پامپ 200 درصدی قیمت اکسی اینفینیتی؛ علت چه بود؟

خانهاخبارپامپ 200 درصدی...

آنچه می‌خوانید...

روز 13 نوامبر و در تنها چند دقیقه، قیمت اکسی اینفینیتی (AXS)، توکن بومی بازی اکسی اینفینیتی از کف 6.33 دلاری به اوج 19.12 دلاری رسید. به نقل از بین‌کریپتو پس از آن و در ساعات بعدی قیمت دوباره به سطوح پایین بازگشت و کف قیمتی 3.99 دلاری را نیز ثبت کرد.

نمودار قیمت اکسی اینفینیتی
نمودار قیمت اکسی اینفینیتی

در پی این حرکت شاهد افزایش حجم معاملات بودیم و تعدادی از تریدرها نیز با کسب سود خود از این جرکت نوسانی، دارایی‌ خود را از بازار گرفتند. پس از افزایش و کاهش ناگهانی قیمت، RSI اکسی با افزایش و سقوط ناگهانی همراه شد. در زمان نگارش این مطلب، RSI در نزدیکی محدوده اشباع فروش قرار دارد و بیانگر فشار نزولی در بازار است. قیمت اکسی نیز در محدوده 7 دلاری است که با ریزش 5 درصدی در شبانه روز اخیر همراه بوده است.

اتفاقی که می‌توانست پامپ قیمتی باشد به سناریو پامپ و دامپ ختم شد که بر اساس آن شاهد افزایش و کاهش سریع قیمت و فروش تعداد کمی از سرمایه گذاران در سود بودیم.

به نظر می‌رسد دلیل این افزایش قیمت و پامپ ناگهانی سوء استفاده از یک حساب بایننس بوده است. یکی از کاربران توییتر  اشاره داشت که فردی در حساب بایننس وی سفارش خرید بسیار بزرگی برای اکسی ثبت کرده و منجر به رشد 200 درصدی قیمت آن شده است.

توییت carlosomg

شاخص‌های آنچین چه چیزی درباره اکسی اینفینیتی نشان می‌دهند؟

جریان نقدینگی اکسی در صرافی‌ها نشان می‌دهد که روز 13 نوامبر و پس از افزایش قیمت، سرمایه زیادی وارد صرافی‌ها شده است. همچنین یکی از نهنگ‌های این ارز 3 میلیون توکن را فروخته و از بازار خارج شده است.

مطلب مفید: تفاوت معاملات مارجین (Margin) و فیوچرز (Futures) در چیست؟

داده‌های میزان سرمایه ورودی با دارایی صرافی‌های برتر همخوانی داشته و نشان می‌دهد که هفته گذشته شاهد افزایش 3.4 میلیونی این توکن در بایننس بوده‌ایم. طی روز گذشته، بایننس شاهد 28000 اکسی دیگر بود که وارد صرافی شد.

همچنین نگاهی به وضعیت و آمار هولدرهای این ارز نشان می‌دهد که 100 نهنگ برتر اکسی حدود 99.41% از موجودی این ارز و هولدرهای کوچک‌تر تنها 0.59% از موجودی را در اختیار دارند. اتفاقی که باعث ایجاد مشکلات زیادی برای قیمت اکسی اینفینیتی شده است.

آمار صرافی‌های هولدر AXS
آمار صرافی‌های هولدر AXS

قیمت اکسی از اوج تاریخی خود سقوط 94.71 درصدی را تجربه کرده است و با متمرکز بودن موجودی آن به نظر می‌رسد رفتارهای قیمتی آن توسط نهنگ‌ها کنترل می‌شود. ورود سرمایه گذاران خرد یا اعتماد بالا از سمت نهنگ‌ها می‌تواند زمینه ساز رشد قمت شود. با این حال، باید اشاره داشت که فشار فروش اخیر قیمت را زمین گیر کرده و روند بازگشتی زمان زیادی خواهد برد.

سطح 6.30 دلاری می‌تواند حمایت خوبی برای قیمت اکسی باشد و در صورت واکنش مثبت می‌توان انتظار رشد تا 7.50 دلار را داشت.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان