آیا عرضه هدست های اپل قیمت توکن های متاورسی را افزایش خواهد داد؟

خانهاخبارآیا عرضه هدست...

آنچه می‌خوانید...

شرکت اپل اخیراً جزئیات بیشتری را در رابطه با هدست های واقعیت مجازی خود منتشر کرده و به نظر با قابلیت‌های شدیداً رقابتی این محصولات قصد حضوری قابل‌توجه در حوزه متاورس را دارد. با این حال باید دید که آیا تلاش اپل در این راستا برای بازگردانی و پامپ دارایی‌های دیجیتال مرتبط با متاورس کافی خواهد بود یا خیر.

به نقل از بین‌کریپتو، روز 24 ژانویه بلومبرگ گزارشی در رابطه با هدست های واقعیت ترکیبی اپل منتشر کرد. این دستگاه قرار است در ادامه سال جاری منتشر شود و با نام احتمالی Reality Pro هزینه‌ای در محدوده 3000 دلار خواهد داشت. اپل قصد دارد برای سیستم‌عامل تلفن‌های همراه خود یک دنیای سه‌بعدی بسازد، درنتیجه احتمال دارد که این دنیا همانند دیسنترالند، سندباکس یا سومنیوم به‌طور کامل باز نباشد.

از قابلیت‌های دستگاه‌های اپل که قرار است به‌زودی منتشر شود می‌توان به کنفرانس‌های ویدیویی مبتنی بر Face-Time و همچنین اتاق‌های جلسه برای کاربران این غول حوزه تکنولوژی اشاره کرد.

انتظارات از سخت افزار هدست اپل

این دستگاه دارای چندین دوربین خارجی خواهد بود که می‌تواند حرکات دست را دنبال کند. علاوه بر آن، دارای حس‌گرهای داخلی خواهد بود که می‌توانند برای خواندن حرکات چشم مورد استفاده قرار گیرند. به نقل از گزارش، هدست‌ها دارای اهرمی هستند که با چرخاندن آنها همانند اپل واچ می‌توان از واقعیت مجازی به واقعیت افزوده تغییر حالت داد. کاربران می‌توانند انگشت شست و اشاره خود را به هم بچسبانند تا یک کار را بدون نیاز به کنترل‌های خارجی فعال کنند.

مطلب مفید: بازار بورس یا ارز دیجیتال؟ کدام بهتر است؟

دستگاه اپل قرار است که با دستگاه‌های سونی و متا رقابت کند. متا هدست‌های Quest 2 خود را در سال 2020 منتشر کرد و در حال حاضر رهبر بازار در زمینه سخت‌افزارهای واقعیت مجازی و متاورسی محسوب می‌شود. به گزارش بلومبرگ، اپل انتظار دارد که در سال اول حدود 1 میلیون از هدست‌های خود را به فروش برساند. با این حال باید اشاره داشت که به نقل از CNBC، ارسال جهانی هدست‌های واقعیت مجازی سقوط 12 درصدی در سال 2022 داشته است.

واکنش توکن های متاورسی چه خواهد بود؟

احتمال بسیار کمی وجود دارد که اپل اجازه دهد چیزی خارج از اکوسیستمش با دستگاه‌های وارد شده به بازار تعامل داشته باشند درنتیجه نمی‌توان انتظار تأثیر مستقیمی بر توکن‌های متاورسی داشت.

از سویی دیگر اما ورود این شرکت به تکنولوژی متاورس برای رقابت با متا، سونی، مایکروسافت و … می‌تواند تأثیر زیادی دنیاهای مجازی و دارایی‌های آنها داشته باشد. حوزه متاورس ممکن است تا سال 2030 به ارزش 5 تریلیون دلاری برسد و به نظر اپل نیز می‌خواهد سهمی در آن داشته باشد.

در حال حاضر ارزش بازار توکن‌های متاورسی 8.5 میلیارد دلار است که کمتر از 1% ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال است. درنتیجه و با توجه به سقوط 80 تا 90 درصدی قیمت‌ها در سال اخیر، جای رشد زیادی برای این حوزه وجود دارد.

ارزش بازار توکن‌های متاورسی

برترین پروژه‌ها و توکن‌های این حوزه در حال حاضر اکسی اینفنیتی، دیسنترالند، سندباکس و انجین کوین هستند که همگی با فاصله 85 درصد نسبت به اوج خود معامله می‌شوند. اگر حوزه متاورس با رشد همراه شود، احتمالاً این توکن‌ها زودتر با افزایش قیمت همراه شوند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان