هکر صرافی ترانزیت سواپ، 70 درصد سرمایه مسروقه را بازگرداند

خانهاخبارهکر صرافی ترانزیت...

آنچه می‌خوانید...

روز 1 اکتبر و همانطور که پوشش داده شد، صرافی غیرمتمرکز ترانزیت سواپ مورد حمله هکری قرار گرفت و 23 میلیون دلار از سرمایه های خود را از دست داد. با این حال واکنش سریع برخی از شرکت های امنیت بلاک چینی به این صرافی کمک کرد تا بتواند حدود 70% از مبلغ به سرقت رفته را بازگرداند.

این صرافی روز 1 اکتبر به دلیل وجود باگی داخلی در قرارداد سواپ خود مورد حمله هکرها قرار گرفت و سرمایه های خود را از دست داد. پس از آن، تیم پلتفرم و چندین شرکت امنیتی مانند پک شیلد و اسلومیست به سرعت دست به کار شدند و سعی کردند IP هکر، آدرس ایمیل و آدرس هایی درون زنجیره ای وی را پیدا کنند.

- Advertisement -

به نظر می‌رسد این تلاش ها در نهایت به ثمر نشسته و ترانزیت سواپ در کمتر از 24 ساعت پس از حمله در بیانیه ای اشاره داشت که هکر 70% مبلغ به ارزش تقریبی 16.2 میلیون دلار را بازگردانده است. بنابر داده های اتراسکن و BscScan، سرمایه بازگشتی در قالب توکن های اتریوم و BNB بوده است.

توییت ترانزیت سواپ

تیم ترانزیت سواپ در آخرین به روزرسانی خود از وضعیت اشاره داشت که در حال جمع آوری داده در رابطه با کاربرانی است که سرمایه خود را از دست داده‌اند. این پروژه همچنین در حال ایجاد فرمول و برنامه ای است که بتواند خسارت کاربران را جبران کند. با این حال تیم صرافی گفته است که همچنان تمرکز خود را روی بازگرداندن 30% دیگر سرمایه ها گذاشته است.

مطلب مفید: شبکه بلوزل (Bluzelle)؛ بلاکچین مبتنی بر کازماس برای گیم فای

در حال حاضر، شرکت های امنیتی و تیم های پروژه همگی در حال بررسی حمله و برقراری ارتباط با هکر از طریق ایمیل ها و روش های درون زنجیره ای هستند. بنابر بیانیه ترانزیت سواپ، تیم این پروژه تمام تلاش خود را خواهد کرد تا کل سرمایه را بازگرداند.

شرکت امنیت سایبری اسلومیست در بررسی اتفاق رخ داده اعلام کرد که هکر از آسیب پذری در کد قرارداد هوشمند ترانزیت سواپ سوء استفاده کرده است که مستقیما با قابلیت انتقال توکن ها در ارتباط بوده است. این آسیب پذیری باعث شده تا توکن های کاربران مستقیما به آدرس هکر منتقل شوند. در ادامه بیانیه اسلومیست آمده است:

«دلیل اصلی حمله آن است که پروتکل ترانزیت سواپ به صورت جدی داده های کاربران را هنگام سواپ توکن ها بررسی نمی‌کند. چنین چیزی منجر به ایجاد درخواست های دلخواه خارجی می‌شود. هکر از همین موضوع استفاده کرد تا بتواند توکن های مورد تایید صرافی را به سرقت ببرد.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان