ورم هول به عنوان پل حاکمیتی یونی سواپ انتخاب شد

خانهاخبارورم هول به...

آنچه می‌خوانید...

بر اساس صفحه رسمی پیشنهادهای یونی سواپ، دائو این صرافی غیرمتمرکز اخیراً دومین طرح پیشنهادی خود با نام «بررسی دما» را تأیید کرده است تا بر اساس آن ورم هول (Wormhole) را به پل بین بلاکچینی حاکمیتی و رسمی زنجیره‌ بی ان بی و اتریوم در این پروتکل تبدیل کند.

ورم هول پل میان بلاک چینی منتخب یونی سواپ

به نقل از کوین تلگراف، این طرح اکنون بخشی از برنامه نهایی راه‌اندازی نسخه 3 یونی سواپ در زنجیره بی ان بی خواهد شد که در مقطعی در آینده برای رأی‌گیری الزامی حاکمیتی موردبررسی قرار خواهد گرفت.

در رفراندوم این دائو، ورم هول در برابر سه رقیب دیگر یعنی LayerZero، سلر و deBridge قرار گرفته است. در رأی‌گیری صورت گرفته، این پل 62.3% آرا را به خود اختصاص داد. LayerZero در رتبه دوم قرار گرفت و 37.5% رأی‌ها را در اختیار داشت و سلر با تنها 0.1% در رتبه آخر قرار گرفت.

توییت بیت آرشیو

باید اشاره داشت که برای دومین بار است که دائو یونی سواپ درصدد رسیدن به اجماعی برای انتخاب راهکار پل ارتباطی پلتفرم خود است. روز 21 ژانویه، این دائو رأی داد که طرح بررسی دما صورت گیرد و نسخه 3 پروتکل یونی سواپ در زنجیره بی ان بی راه‌اندازی شود و از سلر برای مدیریت رأی‌گیری‌های حاکمیتی میان زنجیره‌ای استفاده شود. گفتنی است که قبل از اتمام این رأی‌گیری، بسیاری از کاربران درباره متمرکز بودن و مسائل امنیتی سلر ابراز نگرانی کردند.

مطلب مفید: افزایش تقاضا و شورت اسکوییز (Short Squeez)؛ تحلیل آنچین شماره ۵۳ (۱۱ بهمن ۱۴۰۱)

روز 27 ژانویه، اعضای دائو رأی‌گیری دومی را تنها برای انتخاب پل بین بلاک چینی آغاز کردند و به این درک رسیدند که تصمیم برای اجرای نسخه 3 پروتکل در زنجیره بی ان بی از قبل تصویب شده است.

گفتنی است که نسخه ورم هول اتریوم-سولانا در ماه فوریه 2022 هک شد و به‌واسطه آن مهاجمان موفق شدند 321 میلیون دلار سرمایه رمز ارزی را در یکی از بزرگ‌ترین هک‌های دیفای به سرقت ببرند. با این حال، تیم ورم هول برای بازپرداخت هزینه کاربران، اتر را در پل جایگزین کرد و به نظر نمی‌رسد نسخه بی ان بی-اتریوم این پل میان زنجیره‌ای تحت تأثیر این حمله قرار گرفته باشد.

LayerZero اخیراً موضوع بحث‌وجدل بوده است، چراکه یک توسعه‌دهنده رقیب این پروتکل را به داشتن آسیب‌پذیری‌های امنیتی متهم کرده است. تیم LayerZero این اتهامات را رد کرده و آنها را گمراه‌کننده دانسته است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان