ETF اسپات شرکت گری اسکیل میلیاردها دلار را به سرمایه گذاران بازمی‌گرداند

خانهاخبارETF اسپات شرکت...

آنچه می‌خوانید...

مایکل سونشاین (Michael Sonnenshein)، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری اسکیل اخیراً به انتقاد از کمیسیون بورس آمریکا پرداخته و اشاره داشته است که نمی‌داند چرا این نهاد قصد محافظت از سرمایه‌گذاران گری اسکیل را ندارد و نمی‌خواهد ارزش واقعی دارایی صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین (GBTC) را به آن‌ها بازگرداند.

ETF اسپات صندوق سرمایه گذاری بیت کوین گری اسکیل

به نقل از کوین تلگراف، سونشاین روز گذشته و در پادکست Bitcoin Did به میزبانی پیتر مک کورماک شرکت کرد و توضیح داد که کمیسیون بورس آمریکا با رد درخواست گری اسکیل مبنی بر تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین شرکت به ETF اسپات، قوانین تشریفات اداری را نقض کرده است.

وی افزود که این قانون تضمین می‌کند که نهاد قانون‌گذار بدون نشان دادن علاقه یا به‌صورت دلخواه تصمیم‌گیری نکند. با این وجود سونشاین معتقد است که کمیسیون بورس با پذیرش ETFهای آتی و رد ETF اسپات GBTC قوانین را نقض کرده و به‌طور دلخواه تصمیم گرفته است. وی توضیح داد که پس از پذیرش اولین ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس، شرکت گری اسکیل آن را نشانه‌ای مبنی بر تغییر عقیده SEC نسبت به بیت کوین در نظر گرفته است.

سونشاین ادعا کرد که در صورت پذیرش صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین شرکت به‌عنوان ETF اسپات، میلیاردها دلار سرمایه در یک روز به جیب سرمایه‌گذاران بازخواهد گشت. علاوه بر آن، ارزش اصلی دارایی نیز دوباره با رشد همراه خواهد شد و به جایگاه قبلی خود باز می‌گردد.

وی توضیح داد که دلیل این اتفاق آن است که GBTC فعلاً با تخفیف و پایین‌تر از ارزش اصلی خود در حال معامله شدن است اما تبدیل آن به ETF اسپات باعث خواهد شد که دیگر شاهد تخفیف قیمت نباشیم، چرا که از یک مکانیسم آربیتراژ تعبیه شده استفاده خواهد شد.

مطلب مفید: پالس چین (Pulsechain) چیست؟ آشنایی با توکن PLS و PulseX

سونشاین افزود که شرکت گری اسکیل در فرایند شکایت از کمیسیون بورس است و قصد دارد تصمیم این نهاد برای رد کردن پیشنهاد اولیه شرکت را تا پایان فصل پاییز 2023 به چالش بکشد. وی اشاره داشت که گری اسکیل میلیون‌ها سرمایه‌گذار در سراسر جهان دارد که همه آن‌ها روی شرکت حساب می‌کنند تا تصمیم درست را بگیرد.

باید اشاره داشت که گری اسکیل قصد عقب‌نشینی ندارد چرا که این اتفاق برای آن‌ها منافع تجاری زیادی را به همراه خواهد داشت. وی در این باره اشاره داشت که اگر شکایت و درخواست از کمیسیون بورس دوباره رد شود، ممکن است گری اسکیل پرونده را به دادگاه عالی آمریکا بکشاند.

گفتنی است که این اتفاقات پس از آن رخ می‌دهد که کمیسیون بورس آمریکا در ماه ژوئن سال گذشته یک گزارش 73 صفحه‌ای را به دادگاه استیناف منطقه کلمبیا در آمریکا ارائه کرد و دلایل خود برای رد تبدیل صندوق سرمایه‌گذاری بیت کوین به ETF اسپات را توضیح داد.

لازم به ذکر است که تصمیم کمیسیون بورس برای رد این پیشنهاد بر اساس یافته‌هایی بود که نشان می‌داد گری اسکیل نتوانسته به‌طور کارآمدی ثابت کند که توانایی حفاظت از سرمایه‌گذاران را در برابر دست‌کاری یا کلاهبرداری دارد. این نهاد به‌جز گری اسکیل، تصمیم مشابهی را برای بسیاری از دیگر ETF های اسپات بیت کوین نیز گرفته بود.

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان