هکر اویلر فایننس تمام سرمایه مسروقه را به پروتکل بازگرداند

خانهاخبارهکر اویلر فایننس...

آنچه می‌خوانید...

اویلر فایننس، پروتکل وام‌دهی در دیفای ماه گذشته مورد حمله هکری فلش لون قرار گرفت و 196 میلیون دلار از سرمایه‌های خود را از دست داد. پس از آن اما موفق شد هکر را در 25 روز راضی کند تا سرمایه مسروقه را به حساب پروتکل بازگرداند. نتیجه این اتفاق قابل‌توجه بود و هکر اویلر فایننس درنهایت با انجام کار درست، تمام مبلغ قابل بازگردانی را به حساب پروتکل بازگرداند.

تمام سرمایه اویلر فایننس به پروتکل بازگشت

به نقل از کوین تلگراف، روز 13 مارس، هکر اویلر فایننس موفق شد با انجام چندین تراکنش، میلیون‌ها دلار توکن مختلف از جمله دای، یو اس دی سی، رپد بیت کوین و اتریوم استیک شده را به سرقت ببرد. درنتیجه این حمله هکری، ارزش کل قفل شده اویلر فایننس از 311 میلیون دلار به 10.37 میلیون دلار سقوط کرد. درنهایت نیز 11 پروتکل دیفای مانند بالانسر، یرن فایننس و … سرمایه‌ها را مسدود کردند یا از دست دادند.

سرمایه مسروقه اویلر فایننس

روز بعد، اویلر اقدامات احتیاطی را صورت داد و در اولین گام، ماژول توکن آسیب‌پذیر و قابلیت اهدایی پروتکل را متوقف کرد. پس از آن با شرکت‌های امنیتی همکاری کرد تا ریشه این حمله هکری را پیدا کند. هم‌زمان با این اقدامات، تیم پروتکل از برقراری ارتباط با هکر برای دریافت پاداش در ازای بازگرداندن سرمایه خبر دادند.

مطلب مفید: بلاک تریس (Blocktrace) چیست؟ معرفی کامل ربات رابی (Robby the Robot)

در ادامه اویلر فایننس به هکر اعلام کرد که باید 90% از سرمایه را بازگرداند و تهدید کرد که جایزه‌ای 1 میلیون دلاری برای دریافت هر اطلاعی از وی تعیین خواهد کرد. بر اساس این معامله، هکر می‌توانست 19.6 میلیون دلار از سرمایه مسروقه را برای خود نگه دارد.

در حالی که به مدت چند روز ارتباط میان هکر اویلر فایننس و پروتکل قطع شد و مایکل بنتلی، مدیرعامل پلتفرم جایزه‌ای را علیه وی تعیین کرد، هکر در تاریخ 25 مارس فرایند بازگردانی سرمایه را آغاز کرد و در چند تراکنش بخش زیادی از وجوه را به حساب پروتکل واریز کرد.

23 روز پس از حمله و در تاریخ 4 آوریل، اویلر فایننس در یک پست توییتری اعلام کرد که تمام سرمایه قابل بازگشت به پروتکل بازگردانده شده است و به همین دلیل جایزه 1 میلیون دلاری تعیین شده نیز برداشته می‌شود. این پروتکل افزود که هکر کار درست را انجام داد و تمام وجوه را بازگرداند به همین دلیل کمپین پاداش 1 میلیون دلاری از این پس اطلاعات جدیدی را نمی‌پذیرد.

توییت اویلر

گفتنی است که در آخرین تراکنش، هکر اویلر فایننس، 12 میلیون دلار استیبل کوین دای و 10580 اتریوم را در چند تراکنش به حساب پروتکل واریز کرد. در همین حین، تلاش‌های پلتفرم برای بازگردانی وجوه نیز با تمجید اعضای جامعه همراه بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان