شرکت کور ساینتیفیک، غول حوزه استخراج برای ورشکستگی فصل 11 اقدام کرد

خانهاخبارشرکت کور ساینتیفیک،...

آنچه می‌خوانید...

تنها چند روز پس از آنکه یکی از طلبکاران پیشنهاد کرد  به شرکت کور ساینتیفیک (Core Scientific) کمک کند تا از ورشکستگی فرار کند، این غول حوزه استخراج بیت کوین بنابر گزارش‌ها به دلیل کاهش درامد و قیمت پایین بیت کوین اعلام ورشکستگی فصل 11 کرد. به نقل از کوین تلگراف، در 14 دسامبر، پلتفرم خدمات مالی B. Riley به کور ساینتفیک پیشنهاد 72 میلیون دلار به صورت غیرنقدی، 40 میلیون دلار با شرط احتمالی صفر شدن آن و 32 میلیون دلار دیگر داد تا ارزش سرمایه سهامداران را حفظ کند.

ورشکستگی کور ساینتیفیک

این اتفاق پس از آن رخ داد که ارزش شرکت از 4.3 میلیارد دلار در ژوئیه 2021 به 78 میلیون دلار در زمان نگارش این مطلب سقوط کرد. در پی ادامه دار شدن بازار نزولی، کور ساینتیفیک مجبور به فروش 9618 بیت کوین در ماه آوریل شد تا بتواند عملیات‌های خود را زنده نگه دارد.

پس از آن CNBC در گزارشی به نقل از یک فرد نزدیک به امور مالی شرکت گفت که به دلیل مسائل پیش آمده شرکت استخراج بیت کوین امروز برای ورشکستگی فصل 11 اقدام خواهد کرد. در حالی که درآمد شرکت مثبت بوده اما برای پوشش هزینه‌های عملیاتی شرکت کافی نبوده است. هزینه‌هایی که شامل اجراه سخت افزارهای ماینینگ نیز می‌شود.

مطلب مفید: شبکه Woo چیست؟ آشنایی با توکن Woo، صرافی Woo X و WooFi

این گزارش همچنین مدعی شده است که کور ساینتیفیک به فعالیت‌های استخراج خود ادامه خواهد داد و قصدی برای نقد کردن و خروج ندارد. هنگامی که B. Riley پیشنهاد وام و کمک به شرکت را کرد، سهام آن به صورت موقتی رشد 200 درصدی را تجربه کرد اما پس از آن با روند نزولی ثابت همراه شد.

نمودار سهام کور ساینتیفیک

روز 26 اکتبر، کور ساینتیفیک پرونده‌ای را در کمیسیون بورس آمریکا ثبت کرد که نشان از مشکلات مالی شرکت داشت. بر اساس داده‌های شرکت، دلایل اصلی مشکلات آن کاهش قیمت بیت کوین و افزایش هزینه برق، افزایش هش ریت به صورت جهانی و ورشکستگی سلسیوس بوده است.

در پی مسائل مربوط به حوزه استخراج بیت کوین، شرکت مایکروسافت به تازگی و با هدف افزایش پایداری سرویس‌های ابری خود در ماینینگ کاربران خود محدودیت ایجاد کرده است. این شرکت در به روزرسانی سیاست‌های خود اشاره داشت که ماینینگ بدون تایید مایکروسافت ممنوع است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان