صرافی بیت رکس اعلام ورشکستگی کرد

خانهاخبارصرافی بیت رکس...

آنچه می‌خوانید...

صرافی رمزارزی بیت رکس (Bittrex) روز گذشته در دادگاه ایالت دلاور آمریکا اعلام ورشکستگی فصل 11 کرد. این پلتفرم معاملاتی در درخواست ارائه شده به دادگاه ورشکستگی آمریکا تخمین زد که بیش از 100 هزار طلبکار دارد و دارایی‌های آن نیز بین 500 میلیون تا 1 میلیارد دلار است. علاوه بر آن، مبلغی مشابه را نیز به‌عنوان بدهی بخشی از فرایند ورشکستگی بیت رکس باید در نظر گرفت.

ورشکستگی فصل 11 بیت رکس

به نقل از کوین تلگراف، ورشکستگی فصل 11 صرافی بیت رکس، شعبه سیاتل و دو شرکت مستقر در مالتا و همچنین پلتفرم وابسته Desolation Holdings را تحت پوشش قرار می‌دهد. بر اساس داده‌ها، شعبه بین‌المللی این پلتفرم در لیختن‌اشتاین در درخواست ارائه شده به دادگاه برای ورشکستگی ذکر نشده است.

- Advertisement -

باید اشاره داشت که این پلتفرم معاملاتی در حالی اعلام ورشکستگی کرده است که کمیسیون بورس آمریکا در ماه آوریل از شرکت، مدیرعامل سابق و هم‌بنیانگذار آن به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار شکایت کرده بود. کمیسیون بورس مدعی شده بود که بیت رکس و شعبه بین‌المللی آن به‌عنوان صرافی اوراق بهادار ثبت نشده در حال فعالیت هستند.

در ماه اکتبر نیز این صرافی با اتهام نقض قوانین رازداری بانکی از سمت دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی مواجه شد. اتهامی که بیت رکس درنهایت قبول کرد و 29 میلیون دلار را برای توافق با قانون‌گذاران و بستن پرونده پرداخت کرد. بر اساس داده‌ها، دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی، بخشی از وزارت خزانه‌داری آمریکا، با 24.2 میلیون دلار بزرگ‌ترین طلبکار صرافی بیت رکس است. پس از آن، یک کیف پول رمز ارزی با 14.5 میلیون دلار در رتبه دوم قرار دارد.

درخواست ورشکستگی

مطلب مفید: معرفی 5 صرافی برتر ایرانی ارز دیجیتال در سال 1402

در میان طلبکاران این صرافی، نام شبکه اجرایی جرائم مالی آمریکا نیز به چشم می‌خورد. این نهاد نیز با 3.5 میلیون دلار طلب در میان 50 طلبکار نخست صرافی قرار دارد.

به نظر می‌رسد اقدامات قانونی کمیسیون بورس و در پی آن اعلام ورشکستگی بیت رکس، مربوط به اعلامیه ماه مارس صرافی باشد. این پلتفرم در ماه مارس اعلام کرد که تا 30 آوریل تمامی فعالیت‌های خود در آمریکا را متوقف می‌کند. دلیل این تصمیم را نیز ادامه‌دار بودن وضعیت نامشخص قانون‌گذاری در آمریکا اعلام کرد.

سال 2023 برای مجموعه بیت رکس در آمریکا بسیار سخت بوده است. این پلتفرم در ماه فوریه مجبور به اخراج 83 کارمند شد که علت آن را بازار نزولی و تبعات آن اعلام کرد که درنتیجه ورشکستگی و سقوط شرکت‌های مختلف ایجاد شده بود.

ورشکستگی بیت رکس در حال حاضر آخرین سقوط صرافی‌ها و پلتفرم‌های وام‌دهی در فضای ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. فرایندی که در سال گذشته برای بسیاری از پروژه‌ها و شرکت‌ها گران تمام شد و تأثیرش بر بازار را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان