هک حساب توییتری صرافی Gate.io؛ کاربران مراقب دارایی‌های خود باشند

خانهاخبارهک حساب توییتری...

آنچه می‌خوانید...

هکرها به تازگی کنترل حساب رسمی صرافی رمز ارزی Gate.io در توییتر را در اختیار گرفته و 1 میلیون کاربر این پلتفرم را در ریسک از دست رفتن سرمایه‌هایشان قرار داده‌اند. به گزارش کوین تلگراف، هکرها پس از این اتفاق، اقدام به کلاهبرداری از طریق توزیع و هدیه دادن استیبل کوین تتر کرده‌اند.

رسانه‌های اجتماعی به عنوان موثرترین روش برای ارتباط میان اعضای جامعه ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. در نتیجه، هک کردن حساب‌های رسمی و تایید شده پلتفرم‌های مختلف برای کلاهبرداری از کاربران آنها به شدت در چند وقت اخیر افزایش داشته است. به تازگی هکرهای ناشناس کنترل حساب Gate.io را بدست گرفتند و URL وبسایت را به gate.com تغییر دادند. گفتنی است که این وبسایت جعلی و کلاهبرداری است و خود را جای وبسایت اصلی صرافی زده است.

- Advertisement -
آدرس تقلبی وبسایت Gate.io
آدرس تقلبی وبسایت

این وبسایت جعلی به صورت فعال در حال تبلیغ تقلبی توزیع 500 هزار استیبل کوین تتر میان کاربران است و از آنها می‌خواهد کیف پول‌های خود مانند متامسک را به وبسایت متصل کنند تا پاداش مذکور را دریافت کنند. پس از اتصال کیف پول به وبسایت، هکرها به سرمایه‌های موجود در کیف پول‌ها دسترسی پیدا خواهند کرد.

پک شیلد، شرکت امنیت سایبری در فضای ارزهای دیجیتال نیز این حمله هکری به حساب توییتری Gate.io را تایید کرد و به کاربران هشدار داد که مراقب کلیدهای خصوصی کیف پول‌هایشان باشند.

در زمانی که کلاهبرداری‌های رمز ارزی به اوج خود رسیده‌اند به سرمایه گذاران توصیه شده تا URL وبسایت‌های معاملاتی و صرافی‌ها را مورد بررسی قرار دهند تا از درست بودن آن اطمینان حاصل کنند. گفتنی است که FBI به تازگی هشدار داده که علاقه مجرمان سایبری به دستگاه‌های ATM رمز ارزی برای سرقت سرمایه‌های قربانیان نیز زیاد شده است.

بر اساس داده‌های FBI، انتقالات بین بانکی، کارت‌های  پیش پرداخت و ATM ها مواردی هستند که با استفاده از آنها، کلاهبرداران از ردگیری توسط پلیس اجتناب می‌کنند:

«قربانیان زیادی گزارش داده‌اند که از آنها خواسته شده انتقالات بین بانکی برای حساب‌های خارج از کشور انجام دهند و یا مقادیر بزرگی کارت‌های پیش پرداخت خریداری کنند. استفاده از ارزهای دیجیتال و ATM های این ارزها نیز یک روش جدید برای پرداخت است.»

گفتنی است که با تصمیم قربانی برای پرداخت مبلغ، کلاهبرداران از آنها می‌خواهند تا مالیات مبلغ را نیز پرداخت کنند و بدین ترتیب سرمایه گذاران دارایی بیشتری را از دست می‌دهند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان