top banner adv

شاخص ترس و طمع بیت کوین به ناحیه طمع بازگشت

شاخص ترس و طمع بیت کوین به ناحیه طمع بازگشت
0
بازدید : 7455

با افزایش قیمت بیت کوین در هفته‌های اخیر، شاخص ترس و طمع، اندیکاتوری که نشان‌دهنده احساسات عموم جامعه نسبت به این ارز دیجیتال است برای اولین بار از 30 ماه مارس 2022 تاکنون وارد ناحیه طمع شد. بسیاری معتقدند که دلیل ورود شاخص ترس و طمع بیت کوین به این ناحیه، افزایش قیمت در ماه ژانویه و به‌طورکلی احیای بازار ارزهای دیجیتال است.

بازگشت شاخص ترس و طمع بیت کوین به طمع

به گزارش کریپتوپوتیتو، بر خلاف بحران اقتصادی که در سراسر جهان گسترده شده است، بیت کوین سال 2023 را با رشد و در مسیر خوب آغاز کرد. در حال حاضر قیمت این ارز در محدوده 23200 دلاری قرار دارد که نشان‌دهنده رشد 40 درصدی نسبت به ابتدای سال میلادی است. در چند ماه گذشته، شاخص ترس و طمع بیت کوین با توجه به رفتار قیمت و اتفاقات بد تاثیرگذار مانند فروپاشی FTX در محدوده ترس و ترس شدید گیرکرده بود.

بااین‌حال رشد قیمتی اخیر به نظر این روند را تغییر داده چراکه داده‌های این شاخص در حال حاضر نزدیک به 55 و محدوده طمع قرار گرفته‌اند. آخرین باری که شاهد چنین اتفاقی بودیم به 10 ماه قبل بازمی‌گردد.

بیشتر بخوانید : توکن ریپل در میان ۵۰۰ دارایی برتر جهان: XRP بالاتر از آدیداس

شاخص ترس و طمع بیت کوین

بیشتر بخوانید : سقوط بی‌سابقه‌ حجم معاملات روزانه صرافی‌ها

باید توجه داشت که افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران و بهبود احساسات آنها نباید کاتالیزور مستقیمی برای آغاز یک روند صعودی در نظر گرفته شود. در حقیقت زمانی که شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده ترس یا ترس شدید قرار می‌گیرد فرصت خریدهای بهتری را به سرمایه‌گذاران نشان می‌دهد. این در حالی است که ورود بازار به ناحیه طمع می‌تواند از احتمال اصلاح بازار خبر دهد.

بیشتر بخوانید : جلسه دوم رسیدگی به پرونده کلاهبرداری کریپتولند

مطلب مفید: تحلیل تاثیر اقتصاد کلان بر ارز دیجیتال در سال 2023

آیا رالی صعودی پایدار خواهد ماند؟

عملکرد شگفت‌انگیز بیت کوین در ماه آغازین سال 2023 باعث شده تا برخی نسبت به آغاز یک روند صعودی قدرتمند امیدوار شوند. باید اشاره داشت که کاهش نرخ تورم در ماه‌های آتی می‌تواند ثبات بیشتری به حرکت صعودی این ارز دیجیتال بدهد. تقریباً هر بار که داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده آمریکا اعلام شده، بیت کوین با نوسانات زیادی همراه بوده و افزایش تورم همیشه باعث ریزش قیمت شده است.

بیشتر بخوانید : حذف دو بانک بزرگ روسیه از لیست پرداخت بای‌ بیت و اوکی اکس

در همین حین، داده‌ها بیانگر آن هستند که تلاش آمریکا برای کنترل تورم نتیجه‌بخش بوده و نرخ تورم از 9.1% در ماه ژوئن به 6.5% در ماه دسامبر رسیده است. یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نیز جلسه فدرال رزرو برای تعیین نرخ بهره است. این شاخص اکنون 4.5% است و انتظار می‌رود که در ماه‌های آینده بیشتر شود.

بیشتر بخوانید : قیمت بیت کوین به بالاترین سطح خود از نوامبر 2021 رسید!

آنتونی اسکاراموچی، مؤسس شرکت اسکای بریج اخیراً گفته است که فدرال رزرو پس از رسیدن نرخ بهره به محدوده 4 تا 5 درصدی، دیگر نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و در این زمان شاهد آغاز روند صعودی قدرتمندی برای بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال خواهیم بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1
0
برای پیشنهاد این مقاله به دیگر کاربران عزیز فکت کوینز روی دکمه زیر کلیک کنید

فکت کوینز مرجع خبر،تحلیل،آموزش رمز ارز

برای دیدن آموزش های
رایگان بیشتر،عضو شوید

    اشتراک در
    اطلاع از
    0 نظرات
    بازخورد (Feedback) های اینلاین
    مشاهده همه نظرات
    محل تبلیغ
    ramzarzy
    0
    نظر خود را بنویسید !x