همگام ماندن با تکنولوژی با دانستن لیست ارز دیجیتال

خانهمقالاتهمگام ماندن با...

آنچه می‌خوانید...

در سال‌های اخیر جمع و گروهی نیست که درباره ارز های دیجیتال در آن صحبت نشود. از افراد متخصص تا مردم عادی، حتی جوانان و نوجوانان به فکر ورود به بازار خریدوفروش ارزهای دیجیتال و تهیه سرمایه‌ای در این زمینه هستند. با این امید که با ذخیره آن برای چند سال آینده، یا تبدیل ارزها به یکدیگر سود خوبی به دست آوردند. اما چه تعداد ارز دیجیتال وجود دارد و نام و کارکرد آنها چیست؟ در این مقاله قصد داریم به توضیح لیست ارز دیجیتال و تعریف مختصری از بازارهای مالی بپردازیم. پس در ادامه با ما در فکت کوینز همراه باشید.

تعریف ارز دیجیتال و کارکرد آن

هر ارز دیجیتال مانند ارز عادی، یک واحد پول است که می‌توانیم به آن لقب پول الکترونیکی هم بدهیم. با این تفاوت که متعلق به کشور خاصی نبوده و پشتوانه طلا نیز ندارد. مانند صرافی‌های معمولی و قدیمی، امروزه صرافی‌های آنلاین برای ارز دیجیتال هم پا به میدان گذاشته اند. این صرافی‌ها انواع خدمات خریدوفروش ارزهای واقعی و دیجیتال و تبدیل آن‌ها به یکدیگر را برای مشتریان انجام می‌دهند.

- Advertisement -

اولین ارز دیجیتال رسمی که حتما نام آن به گوشتان خورده بیت‌کوین است که در سال 2009 توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو ابداع و عرضه شد. هویت واقعی این فرد تا کنون مشخص نشده و در پرده‌ای از ابهام قرار دارد. برای نگه‌داشتن ارزهای دیجیتال، نیاز به یک کیف پول دیجیتال دارید که مانند یک حساب بانکی کار می‌کند و محل ذخیره سرمایه شماست.

سایت‌های اینترنتی و صرافی‌های مختلف، امکان ایجاد یک کیف پول دیجیتال را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. اما همواره باید به این موضوع دقت کنید که برای دریافت این‌گونه خدمات، در صرافی‌ یا سایت‌های معتبر ثبت‌نام کنید. زیرا در این حوزه انواع کلاهبرداری نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

پس از بیت‌کوین ارزهای دیجیتال دیگری نیز معرفی و وارد بازارهای مالی شدند. لیست ارز دیجیتال سیاهه بلندبالایی است که در ادامه به ذکر نام برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

لیست ارز دیجیتال و ارزش آن‌ها

اتریوم یکی دیگر از ارزهای دیجیتال بسیار مطرح در بازارهای مالی است. ارزش ارزهای دیجیتال معمولا در مقایسه با دلار سنجیده می‌شود. در تاریخ درج این مقاله (مرداد ماه 1401)، هر بیت‌کوین در حدود 22.000 دلار و هر اتریوم در حدود 1500 دلار است. البته باید این نکته را یادآور شویم که بیت‌کوین در حال حاضر در دره سقوط خود قرار دارد. چرا که در حدود 9 ماه پیش، بالاترین ارزش تاریخی خود که در حدود 68000 دلار بود را تجربه کرد.

از دیگر ارزهای دیجیتال و ارزش حدودی آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارز دیجیتال

قیمت به دلار

قیمت به تومان

Tehter

1

32.651

USD Coin

1

32.651

BNB

225

7.320.028

Binance USD

1

32.648

Solana

33

1.086.952

Dogecoin

0.06

1.992

Dai

1

32,651

Tron

0.07

2,132

Shiba lnu

0.00001

0.326510

LEO Token

5.35

174,683

Avalanche

17

562,250

Wrapped Bitcoin

19,525

637,522,203

Polygon

0,056

17,996

Litecoin

48.5

1,581,941

FTX

24

788,848

OKB

12

392,792

ChainLink

6

197,865

Cronos

0.111

3,645

Stellar

0.01

3,355

Monero

124

4,063,743

و … .

امروزه برای انجام بسیاری از معاملات روزمره در بین مردم سراسر دنیا، از رمزارزها استفاده می‌شود. اما دولت‌های کمی وجود دارند که ارزهای دیجیتال و معامله با آنها را به رسمیت بشناسند. زیرا این معاملات کاملا محرمانه بوده و قابل‌پیگیری توسط هیچ نهادی نیستند. السالوادور یک کشور کوچک در امریکای مرکزی، اولین کشوری است که در سال 2021 میلادی بیت‌کوین را برای خرید کالاها و خدمات به رسمیت شناخته و قانونی اعلام کرد. ارز رسمی حال حاضر این کشور دلار امریکا است.

در ابتدای ظهور ارزهای دیجیتال از آن‌ها برای پول‌شویی و معاملات خلاف مثل خریدوفروش اسلحه استفاده می‌شد. آدم‌ربایان و سایر مجرمین نیز برای جلوگیری از پیگیری شدن توسط پلیس، کلیه معاملات خود را از طریق مبادله ارزهای دیجیتال انجام می‌دادند.

اما با گذر زمان استفاده از این ارزها بسیار عمومی شد. تا جایی که شاید امروزه شما بتوانید هزینه آرایشگر خود را نیز با ارز دیجیتال به حساب او واریز کنید. در لیست ارز دیجیتال نام‌های دیگری مثل تِتِر، BNB، کاردانو، سولانا، دوج‌کوین، کو کوین و بسیاری از اسامی دیگر به چشم می‌خورد

 لیست ارز دیجیتال
لیست ارز دیجیتال

نحوه ورود به بازارهای مالی و معامله در آن‌ها

برای ورود به بازارهای مالی همان‌طور که قبلا اشاره کردیم، در آغاز نیاز است که به یک سایت یا صرافی آنلاین معتبر مراجعه کرده و برای خود یک کیف پول دیجیتال بسازید. سپس با واریز پول واقعی به شکل ریال، دلار یا هر ارز دیگری که در اختیار دارید به حساب صرافی، اقدام به خرید ارز دیجیتال دلخواه خود کنید. در آخر آدرس کیف پول دیجیتال خود را که یک آدرس اینترنتی است، به صرافی می‌دهید. آن‌ها هم معادل پول واریزی شما، ارز موردنظر خریداری شده را به کیف پول دیجیتالتان واریز می‌کنند.

برای رسیدن به سود مالی در این حوزه، مثل تمام بازارهای مالی دیگر باید بدانیم که چه زمانی مناسب‌ترین وقت خرید یا فروش یک ارز خاص است. هر انسان عاقلی می‌داند که اگر بتواند در قیمت پایین ارزی را خریداری کرده و سپس در قیمت بالاتری آن را بفروشد، سود خوبی خواهد کرد. اما چگونه بفهمیم اوج و فرود قیمت ارزها کجاست؟

جواب این سؤال بسیار ساده است. آموزش حرفه‌ای! برای یادگیری و موفقیت در هر حوزه، نیاز است معلم خوبی داشته باشیم. لیست ارز دیجیتال آن‌قدر طولانی و متنوع است که برای هر فردی در آغاز ورود به این حوزه شاید گیج‌کننده باشد. هیچ‌گاه تصور نکنید که معامله در بازارهای مالی ساده بوده و باتجربه می‌توان به نتایج عالی دست‌یافت. تجربه شاید آموزش‌دهنده خوبی باشد اما بدون دانش تخصصی، به قیمتی خیلی گزاف تمام می‌شود و در این حوزه حتی منجر به ازدست‌دادن کل سرمایه خواهد شد.

آموزش حرفه‌ای در زمینه کریپتوکارنسی و بازار ارزهای دیجیتال

خوشبختانه در سال‌های اخیر با فراگیر شدن مبحث ارزهای دیجیتال و سودهای خوبی که با معاملات صحیح نصیب برخی معامله‌گران شده است، بازار این مبادلات داغ است. در همین راستا مدرسان زیادی نیز در این حوزه شروع به فعالیت کرده‌اند. با گشت‌وگذار اندکی در اینترنت و به‌خصوص اینستاگرام، می‌توان صفحات زیادی را یافت که آموزش‌های آنلاین و حضوری تخصصی در این حوزه در اختیار کاربران قرار می‌دهند. از آن جمله می‌توان به سایت و صفحه اینستاگرامی فکت کوینز اشاره کرد.

سایت و صفحه اینستاگرام این مجموعه یک مرجع خبری، آموزشی و تحلیلی بسیار جامع و کامل و پرکاربرد است. بسیاری از مطالب آن به اطلاعات مفید و آموزش‌های رایگان در حوزه ارزهای دیجیتال و بازارهای مالی اختصاص دارد. می‌توانید با بهترین پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال، اشتباهات خطرناک در بازار، بهترین زمان خریدوفروش رمزارزها و بسیاری مباحث دیگر آشنا شوید. همچنین لیست ارز دیجیتال و قیمت‌های لحظه‌ای آن‌ها از طریق این مجموعه در دسترس است.

کلام آخر| لیست ارز دیجیتال

بازارهای مالی دیجیتال و سودهای گاه کلانی که در این حوزه ممکن است نصیب معامله‌گران شود، برای هر فردی جذاب است. اما همواره باید به این نکته توجه کنیم که هر قله‌ای دره‌ای دارد و هر سودی نیز ممکن است ضرری داشته باشد.

ورود به هر حوزه جدید و فعالیت در آن بهتر است با آموزش‌های حرفه‌ای همراه باشد. مخصوصا در جایی که پای سرمایه و پول در میان است. پس اگر به دانستن تخصصی لیست ارز دیجیتال و فعالیت ماهرانه در این حوزه علاقه‌مند هستید، توصیه اکید ما استفاده از دوره‌های آموزشی حرفه‌ای است. چند تا از بهترین‌های آن‌ها را می‌توانید در سایت فکت کوین پیدا کنید. آینده در دستان تکنولوژی و ارزهای دیجیتال است. پس با دیدن آموزش‌های صحیح سعی کنید از دنیای جدید عقب نمانید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان