گزارش کوین بیس: هولدرهای بلند مدت بیت کوین در زمان سقوط بازار به هولد کردن ادامه دادند

خانهاخبارگزارش کوین بیس:...

آنچه می‌خوانید...

آخرین گزارش ماهانه کوین بیس از وضعیت بازار، نشان می‌دهد که هولدرهای بلند مدت بیت کوین در زمان سقوط بازار کریپتو دارایی های خود را به فروش نرسانده‌اند و در حقیقت فروش های سنگین از سمت هولدرهای کوتاه مدت ایجاد شده است.

فعالیت ماینرها و شرکت های بزرگی که به منظور پرداخت هزینه ها و وام های خود مجبور به فروش و ایجاد نقدینگی شدند، نشان می‌دهند که در حقیقت با یک بحران خاص مربوط به کریپتو مواجه نیستیم و بیشتر ریسک اعتباری در این صنعت وجود دارد.

- Advertisement -

معتقدین واقعی در حال هولد کردن هستند

گزارش کوین بیس به وضعیت کلی بازار و بیت کوین در ماه ژوئن پرداخته است. بر اساس این گزارش، رفتار بیت کوین در ماه ژوئن نشانه هایی مبنی بر رسیدن به کف قیمتی را نشان می‌دهد. بر اساس داده های درون زنجیره ای، حدود 77% از هولدرهای بیت کوین افرادی هستند که در شش ماه گذشته نیز دست به فروش دارایی های خود نزده‌اند.

چنین چیزی نشان دهنده افزایش قدرت هولدرهای بلند مدت بیت کوین نسبت به چرخه قبلی در دسامبر 2017 است. در گزارش به چنین اتفاقی به منزله یک اندیکاتور مثبت برای معتقدین واقعی به بیت کوین یاد شده است. افرادی که در زمان های سخت به جای افزودن به فشار فروش به هولد کردن ادامه می‌دهند.

بحران اعتباری در بازار کریپتو

نکته قابل توجه درباره حمام خون بازار آن است که در وهله اول افزایش نرخ بهره و سپس شرکت های کریپتویی با لوریج های بسیار بالا و در نهایت نیز مجبور شدن ماینرها به فروش دارایی های خود از ترس لیکوئید شدن باعث سقوط بازار شده است.

در این گزارش آمده است که وام دهندگان امور مالی متمرکز در زمان رشد بازار وام های کوتاه مدت خود را افزایش داده‌اند. آنها از پروتکل های دیفای وام های سنگین دریافت کرده و سپس به دیگر شرکت ها با بهره های بالاتر وام داده‌اند. برخی از این شرکت ها با عدم تطابق زمانی و بازگویی در حساب های خود مواجه شده‌اند.

این حرکت دومینو وار ادامه پیدا کرد تا زمانی که بازار با یک اصلاح قدرتمند همراه شد و ترس شدیدی جامعه را فرا گرفت. به ویژه، معاملات OTC عمدتاً مسئول فشار نقدینگی بودند که باعث معاملات مارجین دار یا  یا بازگشت مستقیم برخی از وام‌ها می‌شد. پلتفرم های OTC قصد داشتند با قرض کردن مبالغ بدون پشتوانه ترازنامه های مالی خود را گسترش دهند و معاملات خود را نیز تسهیل بخشند.

مطلب مفید: ویجر(Voyager) و توکن VGX چیست؟

چنین وام های بدون پشتوانه ای بر اساس داده های اعتباری پلتفرم ها در درون زنجیره و بیرون از زنجیره ها ایجاد می‌شد. در نتیجه هنگام فرا رسیدن زمان بازپرداخت وام ها، این پلتفرم ها مجبور بودند به کاربران خود بازه بزرگ تری از عرضه و تقاضا یا حجم های پایین تری از معاملات را نشان دهند.

با تشدید بحران اعتباری، ماینرهای عمومی که وام‌های هنگفتی را توسط دارایی های بیت‌کوین یا ماشین‌های ماینینگ در طول بازار صعودی گرفته بودند، مجبور به فروش دارایی های خود در هنگام سقوط بازار کریپتو شدند. در این گزارش آمده است:

«حتی اگر قرار بود قیمت بیت کوین به 10000 دلار برسد، آنها باید روزانه 16 عدد BTC را به فروش می‌رساندند تا گپ ایجاد شده را پر کنند. بدین ترتیب ماینرها همچنان حداقل 120 روز دوام خواهند آورد. ما معتقدیم چنین تاثیری روی قیمت با توجه به میانگین حجم معاملات 6 میلیارد دلاری در روز کمی دور از ذهن باشد.

نگرانی درباره استیبل کوین ها

همزمان با افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به منظور مقابله با تورم، سرمایه گذاران نیز در حال خارج کردن سرمایه های خود از پروتکل های دیفای هستند و به دنبال سود در امور مالی سنتی هستند. تاثیر این اتفاق را می‌توان در کاهش ارزش بازار استیبل کوین ها به وضوح مشاهده کرد. از ماه مه تا ژوئن، ارزش این بازار از 162 میلیارد دلار به 149 میلیارد دلار سقوط کرده است.

تا به اینجای کار به نظر می‌رسد 12.6 میلیارد دلار از بازار کریپتو خارج شده است و سرمایه گذاران برای کسب سود به دنبال جایگزین هستند. با توجه به افزایش تورم در ماه ژوئن و احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو، انتظار می‌رود کاهش ارزش بازار استیبل کوین ها ادامه دار باشد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان