ولادیمیر پوتین پرداخت با ارزهای دیجیتال در روسیه را ممنوع کرد

خانهاخبارولادیمیر پوتین پرداخت...

آنچه می‌خوانید...

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه لایحه‌ای را امضا کرده است که بر اساس آن، پرداخت با ارزهای دیجیتال برای کالاها، خدمات و … در این کشور ممنوع می‌شود. همچنین با امضای این قانون، نظارت بر کارگزاران ارز دیجیتال در این کشور افزایش خواهد یافت.

به گفته مجلس دومای روسیه، پوتین لایحه‌ای را امضا کرده است که بخش‌هایی از قانون فدرال فعلی در رابطه با بانک‌ها و فعالیت‌های بانکی را به حالت تعلیق در می‌آورد و عملا استفاده از ارزهای دیجیتال برای پرداخت کالاها و خدمات را برای مردم غیرقانونی می‌کند. پیش‌نویس این قانونی پیش‌تر در تاریخ 8 ژوئن توسط ریاست مجلس دوما به تصویب رسیده بود.

در این لایحه مفهومی با عنوان «پلتفرم الکترونیکی» معرفی شده است که به پلتفرم‌های مالی، سرمایه‌گذاری و … اطلاق می‌شود. بر این اساس، پلتفرم‌های مالی مانند صرافی‌های ارز دیجیتال ملزم به ارائه تراکنش‌ها به بانک مرکزی روسیه خواهند بود و تحت سیستم پرداخت ملی این کشور قرار خواهند گرفت.

پارلمان روسیه در حال حاضر در حال بررسی دو لایه دیگر مربوط به دارایی‌های دیجیتال است. اولین لایحه، فعالیت ماینرها در این کشور را قانون‌گذاری می‌کند و آنها ملزم می‌شوند تا از رویه خاصی برای ثبت به عنوان مالک انحصاری یا خود اشتغال پیروی کنند. لایحه دیگر نیز الزاماتی را برای شرکت‌های تسهیل‌کننده خدمات دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد می‌کند.

پس از حمله به اوکراین، روسیه با تحریم‌های مالی شدیدی مواجه است و دسترسی این کشور در همان روزهای اول به سیستم مالی سوئیفت قطع شد. حالا بانک مرکزی روسیه اعلام کرده قصد دارد روبل دیجیتالی را جایگزین سیستم سوئیفت کند و بدین شکل، دیگر نیازی به این سیستم مالی نخواهد داشت. روسیه انتظار دارد متحدانش مانند چین و هند در ساخت این سیستم همکاری نمایند.

نظر شما در رابطه با ممنوعیت پرداخت با ارزهای دیجیتال در روسیه چیست؟

برای اطلاع از آخرین اخبار ارز دیجیتال با فکت کوینز همراه باشید.

1 نظر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

spot_img

هیچ خبری رو از دست نده!

محاسبه‌گر ارزهای دیجیتال
ارز معادل
تومان

محاسبه با مبلغ تتر : تومان