کلاهبرداری که با وعده پرداخت سود ارزهای دیجیتال پولشویی می‌کرد دستگیر شد

خانهاخبارکلاهبرداری که با...

آنچه می‌خوانید...

کلاهبرداری که با وعده پرداخت سود در ارزهای دیجیتال، در شهر بندرعباس پولشویی می‌کرد و از این راه ۱۰۰ میلیون تومان به دست آورده بود، با رصد کارآگاهان پلیس فتا دستگیر شد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از صبح ساحل جوان ۲۱ ساله‌ای که در پوشش شرکت کاریابی و تبدیل وجه سرقتی به رمزارز، مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به جیب زده بود، در بندرعباس دستگیر شد. این پسر دانشجو پس از ماه‌ها کلاهبرداری با پیامک‌های جعلی، وجه‌های سرقتی را با استفاده از افراد اغفال شده به ارز دیجیتال تبدیل می‌کرد که با رصد کارآگاهان پلیس فتای هرمزگان شناسایی شد و مدتی قبل به تله قانون افتاد. تحقیقات در خصوص همدستان وی ادامه دارد.

- Advertisement -

کسب درآمد از طریق پیامک جعلی

اوایل سال جاری دانشجوی سودجو به نام کامران برای به دست آوردن پول هنگفت یک شبه، به فکر کلاهبرداری افتاد و مدتی بعد پیامک‌های جعلی مختلفی را از جمله ابلاغیه قوه قضاییه به شماره‌های مختلف در استان هرمزگان ارسال کرد. بعضی از افراد بدون اینکه آگاه باشند نباید به هر پیامکی اعتماد کرد، با باز کردن آن و ورود به سامانه مورد نظر و پر کردن مشخصات خود، فریب خوردند و لحظاتی بعد شاهد خالی شدن حساب‌های بانکی خود از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان شدند.

شیادی با ترفند کاریابی

کامران که نمی‌خواست با شکایت‌های مالباختگان دستش رو شود، در ادامه شگرد فریبکارانه خود، دام خود را در اپلیکیشن دیوار و شیپور پهن کرد. آگهی مندرج شده از سوی او حاوی این پیام بود که یک شرکت کاریابی از افراد واجد شرایط و خواهان شغل در خانه با درآمد بالا دعوت به عمل می‌آورد. دختران و پسران جوان جویای کار با دیدن این آگهی گمراه کننده، با شماره مورد نظر تماس گرفتند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند.

کامران با وعده پرداخت سود به افراد و چرب‌زبانی برای آن‌ها، پیشنهاد می‌داد که با نصب برخی صرافی‌های دیجیتال مرتبط با رمزارزها و… به افتتاح یک حساب بانکی اقدام کنند و در نهایت عکس کارت بانکی و شماره تماس خودشان را از طریق تلگرام برای او ارسال کنند. پس از باز کردن حساب ارز دیجیتال، در مقابل انجام جابه‌جایی پول‌ها از طریق کارت خودشان، تا ۳۰ درصد سود روزانه دریافت می‌کنند و در ضمن اگر تخلفی از سوی آن‌ها صورت بگیرد، از طریق قانون برخورد خواهد شد.

واریز پول‌های سرقتی با ارز دیجیتال

فریب‌خوردگان با برقراری ارتباط با این فرد، مشخصات کارت خود را از طریق واتساپ و تلگرام به شماره مورد نظر کامران ارسال می‌کردند و وی با سرقت موجودی حساب بانکی افراد غیر، وجه را مستقیما به حساب قربانیان واریز و بعد از آن به فرد قربانی اعلام می‌کرد بابت ارسال وجه مذکور، اقدام به شارژ کیف پول دیجیتال خود کرده و با آن رمز ارز خریداری کنند و سپس به آدرس کیف پولی که به وی اعلام می‌کند، انتقال دهند. افراد ناآشنا که قصد به دست آوردن درآمدی داشتند، بدون در نظر گرفتن عواقب آن، پول واریز شده را به ارز دیجیتال تبدیل کرده و به حساب کامران انتقال می‌دادند و مرد حیله‌گر پس از انتقال دیگر پاسخی به تماس‌های مالباختگان نمی‌داد.

دستگیری و اعتراف

کارشناسان پلیس فتا مدتی بعد از این ماجرا متوجه پولشویی شدند و پس از رصد کردن حساب‌ها، به کامران رسیدند و دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت. وی در اوایل ماه جاری در بندرعباس دستگیر شد. این فرد در مقر پلیس تحت بازجویی قرار گرفت و گرچه در ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند، اما پس از مواجهه با شکات و مشاهده ادله دیجیتال به جرم خود اعتراف کرد که از حدود ۱۰ نفر در حدود ۱۰۰ میلیون تومان اخاذی کرده است. در این پرونده افرادی نیز تحت تعقیب هستند.

هشدار

رئیس پلیس فتای استان هرمزگان به شگرد کلاهبرداران در خصوص سپرده‌گذاری رمز ارز و دریافت سود روزانه به شهروندان هشدار داد و گفت:

کلاهبرداران با ترفند درآمد روزانه و هفتگی در منزل با آموزش رمز ارز و به بهانه داشتن درآمد بالا، آگهی‌های مختلفی را از طریق شبکه‌های مجازی از جمله دیوار و… درج می‌کنند و افراد زیادی در این مسیر قربانی می‌شوند.

به گفته سرهنگ احسان بهمنی، از آنجایی که آدرس‌های حساب‌های مقصد رمز ارزها قابل شناسایی نیست، عملا کلاهبرداران اقدام به پولشویی کرده و تمام مسئولیت عواقب تعقیب قانونی از قبیل مسدودی حساب و… بر ضمه فرد قربانی که حساب خودش را در اختیار کلاهبرداران قرار داده است، قرار می‌گیرد. در این شگرد کلاهبرداران از خودشان اثری باقی نمی‌گذارند.

وی با اشاره به وعده پرداخت سود از سوی کلاهبردان در فضای مجازی تاکید کرد :

کاربران فضای مجازی همواره باید هوشیاری لازم را در برخورد با تله افراد کلاهبردار و شیاد داشته باشند و به هیچ عنوان شماره حساب بانکی و یا کیف پول الکترونیکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

(گفتنی است نام متهم در این گزارش مستعار است.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ دیدگاه

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان