top banner adv

حساب توییتری پروژه NFT آزوکی (Azuki) هک شد

حساب توییتری پروژه NFT آزوکی (Azuki) هک شد
0
بازدید : 7552

حساب توییتری پروژه آزوکی (Azuki) در حوزه NFTها که از محبوبیت خاصی نیز میان اعضای جامعه برخوردار است به‌تازگی هک شده و هکرها موفق شده‌اند با استفاده از یک لینک مخرب و خالی کننده کیف پول‌های رمز ارزی بیش از 750 هزار دلار استیبل کوین یو اس دی سی را به سرقت ببرند. گفتنی است که کلاه‌برداران در این لینک وعده دریافت یک قطعه زمین در متاورس The Garden متعلق به این پروژه را دادند.

هک توییتر پروژه NFT آزوکی (Azuki)

بیشتر بخوانید : ویرجیل گریفیت توسعه‌دهنده اتریوم دوباره بازداشت شد

به نقل از کوین تلگراف، در فاصله 30 دقیقه پس از هک شدن توییتر و پست شدن این لینک مخرب، 751321 دلار تنها از یک کیف پول به سرقت رفته است. داده‌های اتراسکن همچنین نشان می‌دهد که هکرها موفق شده از کیف پول‌های دیگر و هولدرهای NFTها حدود 6752 دلار سرمایه را به سرقت ببرند.

روز گذشته و پس از این اتفاق، امیلی رز، مدیر اجتماعی این پروژه NFT محبوب و الهام گرفته از انیمه در توییتر خود اعلام کرد که آزوکی هک شده و از کاربران خواست تا در لینک‌های ارسالی این حساب کلیک نکنند.

در رابطه با این حمله، مدیر محصولات و مدیر بخش اجتماعی پروژه نیز در فضای توییتر اشاره داشت که کلاه‌برداران پس از به کنترل گرفتن حساب توییتری آزوکی لینکی را پست کرده‌اند که کلیک روی آن باعث دسترسی به کیف پول کاربران و سرقت از آن می‌شود.

وی از کاربران خواست تا زمانی که تیم پروژه تلاش می‌کند تا کنترل حساب را در دست بگیرد، مراقب باشند. گفتنی است که چند ساعت پس از این حادثه، آزوکی در یک پست توییتری اعلام کرد که کنترل حساب توییتری را پس گرفته است.

مطلب مفید: تحلیل تاثیر اقتصاد کلان بر ارز دیجیتال در سال 2023

بیشتر بخوانید : هشدار کارشناسان درباره حملات فیشینگ مجرمان سایبری به پلتفرم و کاربران استپن

توییت آزوکی

لیز یانگ، مدیر شرکت چیرو لبز، توسعه‌دهنده این پروژه NFT در مصاحبه‌ای با کوین تلگراف توضیح داد که تیم آزوکی با توییتر در تماس است و در حال انجام بررسی‌های بیشتر است و پس از دریافت اطلاعات بیشتر، آن را با جامعه به اشتراک خواهد گذاشت. هم‌بنیانگذار پلتفرم Wallet Guard نیز اشاره داشت که مهم نیست یک حساب رسمی یا تأیید شده است، کاربران باید نسبت به تمامی حساب‌ها و تا زمانی که خلاف آن ثابت شود، مشکوک رفتار کنند.

بیشتر بخوانید : استیبل کوین آکالا 99 درصد سقوط کرد!

ازنظر وی شکاک بودن در فضای وب 3 بسیار بهتر از اعتماد کردن است. پس از باز پس‌گیری کنترل حساب، آزوکی از کاربران خود خواست تا برای تأیید اعلامیه‌ها فقط یک حساب را بررسی نکنند و تأییدیه کاملی را از طریق دیگر کانال‌ها و راه‌های ارتباطی با پروژه بگیرند.

باید اشاره داشت که در روزهای اخیر علاوه بر این پروژه، حساب توییتری پلتفرم رابین‌هود نیز هک شد. هکرها از کاربران خواستند تا 0.0005 دلار برای توکنی با نام RBH پرداخت کنند. مدیر محصولات صرافی کوین بیس در توییتر اشاره داشت که تا قبل از پاک شدن توییت کلاه‌برداری، حداقل 10 نفر از کاربران پلتفرم رابین‌هود 1000 دلار از این توکن جعلی را خریداری کردند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

بیشتر بخوانید : استخراج 90 درصد بیت کوین ها؛ تنها 10 درصد عرضه باقی مانده است

بیشتر بخوانید : اولین پنجره SEC؛ احتمال پذیرش ETF اسپات بیت کوین در ۸ روز آینده

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x