لیدو فایننس برای گسترش فعالیت های خود از شبکه های لایه 2 استفاده خواهد کرد

خانهاخبارلیدو فایننس برای...

آنچه می‌خوانید...

لیدو فایننس (Lido finance)، فراهم کننده سرویس استیکینگ در کریپتو قصد دارد فعالیت های خود را گسترش دهد و پشتیبانی از اتریوم استیک شده (stETH) را در شبکه های لایه 2 اتریوم آغاز کند. روز 18 جولای، تیم لیدو در یک پست وبلاگی اعلام کرد که در ابتدا استیکینگ اتریوم را از طریق پل ها به شبکه های لایه 2 و با استفاده از توکن wstETH آغاز خواهد کرد.

در ادامه و به مرور زمان نیز کاربران قادر خواهند بود مستقیما و بدون نیاز به استفاده از پل ها و قرار دادن دارایی های خود به عنوان پشتوانه در شبکه اصلی اتریوم به استیک بپردازند. در رابطه با شبکه های لایه 2، لیدو فایننس گفت که قبل از اعلام رسمی خود سرویس استیکینگ خود از طریق پل ارتباطی را در شبکه های آرجنت و ازتک فعال کرده است. این پلتفرم قصد دارد در هفته های آینده به سراغ دیگر شبکه های لایه 2 برود.

زمانی که پیشتیبانی از استیکینگ به صورت کامل آماده شود، لیدو به سراغ شبکه های سنگینی مانند آربیتروم و آپتیمیزم خواهد رفت و پس از آن شاهد همکاری این پلتفرم با شبکه هایی خواهیم بود که قبلا خود را از نظر فعالیت های اقتصادی ثابت کرده‌اند.

با توجه به هدف اصلی این شبکه ها مبنی بر کاهش کارمزدهای اتریوم، تیم لیدو معتقد است چنین اقدامی باعث خواهد شد که کاربران با هزینه ای کم بتوانند به استیک اتریوم بپردازند و در عین حال به برنامه های مختلف دیفای و کسب سود از طریق آنها دسترسی یابند.

تیم لیدو در این باره گفت:

«چندین نوع مختلف از شبکه های لایه 2 وجود دارند. ما معتقدیم در آینده بخش زیادی از فعالیت های اقتصادی و حجم های معاملاتی به شبکه های لایه 2 با قابلیت های عمومی و خصوصی مهاجرت خواهند کرد. هر کدام از این شبکه ها یا از راهکار استیکینگ بهره می‌برند و یا به آن نیاز دارند تا از فعالیت های اقتصادی خود پشتیبانی کنند و به کاربران اطمینان دهند که شبکه های اکوسیستم اتریوم از امنیت لازم برخوردار هستند.»

بنابر وبسایت لیدو فایننس، این پلتفرم در حال حاضر دارای بیش از 4.2 میلیون اتریوم استیک شده است که ارزشی معادل 6.5 میلیارد دلار دارد و در زمینه ارزش توکن های stETH یکی از ارزشمندترین پلتفرم ها به شمار می‌رود. همچنین در زمینه ارزش کل قفل شده، لیدو دومین پلتفرم بزرگ دیفای محسوب می‌شود.

مطلب مفید: صفر تا صد کسب درآمد از نود لایتنینگ (Lightning node)

لیدو در ازای میزبانی دیگر دارایی ها پمانند سولانا، کوزاما و پولکادات، پاداش استیکینگ نیز فراهم می‌کند. با این حال بیشترین کاربرد آن برای خدمات و سرویس های استیکینگ اتریوم است که دارای سود دوره ای 3.9 درصدی نیز هست. زمانی که کاربر اتریوم خود را داخل پلتفرم واریز کند، یک نسخه توکنایز شده حجم واریزی فرد در قالب stETH ایجاد می‌شود که می‌توان از آن برای وام گرفتن و یا سرویس های سود گیری در دیگر پروتکل های دیفای استفاده کرد.

گفتنی است که توکن های stETH دارای نسبت 1 به 1 با اتریوم هسستند با این حال در زمان سقوط اکوسیستم ترا، stETH دچار بی ثباتی شد و به 0.95 یک اتریوم رسید. بی ثبات شدن این دارایی ریسک زیادی را برای هولدرها و استیک کنندگان بلند مدت دارد. با این حال در صورت ایجاد موقعیت های معاملاتی بر خلاف این دارایی خطرات بیشتری در زمینه لیکوئید شدن شما را تهدید خواهد کرد.

در حال حاضر شرکت های ورشکسته ای مانند 3AC و سلسیوس از کاربران بزرگی هستند که از stETH استفاده می‌کنند. گفتنی است که در زمان نگارش این مطلب قیمت stETH در پلتفرم لیدو فایننس در محدوده 1 به 1 با اتریوم قرار دارد. با این حال پلتفرم معاملاتی 1 اینچ در حال حاضر برای مینت کردن stETH تخفیف 2.36 درصدی در نظر گرفته است. بدین ترتیب واریز کنندگان می‌توانند حجم بیشتری توکن stETH نسبت به اتریوم واریزی در 1 اینچ دریافت کنند.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان