دیجیتال خواهد شد.

عرضه اولیه صرافی غیرمتمرکز (Initial Dex Offering) یا IDO عرضه اولیه توکن‌هایی است که توسط پروتکل‌های تبادل غیرمتمرکز زیربنایی انجام و کنترل می‌شوند. این وجوه مشارکتی به منظور جلوگیری از کلاهبرداری و خروج از کشور ابتدا به آدا فای لانچ پد تخصیص داده می‌شوند. سپس این وجوه مشارکتی به تدریج در اختیار پروژه‌ها قرار می‌گیرند.

پروژه‌هایی که IDO خود را در آدا فای لانچ پد انجام می‌دهند، درواقع با شرایط و ضوابط تعیین شده توسط شبکه آدا فایننس نیز موافقت کرده‌اند. آن‌ها قبل از در دسترس قرار گرفتن برای رای‌گیری توسط سفیران ارز دیجیتال آدا فای (ADAFi) و شروع جمع‌آوری کمک‌ها، یک فرآیند بازرسی لازم را طی خواهند کرد. هر ماه نیز فقط حداکثر ۲ پروژه می‌توانند در آدا فای لانچ پد به جمع‌آوری سرمایه بپردازند.

ارائه نقدینگی به شبکه آدا فایننس

برنامه غیرمتمرکز ADA Finance

DAO مخفف «سازمان مستقل غیرمتمرکز» است و می‌توان آن را به عنوان یک پروتکل بلاکچین منبع باز هم توصیف کرد. این سازمان مستقل غیرمتمرکز توسط مجموعه‌ای از قوانین ایجاد شده توسط اعضای منتخب آن اداره می‌شود. این پروتکل می‌تواند اقدامات خاصی را بدون نیاز به واسطه و به طور خودکار انجام دهد.

جوایز ارز دیجیتال آدا فای هر ماه به عنوان برنامه بازخرید در سازمان غیرمتمرکز شبکه آدا فایننس توزیع می‌شود. به‌طورکلی 3 سطح DAO وجود دارد که کاربر با توجه به مقدار ارزهای دیجیتال آدا فای خود، در آن‌ها قرار داده می‌شود. هرچه سطح DAO یک کاربر بالاتر باشد، می‌تواند درآمد غیرفعال بیشتری هم کسب کند.

وقتی کاربران به مقدار و زمان هولد کردن سرمایه مورد نیاز رسیدند، می‌توانند سطح‌یابی DAO خود را به صورت دستی فعال کنند. توجه داشته باشید که وارد شدن به سطح‌یابی DAO می‌تواند ارزهای دیجیتال آدا فای مورد کاربر را برای مدتی قفل کند. کاربران فقط تا زمانی که دوره قفل سرمایه هنوز فعال است، می‌توانند سطح DAO خود را ارتقا بخشند.

شبکه آدا فایننس و برنامه غیر متمرکز

توکنومیک آدا فایننس

اطلاعات جامع توکنومیک یا اقتصاد توکنی اکوسیستم آدا فایننس به شرح زیر است.

  • برنامه وابسته: 50 ارز دیجیتال آدا فای برای شروع برنامه ارجاع شما مورد نیاز خواهد بود. 3 سطح نیز وجود دارد که با کمیسیون 10 درصد بازپرداخت خواهند شد.
  • برنامه DAO آدا فایننس: ابتدا باید مبلغ مورد نیازی از ارز دیجیتال آدا فای (AADA) را برای ادعای عنوان DAO خود به اشتراک بگذارید. هرچه سطح کاربر بالاتر باشد، در کنار بهره‌مندی از پاداش‌های سرمایه‌گذاری از اقتدار و مزایای بیشتری هم برخوردار می‌شود.
  • آدا فای لانچ پد: کاربران بر اساس میزان ارز دیجیتال آدا فای خود شانس سرمایه‌گذاری دارند. هرچه تعداد کوین‌ها بیشتر باشد، ردیف کاربر بالاتر است و شانس بیشتری خواهد داشت.
  • وام شبکه آدا فایننس: سود وام را می‌توان با ارز دیجیتال آدا فای نیز پرداخت کرد.
  • کل عرضه: 195,000,000 کوین آدا فای.

ارز دیجیتال آدا فای را چگونه و از کجا بخریم؟

آدا فای در تعدادی از صرافی‌های مهم ارز دیجیتال جهانی فهرست شده است. اما برخلاف سایر ارزهای دیجیتال اصلی، هنوز نمی‌توان آن را مستقیما با پول فیات خریداری کرد. با این حال، هنوز هم می‌توان این کوین را به راحتی و با بیت کوین، اتریوم، تتر و بایننس کوین خریداری کرد. سپس می‌توانید ارز دیجیتال آدا فای خود را به هر کیف پولی که می‌خواهید انتقال دهید.

شبکه آدا فایننس و ارز دیجیتال آدا فای

جمع‌بندی

شبکه آدا فایننس با اتصال وام‌دهندگان همتا به همتا به درخواست‌های مارجین در آدا فای سواپ، کمک شایانی به تکامل حوزه دیفای می‌کند. این شبکه فرصت‌های متعددی را برای کاربران فراهم می‌کند تا درآمدی غیرفعال را با ترکیب پرارزش‌ترین ویژگی‌های دیفای کسب کنند.

بیشتر بخوانید : تست هاوی (Howey Test) چیست و چه تاثیری بر ارزهای دیجیتال دارد؟

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x