هکر منگو مارکتس با اتهام دستکاری بازار دستگیر شد

خانهاخبارهکر منگو مارکتس...

آنچه می‌خوانید...

آوراهام آیزنبرگ (Avraham Eisenberg)، معامله‌گر ارز دیجیتالی که موفق شده بود در ماه اکتبر از طریق دستکاری قیمت توکن MNGO، بیش از 110 میلیون دلار از صرافی غیرمتمرکز منگو مارکتس (Mango Markets) به سرقت ببرد، به اتهام دستکاری بازار توسط مقامات پورتوریکو دستگیر شد.

به گزارش د بلاک، دستگیری آیزنبرگ به دنبال شکایت علیه وی و طرح اتهاماتی در دادگاه منطقه‌ای ناحیه جنوبی نیویورک اتفاق می‌افتد. اف‌بی‌آی (FBI)، آیزنبرگ را به کلاهبرداری در زمینه کالا و همچنین دستکاری بازار متهم کرده است.

- Advertisement -

در ماه اکتبر، این هکر با رهبری تیمی موفق شد با دستکاری قیمت توکن MNGO، حدود 114 میلیون دلار به سرقت ببرد. در طول این فرآیند، آیزنبرگ یک پوزیشن معاملاتی بزرگ برای توکن MNGO ایجاد کرد که باعث افزایش قیمت 1300 درصدی آن شد. رشد مصنوعی قیمت این امکان را برای آیزنبرگ فراهم کرد تا بتواند توکن‌های دیگر با مارکت کپ بالاتر و همچنین قیمت پایدارتر را بدون اینکه نیاز به بازپرداخت باشد، وام بگیرد.

بیشتر بخوانید:‌ منگومارکت (Mango Market)؛ ستاره‌‌ درخشان بلاک چین سولانا!

پس از این حمله، وی علنا به این سرقت اعتراف کرد و با افشای هویت خود و مدعی شد تمامی اقداماتش قانونی بوده و در بازار آزاد صورت گرفته است. وی در این رابطه گفت:

از پروتکل همانطور که طراحی شده بود، استفاده کردم، در حالی که ممکن است تیم توسعه به طور کامل عواقب تنظیم پارامترها به شکل کنونی را پیش‌بینی نکرده باشند.

پس از این اتفاق، تیم توسعه منگو مارکتس به این هکر اجازه داد 47 میلیون دلار از وجوه مسروقه را به عنوان پاداش پیش خود نگه دارد و 67 میلیون دلار دیگر را باز پس گرفت.

برندون راز (Brandon Racz)، مامور FBI در شکایت مطرح‌شده علیه آیزنبرگ اظهار داشت:

به دلیل برداشت‌ها از این صرافی، سایر سرمایه‌گذارانی که در منگو مارکتس سپرده داشتند، همه یا بخشی از دارایی خود را از دست داده‌اند.

راز معتقد است آیزنبرگ از غیرقانونی بودن اقداماتش مطلع بوده چراکه یک روز پس از این حمله بزرگ، از آمریکا به اسرائیل رفته است.

وی در این رابطه گفت:

بر اساس زمان پرواز، به نظر می‌رسد این سفر در تلاش برای جلوگیری از دستگیری توسط مجریان قانون به دنبال دستکاری بازار صورت گرفته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان