هک یکی از آدرس های ساخته شده به وسیله پروتکل پروفنیتی؛ 1 میلیون دلار به سرقت رفت

خانهاخبارهک یکی از...

آنچه می‌خوانید...

حملات هکری همچنان یکی از معضلات و مشکلات حوزه دیفای محسوب می‌شوند و به تازگی یک آدرس ویژه ساخته شده توسط مولد آدرس پروفنیتی نیز به قربانی های جدید این حوزه اضافه شده است. گفتنی است که از ابتدای سال تاکنون حدود 1.6 میلیارد دلار سرمایه های دیفای توسط حملات هکری به سرقت رفته است.

بنابر هشداری که شرکت امنیت بلاک چین پک شیلد روز گذشته منتشر کرد، یک هکر موفق شده 732 اتریوم به ارزش تقریبی 950 هزار دلار را از یک آدرس ویژه که توسط آدرس ساز پروفنیتی در اتریوم ساخته شده به سرقت ببرد. پس از خالی کردن این کیف پول، هکرها سرمایه های مسروقه را وارد میکسر تازه تحریم شده تورنادو کش کردند.

- Advertisement -
توییت پک شیلد

آدرس های ویژه آدرس های کیف پول رمز ارزی سفارشی هستند که از حروف و کاراکترهای خاصی تشکیل می‌شوند که صاحب کیف پول آنها را انتخاب می‌کند. با این حال و با توجه به حملات اخیر، امنیت این آدرس های ویژه به موضوع پر بحثی در میان اعضای جامعه تبدیل شده است.

روزهای ابتدایی ماه سپتامبر، صرافی تجمیع کننده غیرمتمرکز وان اینچ در هشداری به اعضای جامعه گفت که اگر از پروفنیتی برای تولید آدرس خود استفاده کرده‌اند، باید بدانند که کیف پول های آنها در خطر قرار دارد.

این صرافی از هولدرهای ارزهای دیجیتال که از این پروتکل برای تولید آدرس های خود استفاده کرده بودند درخواست کرد تا هر چه سریع تر سرمایه های خود را منتقل کنند. بنابر داده های این صرافی، این مولد آدرس های ویژه از یک بردار 32 بیتی برای کلیدهای خصوصی 256 بیتی استفاده می‌کند که به معنای امنیت ضعیف آن است.

مطلب مفید: پلتفرم XGo Superfluid؛ نسل بعدی استیکینگ

در پی اعلامیه وان اینچ، ZachXBT، یک محقق حوزه بلاک چین اعلام کرد که تاکنون هکرها از این آسیب پذیری استفاده کرده و حدود 3.3 میلیون دلار ارزهای دیجیتال را به سرقت برده‌اند.

گفتنی است که در روزهای اخیر علاوه بر این آدرس ویژه و آسیب پذیری پروفنیتی، بازارساز خودکار وینترمیوت نیز مورد حمله هکری قرار گرفت و 160 میلیون دلار از سرمایه های آن به سرقت رفت. بر اساس داده ها، به نظر می‌رسد آسیب پذیری در کیف پول های داغ شرکت و دستکاری یک باگ در قرارداد هوشمند باعث صورت گرفتن این حمله شده است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

  1. سلام خسته نباشید من بنده اسمم مهدی تمام هکری های گوشی و فالور اینیستا و خیلی ترفند های مخفی گوشی را بلدم هر کی خواست در خدمتم.

    آیدی تلگرام =@**_t**aa
    آیدی روبیکا=@***i1_t**na
    شماره تلفن=099404***

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان