هکر اویلر فایننس بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از وجوه مسروقه را بازگرداند

خانهاخبارهکر اویلر فایننس...

آنچه می‌خوانید...

داده‌های آنچین نشان می‌دهند که هکر پروتکل وام‌دهی اویلر فایننس در دیفای که در هفته‌های گذشته 196 میلیون دلار از سرمایه‌های پلتفرم را به سرقت برده بود، در حال بازگرداندن وجوه است. روز گذشته، این هکر در یک تراکنش 51 هزار اتریوم به ارزش تقریبی 88 میلیون دلار را بازگرداند.

هکر اویلر فایننس بیشتر وجوه را بازگرداند

به نقل از کوین تلگراف، پس از این تراکنش و در همان روز تراکنش دیگری به ارزش 7700 اتریوم یا 13 میلیون دلار صورت گرفت تا بدین ترتیب هکر اویلر فایننس بیشتر سرمایه مسروقه را بازگردانده باشد. گفتنی است که وی هفته گذشته نیز در تراکنشی حدود 5.4 میلیون دلار از وجوه را به حساب توسعه‌دهندگان پلتفرم بازگردانده بود. علیرغم این اقدامات باید اشاره داشت که هکر هنوز کنترل بخشی از سرمایه‌های مسروقه را در اختیار دارد.

روز 13 مارس، هکری موفق شد تا با انجام چندین تراکنش پشت سر هم حدود 196 میلیون دلار را در یک حمله فلش لون یا وام سریع به سرقت ببرد. گفتنی است که این حمله تبدیل به بزرگ‌ترین حمله دیفای در سال 2023 شد. سرمایه به سرقت رفته نیز شامل 8.8 میلیون استیبل کوین دای، 849 هزار رپد بیت کوین، 85 میلیون اتریوم استیک شده و 34 میلیون یو اس دی سی می‌شدند.

مطلب مفید: اولین تراکنش بیت کوین چگونه انجام شد؟ آغازگران این انقلاب بزرگ چه کسانی بودند؟

چند روز پس از حمله، هکر به پروتکل اویلر فایننس یک پیام آنچین ارسال کرد و خواستار توافق با آن شد. هکر اشاره داشت که قصد دارد کار را برای افراد تحت تأثیر حمله آسان کند و قصد ندارد سرمایه‌ای که به وی تعلق ندارد را نگه دارد. به همین دلیل به دنبال ارتباط امن با پروتکل برای رسیدن به توافق و بازگرداندن سرمایه است.

باید اشاره داشت که پیش از این پیام‌ها، اویلر فایننس به خواستار مذاکره شده بود و به هکر گفته بود که به‌منظور مواجه نشدن با اقدامات قانونی باید 90% سرمایه در کمتر از 24 ساعت به پروتکل بازگردانده شود. پس از آنکه هیچ خبری در این راستا منتشر نشد، اویلر پاداشی 1 میلیون دلاری را برای هر اطلاعی که از هکر در دسترس باشد، ارائه داد.

شرکت امنیتی پک شیلد در گزارشی مدعی شد که هکر یک تراکنش 100 اتریومی را نیز به حساب یکی از قربانیان احتمالی پروتکل داشته است. بررسی‌های بیشتر نشان می‌دهد که آدرس دریافت‌کننده این مبلغ در یک پیام آنچین از هکر اویلر فایننس خواسته بوده تا پس‌انداز زندگی وی را بازگرداند و به نظر هکر این کار را انجام داده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان