تحلیلگر نانسن: داده‌های مربوط به امور مالی بایننس به پیچیدگی یک جعبه سیاه است

خانهاخبارتحلیلگر نانسن: داده‌های...

آنچه می‌خوانید...

یکی از تحلیلگران شرکت داده پرداز نانسن به تازگی گفته است که صرافی بایننس، بزرگ‌ترین پلتفرم معاملاتی رمز ارزی در جهان بر اساس حجم معاملات، به میزان قابل توجهی سرمایه دارد اما وضعیت مالی آن شباهت زیادی به جعبه سیاه دارد. به نقل از کوین دسک، اندرو تورمن، در مصاحبه با کوین دسک اشاره داشت، در حالی که بایننس داده‌هایی را منتشر کرده که نشان از هولد 55 میلیارد دلاری سرمایه کاربران به صورت آنچین دارد، هیج داده یا دسترسی یا شفافیت مالی دیگری در این پلتفرم وجود ندارد.

پس از خروج 6 میلیارد دلار سرمایه از صرافی در هفته گذشته، بایننس در زیر رادار و میکروسکوپ رسانه‌ها و شرکت‌های مختلف قرار گرفته است. بر اساس داده‌های نانسن، جامپ تریدینگ، یک شکت معاملاتی برجسته نیز از جمله مشتریان و کاربرانی بوده که سرمایه خود را از بایننس خارج کرده است.

تورمن اشاره داشت که شاید این حرکت، اقدام جامپ تریدینگ برای فروش دارایی BUSD خود بوده است. علیرغم این موضوعات، وی افزود که با وجود آنکه بایننس از اولین صرافی‌های ارائه دهنده گواه اثبات ذخایر بوده است (گزارشی که در حال حاضر از شرکت مازارس، حسابرس بایننس پاک شده است) و پس از فروپاشی FTX نیز نشان داد به اندازه کافی سرمایه دارد اما نمی‌توان به درستی وضعیت سلامت مالی پلتفرم را مشخص کرد.

وی گفت که به طور مختصر نمی‌توان متوجه شد که ایا کاربران می‌توانند میزان بدهی پلتفرم را در مقابل 55 میلیارد دلار دارایی شرکت ببینند یا خیر. از نظر تورمن، گواه اثبات ذخایر تمام ماجرا را نشان نمی‌دهد و حسابرسی کاملی نیست.

مطلب مفید: شبکه Woo چیست؟ آشنایی با توکن Woo، صرافی Woo X و WooFi

تورمن به این موضوع نیز اشاره داشت که حتی ممکن است BNB، توکن بومی صرافی بایننس نیز به سرنوشتی مشابه با FTT دچار شود. باید چیزی حدود 12 میلیارد دلار خروجی خالص را ببینید تا بایننس نیز با روشی مشابه به FTX قبل از متوقف کردن برداشت‌ها تحت فشار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت که BNB از نظر آنچین بسیار محبوب است و فعالیت زیادی نیز از طریق آن صورت می‌گیرد. با این وجود مشخص نیست که بدهی بایننس چه مقدار است یا توکن BNB چه نقشی را در این قضیه ایفا می‌کند. از نظر تورمن، حداقل 18 میلیارد دلار از 55 میلیارد دلار دارایی بایننس در شرکت پاکسوس، سازنده استیبل کوین BUSD ذخیره شده است. بدین ترتیب حتی اگر ارزش تمام دارایی‌های بایننس با کاهش رو به رو شوند، می‌دانیم که پلتفرم 18 میلیارد دلار سرمایه دارد.

تورمن نگران گزارش‌های جریان یافته بین بایننس و شرکت تابعه آمریکایی آن نیست. وی گفت که از دید او رسانه‌ها و پلتفرم‌های مختلف، برخی از تراکنش‌های صورت گرفته میان این دو شرکت را زیاد از حد بزرگ کرده‌اند:

«تراکنش میان صرافی‌ها امر غیرمعمولی نیست، مخصوصا زمانی که مربوط به سفارش گذاری باشد که در حال انتقال حجم زیادی استیبل کوین است.»

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان