top banner adv

کانال دیسکورد بیپل (Beeple)، هنرمند سازنده توکن های NFT مورد حمله فیشینگ قرار گرفت

کانال دیسکورد بیپل (Beeple)، هنرمند سازنده توکن های NFT مورد حمله فیشینگ قرار گرفت
0
بازدید : 9366

مایک بیپل وینکلمن، هنرمند توکن های NFT برند بیپل (Beeple) به تازگی و در پستی توییتری اعلام کرد که هدف کلاهبرداران فیشینگ قرار گرفته و کاربران هشدار داد که لینک URL سرور دیسکورد اصلی وی هک شده و بدین ترتیب کاربران جدید و ناآگاه را وارد یک کانال دیسکورد دیگری می‌کند که در آنجا کلاهبرداران کیف پول های کاربران را خالی می‌کنند.

روز گذشته، این هنرمند سازنده توکن های NFT به کاربران هشدار داد که وارد کانال دیسکورد تقلبی نشوند و در آن تایید هویت نکنند چرا که با انجام این کار قربانی حمله هکرها خواهند شد.

توییت بیپل

باید توجه داشت که بیپل اولین فردی نیست که متوجه هک شدن URL دیسکورد خود شد و ساعت ها قبل از آن، یک کاربر توییتری با نام کاربری maxnaut.eth، در پستی به این موضوع اشاره داشت و خطاب به بیپل گفت که مجموعه NFT با نام Everydays در بازار اوپن سی احتمالا هک شده است.

بیشتر بخوانید : بازگشت قیمت بیت کوین به مسیر 14000 دلار

تصویری که توسط این کاربر به اشتراک گذاشته شده نشان می‌دهد که URL کاربر را وارد حسابی می‌کند که در آن کیف پول کاربر خالی می‌شود. در این کانال دیسکورد ربان Collab.Land از کاربران درخواست تایید هویت حساب را می‌کند که با انجام آن کیف پول کاربران خالی می‌شود. این کاربر به بیپل گفت که تیم تو هنوز URL را در سیستم عامل به روزرسانی نکرده و باید هرچه سریع تر و قبل از خالی شدن حساب کاربران این کار صورت گیرد.

بیشتر بخوانید : ارز دیجیتال ACE در صرافی کوینکس لیست شد

بیشتر بخوانید : با نزدیک شدن به راه‌اندازی شیباریوم، نهنگ‌ها در حال خرید شیبا اینو هستند

در حالی که بیپل معتقد است که URL ها هک شده و مقصر این موضوع دیسکورد است، اعضای جامعه در فضای توییتر در حال اظهارنظر هستند و از دید آنها اقدامات امنیتی سهل انگارانه و ناکافی علت این اتفاق بوده است. OKHotshot، تحلیلگر NFT ها و حوزه بلاک چین در پاسخ به این اعلامیه هنرمند گفت که URL ها هک نشده‌اند و احتمالا سوء مدیریت در URL های دیسکورد منجر به رخ دادن چنین اتفاقی شده است. دقیقا مشابه اتفاقی که برای CryptoBatz رخ داد.

در همین یک شرکت امنیت سایبری در اعلامیه خود اشاره داشت که مشکل رخ داده از سمت دیسکورد نبوده است. در بیانیه شرکت آمده است که مشکل از سوء مدیریت در اقدامات امنیتی حساب بیپل بوده است. در ادامه این شرکت اشاره داشت که اگر یک مدیر امنیتی استخدام نکنید، وب 3 به خودی خود ایمن نیست.

مطلب مفید: کدام کشورها قوانینی مبنی بر محدودیت یا ممنوعیت بیت کوین دارند؟

بیشتر بخوانید : صرافی ارز دیجیتال هوبی (HTX) هک شد!

به نظر می‌رسد در حال حاضر مشکل URL ها توسط این هنرمند رفع شده است. چرا که maxnaut.eth در پستی اشاره داشت که به نظر بیپل دست به کار شده و مشکل آدرس را رفع کرده است. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب، لینک دیسکوردی که توکن های لیست شده در اوپن سی را تحت تاثیر قرار می‌داد نیز از بین رفته است.

بیشتر بخوانید : روسیه ارزهای دیجیتال را به رسمیت خواهد شناخت

رسانه های اجتماعی و پلتفرم های پیام رسانی بیپل یکی از اهداف محبوب کلاهبرداران و هکرها است. چرا که وی تاکنون برخی از گران ترین NFT های موجود در این فضا را به فروش رسانده است. به عنوان مثال NFT پنج هزار روز اول وی که از 5000 قطعه تشکیل شده است به قیمت 69.3 میلیون دلار  به فروش رفته است.

همچنین اسپیس ایکس، اپل، لوئیس ویتون و دیگر شرکت های بزرگ دنیا همگی در وبسایت اصلی بیپل به عنوان مشتری لیست شده‌اند. در ماه مه یک حمله هکری به حساب توییتری وی منجر به سرقت 438 هزار دلار ارز دیجیتال شد. در این حمله لینکی تقلبی با عنوان همکاری با لوئیس ویتون در حساب وی ایجاد شد و از طریق آن هکرها سرمایه های کاربران را به سرقت بردند.

در ماه نوامبر سال گذشته، حساب دیسکورد وی قربانی یک کلاهبرداری شد و در آن حساب یکی از ادمین ها لو رفت و از طریق آن NFT های تقلبی تبلیغ شدند. در نهایت هکرها با این روش 176 هزار دلار سرمایه را به سرقت بردند. لازم به ذکر است که در حمله کنونی بیپل هنوز مشخص نکرده که چه تعداد کاربر تحت تاثیر قرار گرفته و جه مقدار  سرمایه ابه سرقت رفته است.

برای اطلاع از  آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x