هکر صرافی FTX بخشی از سرمایه مسروقه را به صرافی OKX انتقال داد

خانهاخبارهکر صرافی FTX...

آنچه می‌خوانید...

هکر صرافی FTX که در بحبوحه بحران‌های این پلتفرم موفق شد 450 میلیون دلار سرمایه را از این صرافی رمز ارزی به سرقت ببرد به منظور پولشویی سرمایه‌ها، همچنان در حال انتقال دادن آنها است.

به نقل از کوین تلگراف، ZachXBT، تحلیلگر حوزه بلاکچین به تازگی مدعی شده است که هکر صرافی FTX بخشی از سرمایه مسروقه را پس از استفاده از میکسر بیت کوین ChipMixer به صرافی OKX انتقال داده است. به گزارش این تحلیلگر، حداقل 225 بیت کوین به ارزش 4.1 میلیون دلار به این صرافی انتقال داده شده است.

توییت zachXBT

هکر صرافی FTX سرمایه‌ها را به OKX انتقال داد

وی اشاره داشت که هکر ابتدا در روز 20 نوامبر پس از استفاده از پل رن (Ren Briddge) بیت کوین‌ها را وارد چیپ میکسر کرده است. ZachXBT در گزارش خود اشاره داشت که شاهد الگویی بوده که در آن آدرس‌های مختلف از طریق این میکسر سرمایه‌ها را دریافت می‌کرده‌اند. به گفته وی، هر یک از آدرس‌ها از الگوی مشابهی پیروی می‌کردند که در آن شاهد برداشت از میکسر بودیم. پس از این اقدام، 50% سرمایه به صرافی OKX واریز می‌شد و 50% دیگر نیز پولشویی می‌شد.

مطلب مفید: پلتفرم وام‌دهی الکمیکس (Alchemix) چیست؟

در پی این گزارش، مدیر صرافی OKX در پستی تویتری اشاره داشت که صرافی از وضعیت آگاه شده و جریان نقدینگی در کیف پول را بررسی خواهد کرد.

روز 12 نوامبر و درست پس از اعلام ورشکستگی فصل 11 صرافی FTX، هکر این پلتفرم کار خود را انجام داد. در آن زمان برآورد شد که از 663 میلیون دلار سرمایه خارج شده از صرافی، 477 میلیون دلار آن در پی حمله هکری رخ داده و به سرقت رفته است. باقی سرمایه نیز به نظر به فضای ذخیره‌ای پلتفرم منتقل شده است.

روز 20 نوامبر، هکر صرافی FTX انتقال سرمایه‌ها را با اتریوم و به آدرسی جدید آغاز کرد. پس از حمله، این هکر به 27امین هولدر بزرگ اتریوم نیز تبدیل شد اما پس از با فروش 50 هزار توکن رتبه خود را از دست داد.

باید اشاره داشت که سرقت سرمایه در یک زمان از صرافی FTX و FTX.US علیرغم مستقل بودن این دو پلتفرم به یکی از موضوعات داغ و مورد بحث در حوزه کریپتو تبدیل شد. همچنین بسیاری از اعضای جامعه معتقدند که حمله هکری کار یکی از اعضای داخلی صرافی بوده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان