اتریوم در شکست 2000 دلار ناکام ماند ؛ هدف بعدی چه قیمتی است؟

خانهاخباراتریوم در شکست...

آنچه می‌خوانید...

قیمت اتریوم در روزهای گذشته و پس از برخورد به مقاومت سطح 2000 دلاری با اصلاح مواجه شده است، با این وجود رالی 82 درصدی قیمت از تاریخ 13 جولای و در قالب یک الگوی سه گوش افزایشی برای سرمایه گذاران و خریداران حکم پیروزی دارد. همچنین با نزدیک شدن به 16 سپتامبر و انتقال شبکه به مکانیسم اثبات سهام رویای ثبات قیمت نیز بیشتر رنگ واقعیت می‌گیرد.

نمودار اتریوم
نمودار اتریوم

برخی از منتقدان می‌گویند که انتقال از اثبات کار سال ها است که به تاخیر افتاده و به روزرسانی مرج تاثیری در مشکلات مقیاس پذیری شبکه ندارد. گفتنی است که مهاجرت این شبکه به پردازش موازی یا همان شاردینگ نیز در سال 2023 و یا 2024 رخ خواهد داد. در رابطه با خریداران اتریوم نیز مکانیسم توکن سوزی EIP-1559 که در ماه اوت سال گذشته معرفی شد، نقش زیادی در نایاب کردن اتریوم ایفا کرد.

- Advertisement -

به روزرسانی مورد انتظار اتریوم و ادغام با زنجیره بیکن با انتقادات زیادی نیز همراه شد و این در حالی است که چنین به روزرسانی نیاز برای فعالیت های استخراج با انرژی بیش از حد را از بین می‌برد. یکی از کاربران توییتری با نام DrBitcoinMD در پستی به غیرممکن بودن برداشت کوین های استیک شده پس از به روزرسانی اشاره کرد و گفت که چنین موضوعی به صورت موقتی باعث کاهش و بی ثباتی در میزان عرضه خواهد شد.

توییت DrBitcoinMD

بدون شک، پس از رالی 82 درصدی که قیمت اتریوم در چند وقت اخیر شاهد آن بوده است، کاهش میزان توکن های موجود برای فروش باعث شوکی در موجودی و عرضه اتریوم خواهد شد. با این حال باید گفت که سرمایه گذاران هنگام استیک کردن دارایی های خود از ریسک های موجود خبر داشتند و کسی به آنها وعده انتقال سریع دارایی پس از مرج را نداده بود.

بازار آپشن اتریوم احساسات مشکوکی را منعکس می‌کند

به منظور بهتر درک کردن موقعیت های معاملاتی نهنگ ها و تریدرهای حرفه ای، سرمایه گذاران باید بازارهای مشتقه اتریوم را مورد بررسی قرار دهند. شاخص 25 % دلتا اسکیو نشانه ای در بازار است که نشان دهنده آمادگی سرمایه گذاران برای حرکت نزولی یا صعودی است. اگر فعالان بازار نگران از سقوط اتریوم باشند، این شاخص به بالای 12 % حرکت می‌کند و اگر احساسات صعودی باشد شاهد حرکت به سمت منفی 12 % خواهیم بود.

شاخص دلتا اسکیو
شاخص دلتا اسکیو

از زمان آغاز شدن رالی صعودی اتریوم، این شاخص در حالت خنثی قرار داشته و حتی رسیدن به 2000 دلار نیز تغییری در این موضوع ایجاد نکرد. بهبود نیافتن احساسات بازار حتی با وجود رشد قیمت کمی نگران کننده است چرا که تریدرهای آپشن اتریوم در حال ارزیابی ریسک های حرکت صعودی و نزولی مشابه هستند.

مطلب مفید: آموزش صفر تا صد ساخت ربات تریدر ارز دیجیتال

در همین حین داده های نسبت خرید به فروش در صرافی ها نشان از اعتماد به نفس پایین در سطح قیمتی 2000 دلاری دارد. گفتنی است که این شاخص اثرات خارجی که ممکن است بر روی بازار تاثیر داشته باشند را در نظر نمی‌گیرد و داده های خود را از طریق مشتریان صرافی ها در معاملات اسپات، پرپچوال و قراردادهای آتی فصلی جمع آوری می‌کند. از آنجایی که گاها میان روش شناختی و جمع آوری داده در صرافی ها تفاوت هایی وجود دارد، کاربران باید تمرکز خود را روی تغییرات اصلی بگذارند.

نرخ معاملات خرید به فروش اتریوم در صرافی ها
نرخ معاملات خرید به فروش اتریوم در صرافی ها

علیرغم رالی صعودی 18 درصدی اتریوم از تاریخ 4 تا 15 اوت، تریدرهای حرفه ای موقعیت های خرید و لوریج در خود را کمی کاهش داده‌اند. برای مثال نرخ معاملات خرید به فروش صرافی بایننس از 1.16 آغاز شده اما در پایان به زیر این سطح رسید و در 1.12 بسته شد.

در همین حین کمترین میزان کاهش در معاملات خرید را در صرافی هیوبی شاهد بودیم که نرخ این شاخص از 0.98 به 0.96 رسید. در صرافی OKX این شاخص در فاصله زمانی 4 تا 15 اووت از محدوده 1.46 به 1.52 رسید که نشان از افزایش جزئی خریداران داشته است. به صورت کلی داده های این شاخص از صرافی های مختلف نشان دهنده عدم اعتماد به نفس کافی در میان سرمایه گذاران اتریوم است.

با وجود رشد 18 درصدی قیمت، تغییر مهمی در وضعیت معاملاتی نهنگ ها و تریدرهای حرفه ای ایجاد نشده است. اگر تریدرهای آپشن در حال مشخص کردن ریسک های مشابهی برای حرکات نزولی و صعودی اتریوم هستند احتمالا دلایل موجهی برای آن وجود دارد. برای مثال حمایت قدرتمند از فورک اثبات کار پس از به روزرسانی مرج می‌تواند فشار بر اتریوم را افزایش دهد. تنها نکته قطعی در حال حاضر آن است که تریدرهای حرفه ای نسبت به شکست مقاومت 2000 دلاری اعتماد کافی ندارند و چنین چیزی ریسک سقوط قیمت را افزایش می‌دهد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان