top banner adv

گروهی از فعالان بلاک چین کازماس، وایت پیپر تازه ای را برای شبکه منتشر کردند

گروهی از فعالان بلاک چین کازماس، وایت پیپر تازه ای را برای شبکه منتشر کردند
0
بازدید : 9302

روز دوشنبه، گروهی از فعالان و مشارکت کننندگان بلاک چین کازماس وایت پیپر تازه ای را منتشر کردند که در آن به برنامه آنها برای اضافه کردن دو قابلیت جدید به کازماس هاب (شبکه مرکزی) اکوسیستم کازماس اشاره شده بود. کازماس یک شبکه بلاک چینی است که از برنامه های سازگار و ویژه بلاک چینی تشکیل شده است. این زنجیره ها می‌توانند به کمک پروتکل IBC یا ارتباطات داخلی بلاک چینی با یکدیگر در ارتباط و تعامل باشند.

بیشتر بخوانید : مارک کوبان هک کیف پول متامسک خود را تأیید کرد!

بیشتر بخوانید : تتر به ادعاهای وال استریت ژورنال درباره ورشکستگی احتمالی این شرکت پاسخ داد

کازماس هاب یک بلاک چین مستقل است که امنیت آن توسط اعتبارسنج هایی تامین می‌شود که توکن بومی شبکه یعنی اتم را استیک می‌کنند. یکی از مشکلاتی که این شبکه همیشه داشته، آن است که ارزش توکن بومی آن به صورت مستقیم ارتباطی با تمامی اکوسیستم کازماس ندارد.

دلیل این اتفاق آن است که کازماس هاب تنها یک بلاک چین در میان شبکه های دیگر اکوسیستم است. در دیگر شبکه ها، برنامه ها معمولا روی زنجیره های اصلی و بومی شبکه ساخته می‌شوند و به همین ترتیب ارتباط بیشتری میان توکن و شبکه وجود دارد.

بیشتر بخوانید : یوتیوب مانع کلاهبرداری با استفاده از ارز دیجیتال ریپل شد

در نتیجه این اتفاق، وایت پیپر جدید قصد دارد راهی ارائه دهد که بر اساس آن کازماس هاب بتواند با استحکام جایگاه خود در اکوسیستم، ارزش بیشتری پیدا کند. در این وایت پیپر، فعالان شبکه قابلیت های تازه ای را برای این بلاک چین پیشنهاد داده‌اند. اولین قابلیت برای کازماس هاب، برنامه ریز درون زنجیره ای (Interchain Scheduler)، یک بازار میان زنجیره ای برای حداکثر ارزش قابل استخراج است. این قابلیت توسط تریدرهای آربیتراژی استفاده می‌شود که مایلند کارمزدی را تولید کنندگان بلاک ها بپردازند تا اطمینان حاصل شود که معاملات آنها از رفتار ترجیحی برخوردار است.

مطلب مفید: آموزش مینت NFT سولانا از طریق متاپلکس (Metaplex)

فعالان شبکه انتظار دارند که برنامه ریز درون زنجیره ای یک سرویس ربه چند زنجیره ای مبتنی بر کازماس ایجاد کند که به وسیله آن کاربران شبکه بتوانند درخواست های خود را در سراسر زنجیره های متصل به هاب ارائه کنند. در وایت پیپر جدید آمده است که با خرید فضای بلاک ها در زنجیره های مختلف، کاربران می‌توانند فرصت های معاماتی آربیتراژ را در اختیار داشته باشند و در کنار آن تضمین اجرایی قدرتمندی نیز داشته باشند.

بیشتر بخوانید : پالیگان باگ امنیتی 24 میلیارد دلاری شبکه خود را برطرف کرد

همچنین بنابر صحبت های فعالان شبکه، این قابلیت تازه، کارمزدهای ایجاد شده در پی این بازار میان زنجیره ای را به خزانه کازماس هاب منتقل خواهد کرد. قابلیت دوم، تخصیص دهنده درون زنجیره ای (Interchain Allocator) نام دارد. این قابلیت یک ماژول نرم افزاری است که به زنجیره های مبتنی بر کازماس اجازه می‌دهد تا در یک هماهنگی اقتصادی با یکدگیر کار کنند. هدف از این اقدام آن است که زنجیره ها بتوانند برنامه های خوبی را بر بستر کازماس هاب بسازند و بدین ترتیب ارزش اتم نیز بیشتر شود.

بیشتر بخوانید : معامله گران به دنبال خرید در کف پس از افت قیمت ناشی از رد ETF آنی بیت کوین

زکی مانیان، فعال شبکه و یکی از نویسندگان این وایت پیپر در رابطه با قابلیت های تازه اشاره داشت که برنامه ریز و تخصیص دهنده، دو گام ضروری برای انتقال اتم از یک کوین درون زنجیره ای به یک توکن اقتصادی در IBC هستند. گفتنی است که هر دو این قابلیت ها فعلا در مرحله طرح پیشنهادی هستند. این دو در کنار دیگر قابلیت ها مانند امنیت درون زنجیره ای و استیکینگ نقد به زودی در کازماس هاب راه اندازی خواهند شد.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

0
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x