واچ لیست ارز دیجیتال : BTC، ETH، BNB، XRP، ADA، SOL، DOGE، DOT، MATIC، AVAX

آنچه می‌خوانید...

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین روز پنج‌شنبه به مقاومت 24000 دلاری خود رسید که این حرکت منجر به عقب‌نشینی مختصر آلت‌کوین‌های برتر بازار شد. با این اوصاف، آیا روند صعودی پایان یافته است؟ در این مطلب همراه ما باشید با واچ لیست ارز دیجیتال در تاریخ 9 مرداد ماه 1402.

بیت کوین (BTC) در تاریخ 29 ژوئیه (7تیر ماه) به بالاترین سطح خود در شش هفته اخیر یعنی 24000 دلار رسید و به روند صعودی خود پس از افزایش 75 واحدی نرخ بهره در 5 مرداد ادامه داد. اگر روند صعودی قیمت در یکی دو روز آینده ادامه پیدا کند، بیت کوین طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass)، می‌تواند ماه جولای را با سود بیش از 20 درصدی به اتمام برساند.

- Advertisement -

اما این تنها بازار ارز دیجیتال نبود که پس از جلسه کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) با صعود مواجه شد. چراکه بازارهای بورس امریکا نیز در حال ثبت یک سود ماهانه بزرگ در ماه جولای هستند. شاخص S&P 500 و بورس نزدک در ماه جولای حدود 8.8 درصد و 12 درصد رشد کردند و اکنون در راه ثبت بالاترین سود ماهانه خود از نوامبر 2020 قرار دارند.

بازار ارز دیجیتال و بازار بورس با این پیش‌بینی که سرعت افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در آینده کاهش خواهد یافت، با صعود همراه شدند. آرتور هیز (Arthur Hayes)، مدیر عامل سابق صرافی بیتمکس (BitMEX)، معتقد است که فدرال رزرو نرخ بهره را بیشتر از این افزایش نخواهد داد و ممکن است در نهایت به سیاست پولی تطبیقی ​​و نرخ‌های متعادل‌تر بازگردد.

اما آیا بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها می‌توانند به روند صعودی خود طی روزهای آتی ادامه دهند؟ بیایید نمودار 10 ارز دیجیتال برتر را مطالعه کنیم تا به جواب پی ببریم.

BTC/USDT

قیمت بیت کوین در تاریخ 25 جولای (3 مرداد) زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (EMA20) (22213 دلار) بسته شد اما خرس‌ها (فروشندگان) نتوانستند روند نزولی قیمت را حفظ کنند و گاوها (خریداران) در سطح 21000 دلار فشار زیادی اعمال کردند و قیمت را در 27 جولای مجدداً به بالای EMA20 رساندند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه نمودار روزانه:بیتکوین/تتر
.منبع : TradingView

د ر ادامه مطلب واچ لیست ارز دیجیتال مشاهده می کنید که میانگین‌های متحرک دچار یک تلاقی صعودی شده‌اند و شاخص RSI در قلمرو مثبت خود قرار دارد که نشان می‌دهد خریداران روی بازار کنترل دارند. اگر خریداران قیمت را به بالای 24276 دلار افزایش دهند، شتاب صعودی قیمت افزایش خواهد یافت و احتمالاً شاهد صعود بیت کوین تا 28171 دلار خواهیم بود. اگر این سد قیمتی نیز پشت سر گذاشته شود، ایستگاه بعدی می‌تواند 32000 دلار باشد.

اما اگر قیمت از سطح فعلی کاهش یابد یا نتواند بالای 24276 دلار خود را حفظ کند، بیانگر آن است که تقاضا در قیمت‌های بالاتر ضعیف است. در سناریوی نزولی، سطح کلیدی که باید زیر نظر داشته باشیم میانگین متحرک نمایی 20 روزه (EMA20) است. اگر این حمایت از دست برود، نشان از آن است که حرکت صعودی ضعیف شده است. پس از آن هم بیت کوین ممکم است تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (SMA50) (21589 دلار) کاهش یابد.در ادامه مطلب واچ لیست ارز دیجیتال با تحلیل آلت کوین ها همراه ما باشید.

واچ لیست ارز دیجیتال: ETH/USDT

اتر (ETH) در تاریخ 27 جولای از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (1470 دلار) خود با قدرت به بالا برگشت و در تاریخ 28 جولای از مقاومت 1700 دلار عبور کرد. با این حال، خرس‌ها حاضر به تسلیم شدن نیستند و در تلاش‌اند تا قیمت را به زیر 1700 دلار برگردانند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه ETH/USDT. منبع: TradingView

خریداران و فروشندگان احتمالاً یک نبرد سخت در سطح 1700 دلار خواهند داشت، اما شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرارگیری RSI در قلمرو مثبت آن نشان دهنده برتری خریداران است. اگر گاوها قیمت را بالای 1700 دلار حفظ کنند، شتاب صعودی قیمت احتمالاً افزایش خواهد یافت و ارز دیجیتال اتر می‌تواند تا 2000 دلار و پس از آن تا 2200 دلار صعود کند.

در مقابل، اگر خرس‌ها قیمت را به زیر 1590 دلار برسانند، خریداران به دام خواهند افتاد و ETH ممکن است تا میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود سقوط کند. پرش قوی قیمت از این سطح، احتمال شکسته شدن مقاومت 1700 دلار را افزایش می‌دهد، اما اگر میانگین متحرک نمایی 20 روزه از دست برود، قیمت احتمالاً تا 1280 دلار افت خواهد کرد.

BNB/USDT

ارز دیجیتال BNB در چند روز گذشته در یک کانال صعودی حرکت می‌کرد و قیمت در تاریخ 26 جولای (4 مرداد) از SMA50 (239 دلار) به بالا برگشت و با عبور از خط روند نزولی خود نشان داد که یک تغییر روند احتمالی در راه است.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه BNB/USDT. منبع: TradingView

حرکت صعودی BNB ادامه یافت و خریداران قیمت را به بالای خط مقاومت کانال صعودی هدایت کردند. در ادامه، اگر خریداران قیمت را بالای سقف کانال حفظ کنند، احتمالاً شاهد صعود BNB تا مقاومت 350 دلار خواهیم بود.

از طرف دیگر، طبق تحلیل واچ لیست ارز دیجیتال اگر گاوها نتوانند قیمت را بالای کانال حفظ کنند، بیانگر آن خواهد بود که فروشنده‌ها در قیمت‌های بالاتر در حال اعمال فشار هستند. در ادامه هم BNB ممکن است دوباره به داخل کانال برگردد و تا خط روند نزولی خود سقوط کند. البته در صورت بازگشت قوی قیمت از این خط روند حمایتی، احتمال شکسته شدن سقف کانال را افزایش می‌دهد. ضمناً خرس‌ها باید قیمت را به زیر کانال برسانند تا دست بالاتر را بدست آورند.

واچ لیست ارز دیجیتال :XRP/USDT

ارز دیجیتال ریپل (XRP) در یک روند نزولی به سر می‌برد. خرس‌ها در تاریخ 25 جولای (3 مرداد) قیمت را به زیر میانگین‌های متحرک رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین‌تر را حفظ کنند و از حمایت قوی 0.30 دلار عبور کنند.

واچ لیست ارز دیجیتال 9 مرداد ماه

این امر بیانگر تقاضای قوی در سطوح پایین‌تر است. خریداران در تاریخ 27 ژوئیه قیمت را به بالای میانگین متحرک بازگرداندند و اکنون در تلاش‌اند تا به مقاومت 0.39 دلار نفوذ کنند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، این احتمالاً آغازگر یک حرکت صعودی جدید خواهد بود. در ادامه هم احتمالاً شاهد صعود XRP به هدف مورد نظر خود در 0.48 دلار خواهیم بود.

برخلاف این سناریو، اگر قیمت نسبت به سطح 0.39 دلار واکنش منفی نشان دهد، خرس‌ها سعی خواهند کرد جفت ارز XRP/USDT را به زیر میانگین متحرک ببرند. اگر این حرکت موفقیت آمیز باشد، قیمت می‌تواند برای چند روز دیگر بین 0.30 تا 0.39 دلار درگیر شود.

ADA/USDT

گاوها در تاریخ 27 ژوئیه کاردانو (ADA) را به بالای میانگین متحرک رساندند که نشان دهنده قدرت خرید بالا در حمایت 0.44 دلار است. قیمت اکنون به مقاومت سربار 0.55 دلار رسیده است که می‌تواند به عنوان یک مانع سفت و سخت عمل کند.

واچ لیست ارز دیجیتال

اگر قیمت از 0.55 دلار کاهش یابد، توکن ADA ممکن است تا میانگین متحرک خود افت پیدا کند. ضمن آنکه شکسته شدن این حمایت می‌تواند قیمت را برای چند روز بین 0.44 تا 0.55 دلار دیگر کند. همچنین فروشندگان باید قیمت ADA را به زیر ناحیه حمایتی 0.44 تا 0.40 دلار برسانند تا روند نزولی را از سر بگیرند.

برعکس، اگر گاوها قیمت را به بالای 0.55 دلار برسانند، این سیگنال آغاز یک حرکت صعودی جدید خواهد بود که در آن قیمت می‌تواند تا 0.63 دلار و در مرحله بعد تا 0.70 دلار افزایش یابد.

SOL/USDT

سولانا (SOL) در تاریخ 26 ژوئیه از خط حمایت خود برگشت کرد که این نشان دهنده خرید قوی در سطوح پایین‌تر است. گاوها از این فرصت استفاده کردند و در 27 جولای قیمت را به بالای میانگین متحرک خود رساندند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه SOL/USDT. منبع: TradingView

ارز دیجیتال SOL می‌تواند تا مقاومت 48 دلار خود افزایش پیدا کند و این سطح مهمی است که باید زیر نظر داشت. اگر گاوها بر این مانع غلبه کنند، یک الگوی مثلث صعودی در نمودار قیمت شکل خواهد گرفت و در ادامه سولانا می‌تواند یک حرکتی صعودی به سمت 71 دلار را آغاز کند.

برعکس، اگر قیمت از 48 دلار پایین بیاید، سولانا احتمالاً اقامت خود را در داخل مثلث برای چند روز دیگر تمدید خواهد کرد. ضمن آنکه شکسته شدن حمایت مثلث و بسته شدن قیمت زیر آن می‌تواند برتری را به خرس‌ها بازگرداند.

واچ لیست ارز دیجیتال : DOGE/USDT

ارز دیجیتال دوج‌کوین (DOGE) در تاریخ 27 جولای از خط روند الگوی مثلث صعودی خود پرش کرد و به بالای میانگین‌های متحرک خود رسید که این نشان دهنده تقاضای قوی در قیمت‌های پایین‌تر است.

واچ لیست ارز دیجیتال 9 مرداد ماه

گاوها اکنون تلاش خواهند کرد تا قیمت را به مقاومت سربار 0.08 دلار برسانند. همچنین میانگین‌های متحرک یک تلاقی صعودی را شکل داده‌اند و RSI نیز به ناحیه مثبت خود افزایش پیدا کرده است که نشان‌دهنده برتری خریداران است.

اگر گاوها قیمت را به بالای 0.08 دلار برسانند، الگوی صعودی کامل می‌شود و جفت ارز DOGE/USDT می‌تواند به هدف الگوی مثبت در 0.11 دلار برسد. خرس‌ها باید قیمت را به زیر مثلث برگردانند تا این سناریوی صعودی را از اعتبار ساقط کنند.

DOT/USDT

پولکادات (DOT) در تاریخ 27 ژوئیه از میانگین‌های متحرک خود عبور کرد و این بیانگر قدرت بالای خریداران در سطوح پایین‌تر بود. اکنون قیمت به مقاومت قوی 8.50 دلار رسیده است، سطحی که خرس‌ها ممکن است با قدرت از آن دفاع کنند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه DOT/USDT. منبع: TradingView

میانگین‌های متحرک در آستانه تشکیل یک تلاقی صعودی هستند و RSI در ناحیه مثبت خود قرار دارد، که نشان می‌دهد خرس‌ها ممکن است کنترل خود بر بازار را از دست بدهند. اگر گاوها قیمت را به بالای 8.50 دلار برسانند و این سطح را حفظ کنند، این می‌تواند آغازگر یک حرکت صعودی جدید به 10 دلار و 10.80 دلار باشد.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از 8.50 دلار کاهش یابد و از میانگین‌های متحرک خود نیز پایین بیاید، احتمالاً دوج‌کوین برای چند روز دیگر در یک محدوده نوسان کند. خرس‌ها باید قیمت را به زیر 6 دلار کاهش دهند تا روند نزولی را از سر بگیرند

MATIC/USDT

پالیگان (MATIC) در تاریخ 26 ژوئیه از میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود (0.79 دلار) برگشت و از خط روند نزولی خود نیز در 27 جولای عبور کرد. این نشان می‌دهد که فاز اصلاح قیمت این ارز دیجیتال به پایان رسیده است.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه MATIC/USDT. منبع: TradingView

گاوها در 28 و 29 جولای قیمت را به 0.98 دلار رساندند، اما سایه بلند کندل‌های روزانه نشان می‌دهد که خرس‌ها با قدرت از این سطح دفاع می‌کنند. شیب صعودی میانگین متحرک نمایی 20 روزه و قرارگیری اندیکاتور RSI در ناحیه مثبت نشان می‌دهد که MATIC در مسیر صعود خود با مقاومت خاصی مواجه نیست.

اگر گاوها قیمت را به بالای سطح روانی 1 دلار برسانند، ارز دیجیتال MATIC می‌تواند رالی صعودی خود را تا 1.26 دلار امتداد دهد. اما اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه برسد، این سناریوی صعودی حداقل در کوتاه مدت منتفی می‌شود.

AVAX/USDT

آواکس (AVAX) در تاریخ 26 ژوئیه از SMA50 (19.48 دلار) بالا آمد و در تاریخ 29 ژوئیه به مقاومت 26.38 دلار نزدیک شد. اکنون خرس‌ها تلاش می‌کنند تا از افزایش بیشتر قیمت در این سطح جلوگیری کنند.

واچ لیست ارز دیجیتال
نمودار روزانه AVAX/USDT. منبع: TradingView

شیب صعودی تدریجی میانگین متحرک نمایی 20 روزه (22.10 دلار) و قرارگیری RSI در ناحیه مثبت خود نشان از برتری خریداران دارد. اگر گاوها قیمت را به بالای 26.38 دلار افزایش دهند، شتاب صعودی قیمت نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت و توکن AVAX میتواند تا 33 دلار و پس از آن تا 38 دلار صعود کند.

اما اگر قیمت از 26.38 دلار کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک نمایی 20 روزه خود افت کند، خرس‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا قیمت AVAX را به زیر SMA 50 کاهش دهند. امیدواریم مطلب واچ لیست ارز دیجیتال در تاریخ مرداد ماه 1401 برای شما مفید واقع شده باشد. شما چه ارزهایی را به این لیست اضافه میکنید؟

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان